اخبار داغ

در گفت وگو با کارشناسان اقتصادی مطرح شد؛

جلوگیری از واردات کالا مهمترین راهکار تحقق شعار سال/ حمایت از کالای ایرانی منجر به رونق تولید می شود

جلوگیری از واردات کالا مهمترین راهکار تحقق شعار سال/ حمایت از کالای ایرانی منجر به رونق تولید می شود
جمعی از کارشناسان اقتصادی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رهایی از اقتصاد ضعیف، همت ملی و وحدتی یک پارچه می طلبد، گفتند: برای تحقق رونق تولید دولت باید از تولیدکننده حمایت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی شعار سال، از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "رونق تولید" نامگذاری شد که به گفته کارشناسان تحقق این امر منوط به جلوگیری از واردات بی رویه و حمایت از تولیدکنندگان داخلی است که در این مسیر دولت باید همتی مضاعف برای حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان داشته باشد تا از این طریق مردم شاهد رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه باشند.
 
 
راه برون رفت از مشکلات تکیه بر تولیدات داخلی است
مریم سرابندی؛ کارشناس مسائل اقتصادی و دانشجوی دکترای دانشگاه زابل در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سال های متوالی بر تولیدات داخلی تاکید دارند، افزود: ایشان به خوبی می دانند که راه برون رفت از مشکلات اعتماد به کشورهای اروپایی نیست بلکه تکیه بر تولید داخل است.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: مثال واضحی که می توان در این زمینه عنوان کرد، کشورهای شرق آسیا هستند که در گذشته از کشورهای آفریقایی امروز هم فقیر تر بودند اما با حمایت از کالای داخلی رونق اقتصادی در کشورشان ایجاد و در نهایت به یکی از قدرت های اقتصادی در دنیا تبدیل شدند.
 
رهایی از اقتصاد ضعیف، همت ملی و وحدتی یک پارچه می طلبد
کارشناس مسائل اقتصادی و دانشجوی دکترای دانشگاه زابل با بیان اینکه رهایی از اقتصادی ضعیف، همت ملی و وحدتی یک پارچه را می طلبد، گفت: ایران کشوری بزرگ با استعدادهای بی نظیر است که می تواند پا به پای کشورهای صنعتی در حرکت باشد.

وی بیان کرد: در کشور امروز اکثراً حمایت از خودروهای داخلی صورت می گیرد که آن هم نیز به دلیل قیمت ارزان تر آن نسبت به سایر خودروها است.

وی ادامه داد: سیاست های فروش نفت و واردات بی رویه اجناس بی کیفیت باعث شده است تا بسیاری از تولید کنندگان داخلی به دولت اعتماد نداشته باشند و منابع خود را در صدد خطر می بینند.

سرابندی اضافه کرد: دولت با واردات بی رویه باعث می شود تا تولیدکننده نه تنها امیدی برای فروش محصول خود نداشته باشد بلکه برای ورشکستگی خود را آماده خواهد کرد.
 
 
در تحقق رونق تولید دولت باید از تولیدکننده حمایت کند نه واردات بی رویه
کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: رونق تولید به این معناست که نه تنها مردم، بلکه دولت نیز از کارآفرین و تولیدکننده ایرانی حمایت کند تا رونق در تولید و سفره مردم حس شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر رونق در تولید به وجود آید، مشکلات اقتصادی که امروز شاهد آن هستیم رفع خواهد شد و مردم برکت آن را در سر سفره خود خواهند دید.
 

حمایت از کالای ایرانی منجر به رونق تولید می شود
رضا ملاشاهی دیگر کارشناس مسائل اقتصادی نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: پس از اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی این بار نوبت رونق تولید است .

وی افزود: در سال های اخیر بی شک بسیاری از نهادها برای ایجاد کارخانه های کوچک زود بازده و همچنین کارآفرینی افراد تلاش های بسیاری انجام داده اند که این امر باعث شده مشاغل متعددی ایجاد شود.

ملاشاهی گفت: با توجه به حرکت افراد در روستاها و شهرهای کوچک به سوی اقتصاد مقاومتی، این روزها رونق اقتصادی در این مکان ها به وضوح مشخص است.

کارشناس اقتصادی بیان کرد: امروز ایران این ظرفیت را دارد که تمام نیاز های کشور را در خود کشور تولید و به فروش برساند چرا که این کشور سرشار از استعداد و پس از سالها تاکید رهبر مقام معظم رهبری بستر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی فراهم شده است.
 
 
رونق تولید عامل حل مشکلات کشور
مهدی شهرکی؛ دکترای اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اگر تولید طبق نام سال جاری رونق پیدا کند مشکل کالا و نیاز حل خواهد شد و اگر نیاز مردم مرتفع شود مشکل ارز نخواهیم داشت و این زنجیره مشکلات به رونق تولید بازمی گردد.
 
به گفته وی، توجه به رونق تولید که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۸ نامگذاری شد حلال تمامی مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور است.
 
عدم تسریع در توسعه تولید داخلی، ریشه مشکلات کشور است
وی ریشه مشکلات کشور را عدم تسریع در توسعه تولید داخلی دانست و افزود: سال گذشته که به نام حمایت از تولید نامگذاری شده بود در این مقوله پیشرفتی حاصل نشد اگر امسال رونق تولید به معنای واقعی خود حاصل شود کاهش نرخ ارز و افزایش ارزش پول ملی را خواهیم داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه دریانوردی ادامه داد: اگر تولید داخلی رونق پیدا کند صادرات و واردات ارزانتر شده و در نتیجه تورم دچار افت می شود که حاصل آن افزایش نرخ امید به زندگی در جامعه است.

وی ناکارآمدی برخی مدیران را با توجه به فرمایش رهبری در گرانی کالاها درست عنوان و تاکید کرد: اگر قوه مجریه در انتصاب مدیران جهادی با نظارت بیشتر عمل کند و قوه قضاییه کم کاری و تخلف مدیران ناکارآمد را با قاطعیت انجام دهد مطمئنا در معیشت مردم موثر خواهد بود.

شهرکی توجه دولت به تولید در سال گذشته را کافی ندانست و تشریح کرد: سال قبل حمایت از تولید و کالای ایرانی آن چنان که شایسته بود پرداخته نشد به همین دلیل ارزش پول ملی سقوط و نرخ ارز افزایش چندین برابری داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشوری می تواند در دنیا قدرت داشته باشد که تولید قوی و خودکفایی را بدون نیاز به خارج از مرز خود به منصه ظهور نشان دهد بنابراین اگر می خواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید تمرکز و توجه بر تولید داخلی را چند برابر کنیم.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
, راه برون رفت از مشکلات تکیه بر تولیدات داخلی است,
,
,
,
,
, رهایی از اقتصاد ضعیف، همت ملی و وحدتی یک پارچه می طلبد,
, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در تحقق رونق تولید دولت باید از تولیدکننده حمایت کند نه واردات بی رویه,
,
,
,
,
,
, حمایت از کالای ایرانی منجر به رونق تولید می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رونق تولید عامل حل مشکلات کشور,
,
,
,
,
, عدم تسریع در توسعه تولید داخلی، ریشه مشکلات کشور است,
,
,
, و,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه