اخبار داغ

با ورود سیلاب جدید به سیستان وبلوچستان؛

بسیج آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی شد/احتمال جاری شدن موقتی روان آب در استان وجود دارد

بسیج آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی شد/احتمال جاری شدن موقتی روان آب در استان وجود دارد
با فعالیت سامانه جدید بارشی در سیستان و بلوچستان و احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیرها، بسیج آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، همزمان با فعالیت سامانه جدید بارشی در سیستان و بلوچستان و احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیرها، بسیج آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

در این راستا از اوایل صبح امروز خبرها حاکی از ورود چهارمین سیلاب از سمت کشور افغانستان به سیستان را دارد، این سیلاب ها که از اواخر سال گذشته طی سه مرحله وارد شمال استان شد اکنون با حجم نسبتاً کمتری تا ساعات دیگر وارد رودخانه هیرمند خواهد شد.

مهمترین مزیت سیلاب های افغانستان آبگیری چاه نیمه ها در سیستان است، این منابع عظیم آب شرب که تا پیش از ورود آب تا ۵۰ درصد خشک شده بود اکنون درصد قابل توجهی آبگیری شده است. با این حال هنوز آثار سیلاب قبلی در سیستان پابرجاست و شاهد آبگیری رودخانه های کوچک و بزرگ در شمال استان هستیم.

به نظر می رسد سال جدید سال پر برکتی برای شمال استان سیستان و بلوچستان باشد. گرچه مسیر آب از رودخانه بین المللی هیرمند می گذر اما افغان ها سال هاست که با احداث سد از ورود آن به ایران جلوگیری کرده اند، سیلاب هایی که کشور افغانستان ناتوان در مهار آن است به دشتمال معروف هستند.

با این حال طبق اعلام منابع محلی تا ساعات دیگر سیستان میزبان سیلابی جدید خواهد بود تا بیشترین سهم را از این سیلاب کشاورزانی ببرند که دو سال پیاپی به دلیل عدم ورود آب نتوانسته اند مزارع خود را زیر کشت ببرند.


بسیج آماده خدمت رسانی به مردم شد
عباس بهادر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان هیرمند در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام آمادگی از ورود سیلاب جدید گفت: بسیج آماده هرگونه کمک رسانی به مردم و مسافران نوروزی در خصوص ورود آب خواهد بود.

وی افزود: گرچه سه سیلاب گذشته، خساراتی به جای نگذاشته است اما با این وجود انسداد برخی از مسیر ها باعث شد تا تردد برای خودروها با مشکل رو به رو شود از این رو بسیج این آمادگی را خواهد داشت تا با بروز مشکل ورود پیدا کند.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بسیج آماده خدمت رسانی به مردم شد,
, ما ,
,
,
,

سامانه جدید بارشی در راه سیستان و بلوچستان

, سامانه جدید بارشی در راه سیستان و بلوچستان,

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: براساس نقشه های پیش یابی و آینده نگری هواشناسی، با ورود سامانه بارشی به استان، از امروز تا اواسط هفته آینده شرایط برای رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش تند باد در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان فراهم است.

وی ادامه داد: امروز جمعه، بارش ها به صورت خفیف و پراکنده بدر ارتفاعات مرکزی و جنوبی بوده اما از روز شنبه تا دو شنبه به ویژه یک شنبه هفته آینده در سطح استان، بارش ها از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی تاکید کرد: در جنوب و ارتفاعات مرکزی استان، احتمال جاری شدن موقتی روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.

وی گفت: جمعه در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار غربی و جنوب استان وزش باد شدید 60تا80گاهی بیش از 90کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک انتظار می رود و در محورهای واصلاتی بم-زاهدان و ایرانشهر-بم، توفان شن سبب کاهش دید خواهد شد و احتمال اختلال در تردد های ریلی و هوایی وجود دارد.

ملاشاهی اظهار کرد: از شنبه سرعت باد به طور موقت کاسته شده و مجددا از یک شنبه هفته آینده شده وزش باد شدید و گرد و خاک را خواهیم داشت.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه جوی، خاطر نشان کرد: از یک شنبه تا چهارشنبه به سبب وزش باد، دریای عمان نسبتا مواج پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

,
,
, ،,
,
,
,
, ،, ،,
,
,
,
, ،,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه