اخبار داغ

مدیرعامل بزرگترین کارخانه پوشاک جنوب شرق کشور:

رسالت تولید کنندگان برای تحقق شعار سال سنگین است/ رفع ضوابط سختگیرانه بانکی از عوامل رونق تولید در سیستان و بلوچستان

رسالت تولید کنندگان برای تحقق شعار سال سنگین است/ رفع ضوابط سختگیرانه بانکی از عوامل رونق تولید در سیستان و بلوچستان
مدیرعامل بزرگترین کارخانه پوشاک جنوب شرق کشور گفت: نام گذاری امسال به عنوان رونق تولید توسط مقام معظم رهبری، رسالت سنگینی را بر دوش تولید کنندگان گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا نورا در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان که در خط مقدم جنگ اقتصادی ایفای نقش می کنند، امسال با توجه به نام گذاری شعار سال به عنوان رونق تولیدی، رسالت سنگینی را به دوش دارند.

حفظ اشتغال موجود جزو اولویت های تولید کنندگان است
وی ادامه داد: علیرغم کمبود مواد اولیه و پایین آمدن قدرت خرید مردم در حال حاضر، حفظ اشتغال موجود جزو اولویت های تولید کنندگان است.

وی اظهار کرد: مهمترین موانع کسب و کار در صنعت کشور به خصوص در حوزه سیستان و بلوچستان، علیرغم ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی که در حوزه تولید و سرمایه گذاری دارا هستیم، شامل بی ثباتی در بازار ارز، ضوابط سختگیرانه بانکی و عدم تسهل و روان سازی مناسب در امور اداری است.

رئیس هیئت مدیره صنایع نساجی و پوشاک هامون بافت کویر، گفت: بی ثباتی در بازار ارز و غیرقابل پیش بینی بودن قیمتهای مواد اولیه از مهمترین موانع تولید محسوب می شود، در شرایط امروز هیچ وقت تولید کننده نمی تواند پیش بینی حداقل یک هفته ای از آینده بازار مواد اولیه مورد نیاز کارخانه داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موانع تحقق رونق تولید در سطح کشور به خصوص سیستان و بلوچستان، دشواری تامین منابع مالی از بانکها است، مقررات و ضوابط سختگیرانه بانکها علیرغم تاکیدات مدیران دستگاهای دولتی و مسئولان کشوری در خصوص تسهیل در تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، اما متاسفانه این موضوع تاکنون جدی گرفته نشده و اکثر واحدهای صنعتی و تولیدی نتوانستند از تسهیلات بانکی برای تامین نیازمندی مواد اولیه مورد نیاز واحد تولیدی خود استفاده کنند.

وی سومین بخش از مهمترین موانع تولید را موانع اداری عنوان کرد و گفت: متاسفانه ادارات و دستگاههای اجرایی، به جای روان سازی و تسهیل امور با سختگیرهای بی مورد باعث دلسردی و کندی کار می شوند.

وی در خصوص فعالیت کاری خود نیز، بیان کرد: پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و احساس تکلیف به عنوان بومی منطقه پس از 20سال خشکسالی متوالی، مهاجرت خانواده ها و جوانان بیکار و جامه عمل پوشیدن به شعار سال در راستای محرومیت زدایی نسبت به ایجاد بزرگترین کارخانه تولیدی صنعتی پوشاک با ظرفیت اشتغال حداقل 200نفر در دوشیفت اقدام کرده ام.

نورا انواع البسه سازمانی، صنعتی، بیمارستانی، پوشاک دانش آموزی، پک های یک بار مصرف اتاق عمل و لباس بیمار، پک سلامت، مانتو زنانه با طرح بومی و خاص استان، کیف و کوله پشتی مدارس و انواع کیسه های بسته بندی را از جمله موارد تولیدی این کارخانه عنوان و اظهار کرد: این کارخانه ظرفیت تولید 2میلیون دست انواع البسه و کیف را دارا می باشد و این رقم قابل افزایش نیز است.

وی در ادامه، تاکید کرد: سیستان و بلوچستان قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال دارد و نیاز است تا به تولیدات استان ارزش و بهاء از سوی مسئولان داده شود.

وی خاطر نشان کرد: توانمندی لازم در کارخانه صنایع نساجی و پوشاک هامون بافت کویر وجود دارد تا بتواند نیازمندی پوشاک همه سازمانها، ادارات، بیمارستانها، مدارس و غیره را تامین کرده وصادرات و ارسال مانتوهای بومی و سنتی را به سایر استانها و مرکز کشور انجام دهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
, حفظ اشتغال موجود جزو اولویت های تولید کنندگان است,
, ،,
,
, ،,
,
, ،, ،,
,
, ،,
,
,
,
, ،, ،,
,
, ،,
,
,
,
, ،,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه