اخبار داغ

عضو سابق شورای شهر در گفت و گو با دانا:

طرح ترافیک جدید کارایی لازم را ندارد/ عملکرد ضعیف مدیریت شهری در توسعه مترو/ شورای فعلی شهرداری را بدنام کرد/ قبل از انتشار نامه به حق شناس گفتم منتشر نکن!

طرح ترافیک جدید کارایی لازم را ندارد/ عملکرد ضعیف مدیریت شهری در توسعه مترو/ شورای فعلی شهرداری را بدنام کرد/  قبل از انتشار نامه به حق شناس گفتم منتشر نکن!
اسماعیل دوستی، نایب رئیس کمیسیون عمران شورای چهارم شهر تهران با اشاره به مخالفت علیخانی، رئیس فعلی کمیسیون حمل و نقل شورا با اجرای طرح جدید ترافیک در تهران گفت: طرح ترافیک جدید کارایی لازم را ندارد اما پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل شهرداری تن نمی دهد.
[

اسماعیل دوستی، نایب رئیس کمیسیون عمران شورای چهارم شهر تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره وضعیت زیرساخت های حمل و نقل عمومی در شهر تهران گفت: امروز سازمان اتوبوسرانی کاملا فرسوده است، تاکسیرانی به کل زمین گیر است، توسعه مترو هم که تعطیل است. خط 6 و 7 باید به سرعت افتتاح شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دوستی با اشاره به وقفه 15 ماهه راه اندازی خط 7 مترو تهران گفت: وقتی معاون حمل و نقل شهرداری را از راه آهن می آورند و او هم تصمیمات نابخردانه می گیرد، طبیعتا همین اتفاق باید بیافتد.

,

وی با بیان اینکه طرح ترافیک جدید اشتباه است گفت: تخلف کردن را یاد مردم می دهند و کسی هم گوشش بدهکار نیست. یکی از درآمدهای مستمر شهرداری در ماه های فروردین و اردیبهشت که به آن ماه های سیاه شهرداری گفته می شود، همین طرح ترافیک است. شیوه گذشته هم مشکل مرم و سازمان های دولتی و هم مشکل درآمدی شهرداری را حل می کرد. در طرح ترافیک جدید علاوه بر افزایش تخلفات، سردرگمی در اخذ طرح ترافیک هم برای مردم دردسرساز شده است.

,

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای چهارم با اشاره به مخالفت علیخانی، رئیس فعلی کمیسیون حمل و نقل شورا با اجرای طرح جدید ترافیک در تهران گفت: طرح ترافیک جدید کارایی لازم را ندارد اما پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل شهرداری تن نمی دهد.

, شورای چهارم,

عضو سابق شورای شهر درباره تصمیمات ضعیف معاونت حمل و نقل شهرداری تهران گفت: پورسیدآقایی مدت ها مدیریت راه آهن برون شهری را برعهده داشته و این تجربه مدیریتی در داخل شهر نمی تواند موثر باشد. باید کسی انتخاب می شد که نسبت به حمل نقل عمومی درون شهری آشنایی داشته باشد. دکتر حسینی، معاون سابق حمل و نقل و ترافیک استاد دانشگاه و مسلط بر مسائل شهری است که همان موقع اعلام کردیم که باید وی مسئولیت اش را ادامه بدهد که موافقت نشد.

,

وی با اشاره به اینکه در دوره قبل شورا بالغ بر 100 کلیومتر خط مترو جدید آغاز شد گفت:  در رابطه مترو در این دوره خیلی ضعیف عمل شد و اینکه حالا می گویند پول نداریم، خب باید پول را ساخت. شهرداری تهران از درآمدهای پنهان غنی است، باید اتاق فکر تشکیل شود و درآمدسازی شود.

,

دوستی درباره دلیل عدم دریافت تسهیلات از بانک ها توسط شهرداری گفت: در دوره چهارم مدیریت شهری تسهیلات و اعتبارات اخذ می کرد اما دوستان شورای پنجم می گویند بانک ها به شهرداری تسهیلات نمی دهند؛ دلیلش این است که شورای فعلی شهرداری را بدنام کرد، آنقدر مدام اعلام کرد که شهرداری 54 هزار میلیارد بدهی دارد، حالا کدام بانک با این شرایط رغبت دارد که تسهیلات بدهد؟

,

عضو سابق شورای شهر با اعلام اینکه بدهی شهرداری این مقدار که شورای جدید اعلام کرده نیست گفت: در زمانی که شورای چهارم مدیریت را تحویل داد، میزان بدهی 27 هزار میلیارد تومان بود که حدود 12 هزار میلیارد آن مربوط به بانک ها، حدود 8 هزار میلیارد مربوط پیمانکاران و مابقی برای تملیک پروژه هایی مانند امام علی(ع) است. در دوره قبل با سرعت املاک معارض تملیک می شد  و پایان دوره برخی از این املاک باقی ماند، حالا این پروژه ها تکمیل نشده و دوستان این را به عنوان بدهی قطعی حساب می کنند، در حالی که این تعهد است.

,

وی با شاره به اینکه دولت هم هزاران هزار میلیارد بدهی دارد افزود: از روز اول که شورای پنجم آمد، برای اینکه خودشان را بزرگ کنند، مدام بدهی را تکرار کردند. حالا بانک ها هم طبق اعلام این میزان بدهی، تسهیلات نمی دهند.

,

دوستی راه برون رفت از وضع کنونی شورا را جذب سرمایه های بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: نمی شود تسهیلات نگرفت، ال سی باز نکرد و از فاینانس بهره نگرفت. شهرداری تهران از سال های قبل از این کارها انجام می دهد. به جز این، شهرداری برای کسب درآمد تهاتر می کرد، درآمدهای پایدار ایجاد می کرد، اوراق مشارکت منتشر می شد، با مجوز دولت فاینانس داخلی و خارجی باز می شد. خب اینها هم باید این کارها را انجام بدهند.

,

عضو سابق شورای شهر حناچی را در بین 3 شهردار پیشنهادی دارای عملکرد بهتر دانست و گفت: برخی دوستان شورا متنقد هستند که شهردار چرا نیروهایش را تغییر می دهد. نامه حق شناس به شهرداری در این رابطه هیچ محمل قانونی ندارد و خلاف قانون است. قبل از انتشار نامه در یک جلسه ای به وی گفتم این نامه قانونی نیست و منتشر نکن و اصلا اشتباه کردی برای حناچی نامه فرستادی. البته حناچی عاقلانه جواب داد و نشان داد قصد درگیری با شورا را ندارد.

,

دوستی با اشاره به اینکه در زمان شورای چهارم پروژه ال ار تی مطرح شد و در کمیسیون عمران رد شد گفت: دلیل آن هم این بود که هنوز خطوط مترو کامل نشده است و ابتدا باید خطوط 7 گانه که الان 10 گانه شده است کامل شود، ایستگاه ها تجهیز و افتتاح شود؛ اگر این خطوط تکمیل و راه اندازی شود، ما شاهد سفر روزانه 10 میلیون مسافر خواهیم بود و دیگر نیازی به این طرح ها نیست.

,

وی اجرای پروژه های بی فایده در تهران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: امروز 11هزار اتوبوس در تهران خدمت رسانی می کند که از این تعداد 25 درصد فرسوده و 25 درصد دیگر عمرشان به پایان رسیده است ولی دارد بکارگیری می شود. در اصل 50 درصد اتوبوس رانی از رده خارج است و نصف ظرفیت مشغول به خدمت رسانی است. اگر واقعا پول هست شهرداری به نوسازی اتوبوس رانی بپردازد، با بانکها وارد مذاکره شود تا خطوط مترو تکمیل شود، اولویت الان شهر اینهااست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه