اخبار داغ

رونق تولید، مانعی برای واردات بی رویه کالای غیر ضروری

رونق تولید، مانعی برای واردات بی رویه کالای غیر ضروری
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: برخی افراد حتی بیشتر از تولید کشور واردات انجام می دهند و برای اینکه بهانه‌ای برای واردات نباشد ضربه سنگینی به تولید داخل می زنند؛ اما اگر تولید رونق پیدا کند نمی‌توانند به بهانه کمبود وارداتی انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز با تبریک فرا رسیدن سال جدید، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۸ را طبق سنوات گذشته با مسئله اقتصادی مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دغدغه‌ای که سالهاست رهبری دارند، مسئله اقتصادی است و اگر مسئولان ما در ۱۲ سال گذشته مقداری به شعارهای سال توجه داشتند، خیلی از این مشکلات که اکنون با مردم ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند وجود نداشت.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه سال ۹۸ هم با بحث اقتصادی و سال رونق تولید نامگذاری شده است، تصریح کرد: در سال ۹۷ که مقام معظم رهبری هم در پیام نوروزی خود اشاره فرمودند؛ ملت شریف ایران در حمایت از کالای ایرانی وارد میدان شدند، بسیاری از مردم به کالای خارجی نه گفتند و از کالای داخلی با تعصبی که نسبت به کشور خود، تولیدات داخلی و کالای ایرانی داشتند حمایت کردند.

,

وی افزود: متأسفانه برخی از کسانی که درآمدهای تریلیارد ریالی از وارادات کالا داشتند دست از حرکت خود برنداشته و علی رغم فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از کالای ایرانی، شاهد واردات بی رویه این گونه کالاها بودیم؛ حتی کالاهایی که در کشور تولید می شود مشابه خارجی آن وارد شده است.

,

موسوی لارگانی در ادامه اظهار کرد: علت این نام گذاری این است که بعضاً برخی از مسئولان و یا برخی از کسانی که در زمینه واردات فعال هستند و دستی بر آتش دارند؛ می گویند مازاد بر تولید و آنچه که در کشور نتوانستیم به اندازه مصرف داخل تولید کنیم واردات انجام می دهیم، اما بعضاً چندین برابر نیاز کشور را وارد می‌کنند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین خاطر نشان کرد: گاهی برخی افراد حتی بیشتر از تولید کشور واردات انجام می دهند و برای اینکه بهانه‌ای برای واردات نباشد ضربه سنگینی به تولید داخل می زنند؛ اما اگر تولید رونق پیدا کند نمی‌توانند به بهانه کمبود وارداتی انجام دهند.

,

وی در ادامه بیان کرد: رونق تولید باعث می شود اقتصاد در کشور رونق پیدا کند و همین‌طور باعث می شود اشتغال که در این سال ها که با مشکل روبرو شده است حل شود؛ تعدادی از جوانان ما با تحصیلات عالیه نتوانستند کار پیدا کنند و بعضاً حتی آن هایی که مشغول کار بودند به دلیل واردات بی رویه و عدم حمایت برخی از مسئولان از تولید داخل و کالای ایرانی، بیکار شدند.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در بخش دیکری از گفتگوی خود تصریح کرد: در استان اصفهان در سال ۹۷، ۲۸ هزار نفر بیکار شدند و اگر به این آمار، آمار استان های دیگر هم به اضافه شود تعداد قابل توجهی است که به جای اینکه مشغول به کار شوند بیکار شدند؛ در حالی که رونق اقتصادی باعث می شود اشتغال در کشور ما افزایش پیدا کند.

,

وی گفت: همان‌طور که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری اشاره فرمودند؛ از طرفی رونق تولید باعث افزایش ارزش پول ملی ما می شود، به این معنی که اگر تولید رونق پیدا کرد ما جدای از مصرف داخل، می توانیم صادرات غیر نفتی را توسعه بدهیم و با توسعه صادرات غیرنفتی و ارزی که می‌توانیم در قبال این صادرات وارد کشور کنیم، با پشتوانه ای که پول ملی ما پیدا می کند باعث ارزش پول ملی ما می شود.

,

نماینده مردم فلاورجان در مجلس معتقد بود: اگر مسئولان به شعار سال عمل کنند و برای رونق تولید مایه بگذارند و از طرفی بانک‌های ما برای رونق پیدا کردن تولید و سرمایه در گردش که تولیدکنندگان نیاز دارند بدون بروکراسی های اداری که وجود دارد این سرمایه را در اختیار آن ها قرار دهند، قطعاً رونق تولید عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

,

موسوی لارگانی در پایان تاکید کرد: بانک ها در سال ۹۸ مصوبه مجلس شورای اسلامی که آن‌ها را موظف کرده در مدت سه سال بنگاه داری را کنار بگذارند را عملیاتی کنند و به جای بنگاه داری به رسالت بانکداری خود عمل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه