اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بیمه، مالیات، بانک ها و بوروکراسی زاید اداری موانع تولید هستند/۷۰ درصد تولیدکنندگان در مراحل اولیه پس زده می شوند

بیمه، مالیات، بانک ها و بوروکراسی زاید اداری موانع تولید هستند/۷۰ درصد تولیدکنندگان در مراحل اولیه پس زده می شوند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: چهار عامل اساسی بیمه،دارایی و مالیات، بانک ها و بوروکراسی زاید اداری به عنوان موانع تولید محسوب می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: مهمترین راه حل مشکلات اقتصادی و معیشیتی مردم اهمیت دادن به بحث تولید داخلی است، یکی از روش هایی که باید در داخل کشور به آن اهمیت داده شود و بتوان مشکلات اقتصادی را حل کرد، تولید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, احمد بیگدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار , موج رسا;,  ، اظهار داشت: مهمترین راه حل مشکلات اقتصادی و معیشیتی مردم اهمیت دادن به بحث تولید داخلی است، یکی از روش هایی که باید در داخل کشور به آن اهمیت داده شود و بتوان مشکلات اقتصادی را حل کرد، تولید است.,

وی با بیان اینکه توجه به تولید داخلی کشور را از وابستگی به کشورهای دیگر نجات داده و موجب رونق اقتصادی و افزایش اشتغال می شود، افزود: اگر رونق در تولید ایجاد شود، دارای مزایای بسیاری است و اگر به تولید اهمیت کمتری داده شود، مسائل متعددی پیش می آید.

,

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در طول 20 سال گذشته متاسفانه رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری در اجرا و عمل مورد توجه قرار نگرفته و عملیاتی نشده است که اگر عملیاتی می شد این مشکلات پیش نمی آمد.

,

بیگدلی یادآور شد: مقام معظم رهبری سال ها در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و شعار سال در چند سال گذشته مربوط به تولید بوده است اما در عمل این شعارها مورد توجه قرار نگرفته و به بنر زدن،شعار و برگزاری جلسات و مراسمات خلاصه شده است.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی ادارات در خصوص رونق اقتصادی فقط به بنر زدن اکتفا می کنند که ضروری است همت درست و راهکارهای عملی برای تحقق شعار در نظر گرفته شود.

,

بیگدلی با بیان اینکه اگر 60 درصد شعار سال محقق شود، مشکلات اقتصادی حل می شود، افزود: وظایفی برای رونق تولید بر عهده مجلس و سایر قوا است.

,

وی با اشاره به اینکه تولید با موانعی مواجه است که در برخی موارد به قانون تبدیل شده است، افزود: یکی از این موانه بورکراسی زاید اداری است که حتی در برخی موارد برای دریافت مجوز تولیدی حداقل 6 ماه باید انتظار کشید.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه مجلس شورای اسلامی رفع قوانین دست و پاگیر تولید است،خاطرنشان کرد: رفع موانع تولید از سوی مجلس شورای اسلامی می تواند راهگشا باشد.

,

بیگدلی با اشاره به اینکه چهار عامل اساسی بیمه،دارایی و مالیات، بانک ها و بوروکراسی زاید اداری به عنوان موانع تولید محسوب می شوند،افزود: بوروکراسی زاید اداری گاهی آنچنان پیچیده و سخت است که تولید کننده اذیت می شود و 50 تا 70 درصد افرادی که قصد تولید دارند و فارغ التحصیل،متخصص و نخبه آن رشته هستند در مراحل اولیه پس زده می شوند.

,

وی گفت:گاهی قوانین به قدری سخت است که به جای تسهیل، مانع کار تولید کنندگان می شود و با وجود اینکه دنیا به سمت تسهیل گری به ویژه در مسائل اداری پیش می رود، سیتسم یکچارچه برای مسائل اداری کشور وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه