اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند؛

مسئولین تمام تلاش خود را در جهت رونق کسب و کار قرار دهند

مسئولین تمام تلاش خود را در جهت رونق کسب و کار قرار دهند
آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,

دشمنان انقلاب به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به سبک غربی هستند

, دشمنان انقلاب به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به سبک غربی هستند,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام هوشنگ کریمی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک سال جدید بااشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهارداشت : تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به سبک غربی یکی از اهداف دشمنان انقلاب است که در قالب طرحهایی همچون ۲۰۳۰ دنبال میشود ویکی از تذکرات مهم رهبری در سخنرانی سال جدید در جمع زائران حرم رضوی بود .

وی افزود : برخی در داخل اجرا نشدن سندی همچون ۲۰۳۰ را با بهانه هایی همچون اجرا نشدن سند به معنای قطع ارتباط با کشورهای غربی توجیه می کنند درحالیکه طبق بیانات رهبر انقلاب ارتباط با غرب ایراد ندارد بلکه اعتماد به غربیها اشکال دارد.

خطیب جمعه موقت شهرستان بابیان اینکه دکترایش متضاد نسبت به غرب وجود دارد ادامه داد : تحجر و تعصب بیجا نسبت به غرب و غرب زدگی دو گرایش متضاد درمقابل غرب است که هردو غلط است .

وی اذعان داشت : شکوفایی اقتصاد کشور نیازمند کار مجاهدانه و عالمانه و کار جهادی توام با اخلاص و خستگی ناپذیری است مدیریت جهادی باید بر مسائل اقتصادی کشور احاطه داشته باشد .

حجت الاسلام کریمی درادامه به سالروز هجوم وحشیانه ماموران ستمشاهی به مدرسه فیضیه قم اشاره کرد وگفت : حضرت امام ره بعد از واقعه از اضطراب و ترس برخی انتقاد کرده و گفتند عیب است برای کسانی که ادعای پیروی پیروی امیر المومنین ع و امام حسین ع را دارند در برابر این نوع اعمال رسوا و فضاحت آمیز دستگاه حاکم خود را ببازند .

وی افزود: دستگاه حاکم با ارتکاب این جنایات خودرا رسوا و مفتضح ساخته و ماهیت چنگیزی خودرا به خوبی نشان داد و با دست زدن به این فاجعه شکست و نابودی خودرا حتمی ساخت .

ایشان درادامه بااشاره به روز جهانی آب و هواشناسی اظهارداشت : نیاز انسان به آب بیشتر از نان است و بنابراین صبر او بر گرسنگی بیشتر از صبر بر تشنگی است.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد : احتیاج انسان به آب به دلیل کاربردهای آن همچون آشامیدن ، غسل کردن و شستن و .... بیشتر از احتیاجش به نان است لذا خداوند آب را فراوان گردانیده تا بدست آوردن برای انسان مشقت نداشته باشد ولی نان را به گونه ای مقدر کرده که به چاره و حرکت بدست آید و آدمی را از طغیان و ارتکاب امور باطله باز دارد.

امام جمعه موقت شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به منافع وزش باد و نسیم اشاره کرد و گفت : اگر باد برای مدتی نوزد موجب حدوث امراض شده و نفس ها را می گیرد و میوه ها را فاسد می کند ولذا وزیدن باد از حسن تدبیر خالق هستی است.

 

مسئولین تمام تلاش و همت خود را در جهت کسب رونق کسب و کار و بهبود شرایط زندگی مردم قرار دهند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، به نقل از اسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با شاره به  صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد:  بیانیه گام دوم انقلاب از سوى مقام معظم رهبرى که نقشه راه کشور در آغاز دهه پنجم انقلاب است، نگاه ویژه‌اى به مسأله اقتصاد دارد که شاخصه‌هاى آن تأکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنى بر تولید انبوه و باکیفیت، توزیع عدالت محور، مصرف به‌اندازه وبى‌اسراف و مناسبات مدیریتى خردمندانه است که در سال‌هاى اخیر بارها از سوى ایشان مورد تأکید قرارگرفته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى در روزهاى پایانى سال ۱۳۹۷، در تبیین شرایط کشور به برخى دشوارى‌ها و سختى‌هاى ناشى از تحریم‌هاى دشمنان اسلام و انقلاب اشاره کرده و فرمودند: بالاخره هر کشورى، هرجامعه‌اى حوادثى دارد؛ این حوادث بعضاً حوادث خوب است، بعضاً حوادث تلخ است، بعضاً فشار هست - فرض کنید ما دچار تحریمیم، دچار تهاجم فرهنگى هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضى از کشورها دچار تهاجم سخت و تهاجم نظامى هستند؛ حوادثى براى کشورها پیش مى‌آید گاهى هم پیشرفت‌هایى پیش مى‌آید.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: از منظر مقام معظم رهبرى مسأله اصلى در شرایط کنونى کشور نوع مواجهه‌ى با این حوادث است یعنى این‌که چه جور با این حوادث مواجه بشویم. ایشان در این جلسه فرمودند: همه‌ى این‌ها براى مردم مهم است؛ البتّه مسؤولین مخاطب اوّلند در این‌گونه توصیه‌ها و حرف‌ها لکن عامّه‌ى مردم در این زمینه‌ها باید صاحب‌نظر باشند، باید درک و فهم عمیق داشته باشند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: معظم له با تأکید بر این‌که این مسأله باید براى مردم تبیین بشود و به‌صورت گفتمان دربیاید تا به یک فهم عمومى برسند، به راه‌هاى مواجهه با شرایط کشور در سه حوزه پیروزى‌ها، دشمنى‌ها و چالش‌ها اشاره فرمودند.

وی عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب در این دیدار، با استفاده از آموزه‌ها و الگوى قرآنى، نحوه مواجهه با پیروزى‌ها را در؛ ۱- انتساب پیروزى‌ها به خدا ۲- پرهیز داشتن از غرور دانسته و نحوه مواجهه با دشمن را به سه شکل ۱- ایستادگى در برابر دشمن ۲- ترس و دلهره به خود راه ندادن‌۳- نومید نشدن در مقابل دشمن بیان فرمودند. - در مواجهه با چالش‌ها نیز رهبر بزرگوار و الهى انقلاب، چند شاخص را مطرح فرمودند که اگر این شاخص‌ها مبناى عمل در مواجهه با چالش‌ها قرار گیرد، یقینا نظام از این مرحله حساس به‌خوبى عبور خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: این شاخص‌ها عبارتنداز:۱ - بسیج حدّاکثرى نیروها ۲- مرزبندى با دشمن براى مصونیّت از تهاجم نرم ۳- عدم متهم ساختن یکدیگر به عاملیت دشمن ۴- فرعى و اصلى کردن دشمن و تمرکز بر دشمن اصلى. در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد.

حجت الاسلام  مهری ابراز کرد: دشمن اصلى ملت ما آمریکاست، شاید حرف‌هایى بزند و حرکاتى هم بکند و بخواهد به‌حساب خود چند دستگى ایجاد کند در کشور. اما واقعیت آن است که آمریکا دشمن همه ملت ایران است. قومیت و نژاد و سلیقه سیاسى و امثال این‌ها برایش فرقى ندارد. حال در این سوى میدان، اغلب ما چه مى‌کنیم؟ به جاى آن‌که دشمن اصلى را بشناسیم و با آن مواجهه کنیم، انگشت اتهام را به‌سوى یکدیگر نشانه مى‌رویم. تقصیر را بر گردن هم مى‌اندازیم. همدیگر را متهم مى‌کنیم. بالاخره همه ما نقص‌هایى داریم.

وی خاطرنشان ساخت:  کم کارى‌ها و غفلت‌هایى داریم، این‌ها را که نباید جاى خصومت و رذالت دشمن گذاشت. به تعبیر امام «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.» تنش و دعواى داخلى، خواست و هدف دشمن است. نیروها را تحلیل مى‌برد و باعث زد و خورد در جبهه خودى مى‌شود. در واقع تیراندازى در سنگر خودى است. رهبر معظم انقلاب اسلامى در پایان این دوراهى‌هاى دهگانه و سرنوشت ساز، یک موضوع بسیار مهم دیگر هم بیان مى‌کنند که به‌نوعى مى‌توان آن‌را نیز دوگانه‌اى دیگر دانست و به‌عنوان جمع بندى و حسن ختام بحث به‌حساب آورد. آن هم دوگانه غرور و شکرگذارى است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: این‌که همه‌چیز را باید از خدا دانست و تسلیم امر و رضاى بارى تعالى بود، وقتى پیروزى و گشایشى حاصل مى‌شود، این از آنِ کیست؟ چطور مى‌تواند مال ما باشد؟ مثلاً در ۸ سال جنگ تحمیلى با تمام دنیا روبه‌رو بودیم. از همه جهت در محاصره بودیم. الان هم همینطور است. گوشه‌اى از این همه فشار به هر حکومتى وارد شود از هم مى‌پاشد. ۴۰ سال است که با اقتدار ایستاده‌ایم و به جلو حرکت کرده ایم. این‌ها جز فضل و عنایت پروردگار چه مى‌تواند باشد؟ بقول ورزشى‌ها اگر روى کاغذ حساب و کتاب کنیم دشمن هم تجربه بیشترى از ما دارد، هم محدودیت‌هاى اخلاقى ما را ندارد و هر روشى را براى خودش مجاز مى‌داند، هم امکانات بسیار بیشترى دارد، هم عده آنان بی شتر است.

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: سال 1398 که به لسان رهبر عظیم الشان انقلاب سال رونق تولید نام گرفته بر ملت عزیز ایران مبارک باد ان شا الله سالی سرشار از خیر وبرکت و صحت و سلامت و عافیت و موفقیت و رونق در تمام ابعاد زندگی برای مردم بزرگوار ایران اسلامی باشد . و مسئولین عزیز و دست اندر کاران تمام تلاش و همت خود را در جهت رونق کسب و کار و تولید وبهبود شرایط زندگی مردم قرار بدهند .

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت وفات حضرت زینب(س) افزود: حضرت زینب به‌دلیل برخوردارى از صفات والاى انسانى و تربیت ممتاز اخلاقى و دینى و نیز نقش مؤثر در واقعه کربلا به عقیله بنى‌هاشم،شریک‌الحسین و ام‌المصائب ملقب شدند. زینب کبرى(س)؛الگو و اسوه الهى زنان در نظام اسلامى‌ سبک زندگى و سیره و منش حضرت زینب(س) در زندگى فردى و حیات اجتماعى و ایفاى نقش در حوادث مهم به‌خصوص در حادثه عظیم کربلا از ابتدا تا انتها و نیز به‌دلیل برخوردارى از این صفات والاى انسانى و الهى که تجلى عینى زن مسلمانِ معیار و الگوى اسلام است، براى زنان جامعه اسلامى ما بهترین الگو و اسوه مى‌باشد مخصوصا در این زمانه که دشمنان سعى در ارائه و تعریف الگویى غربى از زن و حضور او در عرصه‌هاى مختلف اجتماعى ارائه مى‌دهند.

 

بهبود اقتصادکشورمستلزم رونق تولید است/ لزوم جبران نارسایی مدیریتی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۹۸ کرمانشاه با اشاره به شخصیت حضرت علی (ع) اظهار داشت: بیشتر روایات ذکر شده راجع به حضرت علی (ع) یا از رسول اکرم (ص) عنوان شده یا در آیات قرآن، در واقع القاب و کنیه‌هایی نظیر ابوالحسن، ابوالحسین، ابوالسبطین، ابوتراب بیانگرعمق شخصیت حضرت علی (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه امیر المومنین علی (ع) لقب «ابوتراب» به معنای پدر خاک را بیش از دیگر کنیه‌های خود دوست داشت و این دلیل بر خضوع و خشوع و فروتنی ایشان بوده است، گفت: بر اساس روایات گاهی حضرت رسول (ص) با این کنیه ایشان را صدا می‌زد

آیت الله علما بیان کرد: حدود ۱۱ هزار کلمه قصار از حضرت علی (ع) باقی مانده که به همت دانشگاه تهران در قالب کتابی چاپ شد. همچنین نهج البلاغه و سایر کتب با موضوع روایات و مناجات‌ها و جنگ‌ها از ایشان به ما رسیده است.

وی با بیان اینکه همه معصومین به عبادت و ریاضت حضرت علی (ع) غبطه می‌خوردند، افزود: ایشان در نهج البلاغه فرموده شما قادر نیستید مثل من زندگی کنید اما به وسیله تقوا داشتن به من کمک کنید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سخن علامه طباطبایی مبنی بر اینکه همه در عرفان سر سفره امیرالمومنین (ع) هستند، گفت: این کلمات باقیمانده از ایشان، کتاب نهج البلاغه و جنگ‌ها وغزوات ایشان از فرهنگ حضرت علی (ع) حکایت دارد.

آیت الله علما با بیان اینکه زندگی ایشان در زمان حکومت و خلافت و قبل حکومت و خلافت زبانزد خاص و عام است افزود: خود پیامبر (ص) القابی چون اعلم الامه، اول من اسلم، اول من صلی، خیرالبشر ایشان را مورد خطاب قرار می داده است.

وی با اشاره به اینکه در روایات متعدد آمده به حضرات معصوم دیگر امیرالمومنین نگویید، زیرا امیرالمومنین مختص حضرت علی (ع) است ادامه داد: ایشان امام المتقین، عمود الدین و سیدالشهدا و سید العرب، رایه الهدی، باب الهدی، حیدر، مرتضی، ولی، وصی هستند و برای شرح هر یک از این القاب چندین جلد کتاب نیاز است.

به گفته آیت الله علما در سیره ابن هشام و در تاریخ طبری گفته شده از قبل اسلام امیرالمومنین (ع) در دامن رسول اکرم (ص) تربیت شد، بنابراین هرکسی هرچه از خوبی‌ها در وصف ایشان بگوید کم است. همچنین مولانا ایشان را خلاصه همه پیامبران می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه تقوا اعتبار دنیایی دارد، بیان کرد: اهل تقوا بودن سرمایه بزرگی است، باطن تقوا تجسم و شرافت آخرتی دارد در دنیا نیز به نحو احسن خود را نشان می‌دهد.

آیت الله علما اشاره‌ای به مناسبت‌های پیش رو داشت و گفت: دوم فروردین روز تهاجم مزدوران پهلوی به مدرسه فیضیه در سال ۴۲، آغاز عملیات بزرگ فتح المبین و ۱۹ رجب نیز سالروز وفات حضرت زینب (س) و روز انجام عمل «ام داوود» است.

وی حضرت زینب را مظهر صبر و بردباری و اسوه‌ای برای زنان و مردان دانست و افزود: ایمان ایشان زبانزد است.

به گفته آیت الله علما عاشورا چند ساعتی بیشتر نبود اما کسی که عاشورا را حفظ کرد، حضرت زینب (س) بود. در واقع و به تعبیر مقام معظم رهبری خون بر شمشیر پیروز شد و زینب کبری ادامه دهنده نهضت امام حسین (ع) شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: اگر حضرت زینب (س) در عاشورا نبود، عاشورا ادامه نمی‌یافت اما ایشان به عنوان عقیله بنی هاشم توانست نهضت سیدالشهدا را حفظ کند. ایشان عالمه غیر معلمه بود که در خانه‌ای تربیت شد که محل رفت و آمد جبرئیل بود، فاضله کامله، معصومه صغری و امینه الله بود که به خوبی امانتداری کرد و این امانت را به خوبی به ما سپرد ما هم باید امانتدار خوبی باشیم.

آیت الله علما با بیان اینکه ایشان مثل حضرت زهرا (س) کار می‌کرد، گفت: خطبه فدک از طریق حضرت زینب (س) به همه رسید و شریکه الشهدا و ام المصائب از القاب ایشان است.

وی افزود: حضرت زینب به عنوان یک زن الگویی برای همگان است که ۱۴۰۰ سال پیش از اسلام و ارزشها دفاع کرده و این را باید به رخ دنیا و غربی‌ها کشید.

آیت الله علما با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در سال جدید گفت: ایشان امسال را به نام رونق تولید نامگذاری کرد واگر تولید رونق نداشته باشد نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم. همچنین اقتصادمان اصلاح نمی‌شود.

وی افزود: معظم له فرمود با تمام سخت‌ها و فشارها ملت ایران سال قبل درعرصه سیاسی خوش درخشید واکنش و بصیرت و حضور مردم در ۲۲ بهمن در سراسر کشور نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد.

آیت الله علما با بیان اینکه رهبری در بیانیه خود همچنین طی ماه‌های گذشته اشاراتی به نارسایی در مدیریت داشت که باید جبران شود، گفت: کشور ما ثروت است که روی زر خوابیده اگر درست مدیریت شود نیاز به وابستگی نداریم. همچنین ایشان به بی ارزش شدن و کاهش ارزش پول ملی اشاره کردند و خواستار تقویت پول ملی شدند.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم به دلیل سو مدیریت، افزود: اگر می‌خواهیم کشورمان مصون باشد در موضوع رونق تولید باید جوانان محور قرار گیرند.

 

انتهای پیام/

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام هوشنگ کریمی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک سال جدید بااشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهارداشت : تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به سبک غربی یکی از اهداف دشمنان انقلاب است که در قالب طرحهایی همچون ۲۰۳۰ دنبال میشود ویکی از تذکرات مهم رهبری در سخنرانی سال جدید در جمع زائران حرم رضوی بود .

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود : برخی در داخل اجرا نشدن سندی همچون ۲۰۳۰ را با بهانه هایی همچون اجرا نشدن سند به معنای قطع ارتباط با کشورهای غربی توجیه می کنند درحالیکه طبق بیانات رهبر انقلاب ارتباط با غرب ایراد ندارد بلکه اعتماد به غربیها اشکال دارد.

,

خطیب جمعه موقت شهرستان بابیان اینکه دکترایش متضاد نسبت به غرب وجود دارد ادامه داد : تحجر و تعصب بیجا نسبت به غرب و غرب زدگی دو گرایش متضاد درمقابل غرب است که هردو غلط است .

,

وی اذعان داشت : شکوفایی اقتصاد کشور نیازمند کار مجاهدانه و عالمانه و کار جهادی توام با اخلاص و خستگی ناپذیری است مدیریت جهادی باید بر مسائل اقتصادی کشور احاطه داشته باشد .

,

حجت الاسلام کریمی درادامه به سالروز هجوم وحشیانه ماموران ستمشاهی به مدرسه فیضیه قم اشاره کرد وگفت : حضرت امام ره بعد از واقعه از اضطراب و ترس برخی انتقاد کرده و گفتند عیب است برای کسانی که ادعای پیروی پیروی امیر المومنین ع و امام حسین ع را دارند در برابر این نوع اعمال رسوا و فضاحت آمیز دستگاه حاکم خود را ببازند .

,

وی افزود: دستگاه حاکم با ارتکاب این جنایات خودرا رسوا و مفتضح ساخته و ماهیت چنگیزی خودرا به خوبی نشان داد و با دست زدن به این فاجعه شکست و نابودی خودرا حتمی ساخت .

,

ایشان درادامه بااشاره به روز جهانی آب و هواشناسی اظهارداشت : نیاز انسان به آب بیشتر از نان است و بنابراین صبر او بر گرسنگی بیشتر از صبر بر تشنگی است.

,

حجت الاسلام کریمی ادامه داد : احتیاج انسان به آب به دلیل کاربردهای آن همچون آشامیدن ، غسل کردن و شستن و .... بیشتر از احتیاجش به نان است لذا خداوند آب را فراوان گردانیده تا بدست آوردن برای انسان مشقت نداشته باشد ولی نان را به گونه ای مقدر کرده که به چاره و حرکت بدست آید و آدمی را از طغیان و ارتکاب امور باطله باز دارد.

,

امام جمعه موقت شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به منافع وزش باد و نسیم اشاره کرد و گفت : اگر باد برای مدتی نوزد موجب حدوث امراض شده و نفس ها را می گیرد و میوه ها را فاسد می کند ولذا وزیدن باد از حسن تدبیر خالق هستی است.

,

 

,

مسئولین تمام تلاش و همت خود را در جهت کسب رونق کسب و کار و بهبود شرایط زندگی مردم قرار دهند

, مسئولین تمام تلاش و همت خود را در جهت کسب رونق کسب و کار و بهبود شرایط زندگی مردم قرار دهند,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، به نقل از اسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با شاره به  صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد:  بیانیه گام دوم انقلاب از سوى مقام معظم رهبرى که نقشه راه کشور در آغاز دهه پنجم انقلاب است، نگاه ویژه‌اى به مسأله اقتصاد دارد که شاخصه‌هاى آن تأکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنى بر تولید انبوه و باکیفیت، توزیع عدالت محور، مصرف به‌اندازه وبى‌اسراف و مناسبات مدیریتى خردمندانه است که در سال‌هاى اخیر بارها از سوى ایشان مورد تأکید قرارگرفته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى در روزهاى پایانى سال ۱۳۹۷، در تبیین شرایط کشور به برخى دشوارى‌ها و سختى‌هاى ناشى از تحریم‌هاى دشمنان اسلام و انقلاب اشاره کرده و فرمودند: بالاخره هر کشورى، هرجامعه‌اى حوادثى دارد؛ این حوادث بعضاً حوادث خوب است، بعضاً حوادث تلخ است، بعضاً فشار هست - فرض کنید ما دچار تحریمیم، دچار تهاجم فرهنگى هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضى از کشورها دچار تهاجم سخت و تهاجم نظامى هستند؛ حوادثى براى کشورها پیش مى‌آید گاهى هم پیشرفت‌هایى پیش مى‌آید.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: از منظر مقام معظم رهبرى مسأله اصلى در شرایط کنونى کشور نوع مواجهه‌ى با این حوادث است یعنى این‌که چه جور با این حوادث مواجه بشویم. ایشان در این جلسه فرمودند: همه‌ى این‌ها براى مردم مهم است؛ البتّه مسؤولین مخاطب اوّلند در این‌گونه توصیه‌ها و حرف‌ها لکن عامّه‌ى مردم در این زمینه‌ها باید صاحب‌نظر باشند، باید درک و فهم عمیق داشته باشند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: معظم له با تأکید بر این‌که این مسأله باید براى مردم تبیین بشود و به‌صورت گفتمان دربیاید تا به یک فهم عمومى برسند، به راه‌هاى مواجهه با شرایط کشور در سه حوزه پیروزى‌ها، دشمنى‌ها و چالش‌ها اشاره فرمودند.

وی عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب در این دیدار، با استفاده از آموزه‌ها و الگوى قرآنى، نحوه مواجهه با پیروزى‌ها را در؛ ۱- انتساب پیروزى‌ها به خدا ۲- پرهیز داشتن از غرور دانسته و نحوه مواجهه با دشمن را به سه شکل ۱- ایستادگى در برابر دشمن ۲- ترس و دلهره به خود راه ندادن‌۳- نومید نشدن در مقابل دشمن بیان فرمودند. - در مواجهه با چالش‌ها نیز رهبر بزرگوار و الهى انقلاب، چند شاخص را مطرح فرمودند که اگر این شاخص‌ها مبناى عمل در مواجهه با چالش‌ها قرار گیرد، یقینا نظام از این مرحله حساس به‌خوبى عبور خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: این شاخص‌ها عبارتنداز:۱ - بسیج حدّاکثرى نیروها ۲- مرزبندى با دشمن براى مصونیّت از تهاجم نرم ۳- عدم متهم ساختن یکدیگر به عاملیت دشمن ۴- فرعى و اصلى کردن دشمن و تمرکز بر دشمن اصلى. در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد.

حجت الاسلام  مهری ابراز کرد: دشمن اصلى ملت ما آمریکاست، شاید حرف‌هایى بزند و حرکاتى هم بکند و بخواهد به‌حساب خود چند دستگى ایجاد کند در کشور. اما واقعیت آن است که آمریکا دشمن همه ملت ایران است. قومیت و نژاد و سلیقه سیاسى و امثال این‌ها برایش فرقى ندارد. حال در این سوى میدان، اغلب ما چه مى‌کنیم؟ به جاى آن‌که دشمن اصلى را بشناسیم و با آن مواجهه کنیم، انگشت اتهام را به‌سوى یکدیگر نشانه مى‌رویم. تقصیر را بر گردن هم مى‌اندازیم. همدیگر را متهم مى‌کنیم. بالاخره همه ما نقص‌هایى داریم.

وی خاطرنشان ساخت:  کم کارى‌ها و غفلت‌هایى داریم، این‌ها را که نباید جاى خصومت و رذالت دشمن گذاشت. به تعبیر امام «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.» تنش و دعواى داخلى، خواست و هدف دشمن است. نیروها را تحلیل مى‌برد و باعث زد و خورد در جبهه خودى مى‌شود. در واقع تیراندازى در سنگر خودى است. رهبر معظم انقلاب اسلامى در پایان این دوراهى‌هاى دهگانه و سرنوشت ساز، یک موضوع بسیار مهم دیگر هم بیان مى‌کنند که به‌نوعى مى‌توان آن‌را نیز دوگانه‌اى دیگر دانست و به‌عنوان جمع بندى و حسن ختام بحث به‌حساب آورد. آن هم دوگانه غرور و شکرگذارى است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: این‌که همه‌چیز را باید از خدا دانست و تسلیم امر و رضاى بارى تعالى بود، وقتى پیروزى و گشایشى حاصل مى‌شود، این از آنِ کیست؟ چطور مى‌تواند مال ما باشد؟ مثلاً در ۸ سال جنگ تحمیلى با تمام دنیا روبه‌رو بودیم. از همه جهت در محاصره بودیم. الان هم همینطور است. گوشه‌اى از این همه فشار به هر حکومتى وارد شود از هم مى‌پاشد. ۴۰ سال است که با اقتدار ایستاده‌ایم و به جلو حرکت کرده ایم. این‌ها جز فضل و عنایت پروردگار چه مى‌تواند باشد؟ بقول ورزشى‌ها اگر روى کاغذ حساب و کتاب کنیم دشمن هم تجربه بیشترى از ما دارد، هم محدودیت‌هاى اخلاقى ما را ندارد و هر روشى را براى خودش مجاز مى‌داند، هم امکانات بسیار بیشترى دارد، هم عده آنان بی شتر است.

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: سال 1398 که به لسان رهبر عظیم الشان انقلاب سال رونق تولید نام گرفته بر ملت عزیز ایران مبارک باد ان شا الله سالی سرشار از خیر وبرکت و صحت و سلامت و عافیت و موفقیت و رونق در تمام ابعاد زندگی برای مردم بزرگوار ایران اسلامی باشد . و مسئولین عزیز و دست اندر کاران تمام تلاش و همت خود را در جهت رونق کسب و کار و تولید وبهبود شرایط زندگی مردم قرار بدهند .

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت وفات حضرت زینب(س) افزود: حضرت زینب به‌دلیل برخوردارى از صفات والاى انسانى و تربیت ممتاز اخلاقى و دینى و نیز نقش مؤثر در واقعه کربلا به عقیله بنى‌هاشم،شریک‌الحسین و ام‌المصائب ملقب شدند. زینب کبرى(س)؛الگو و اسوه الهى زنان در نظام اسلامى‌ سبک زندگى و سیره و منش حضرت زینب(س) در زندگى فردى و حیات اجتماعى و ایفاى نقش در حوادث مهم به‌خصوص در حادثه عظیم کربلا از ابتدا تا انتها و نیز به‌دلیل برخوردارى از این صفات والاى انسانى و الهى که تجلى عینى زن مسلمانِ معیار و الگوى اسلام است، براى زنان جامعه اسلامى ما بهترین الگو و اسوه مى‌باشد مخصوصا در این زمانه که دشمنان سعى در ارائه و تعریف الگویى غربى از زن و حضور او در عرصه‌هاى مختلف اجتماعى ارائه مى‌دهند.

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، به نقل از اسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با شاره به  صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد:  بیانیه گام دوم انقلاب از سوى مقام معظم رهبرى که نقشه راه کشور در آغاز دهه پنجم انقلاب است، نگاه ویژه‌اى به مسأله اقتصاد دارد که شاخصه‌هاى آن تأکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنى بر تولید انبوه و باکیفیت، توزیع عدالت محور، مصرف به‌اندازه وبى‌اسراف و مناسبات مدیریتى خردمندانه است که در سال‌هاى اخیر بارها از سوى ایشان مورد تأکید قرارگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, اسلام آباد خبر,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى در روزهاى پایانى سال ۱۳۹۷، در تبیین شرایط کشور به برخى دشوارى‌ها و سختى‌هاى ناشى از تحریم‌هاى دشمنان اسلام و انقلاب اشاره کرده و فرمودند: بالاخره هر کشورى، هرجامعه‌اى حوادثى دارد؛ این حوادث بعضاً حوادث خوب است، بعضاً حوادث تلخ است، بعضاً فشار هست - فرض کنید ما دچار تحریمیم، دچار تهاجم فرهنگى هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضى از کشورها دچار تهاجم سخت و تهاجم نظامى هستند؛ حوادثى براى کشورها پیش مى‌آید گاهى هم پیشرفت‌هایى پیش مى‌آید.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: از منظر مقام معظم رهبرى مسأله اصلى در شرایط کنونى کشور نوع مواجهه‌ى با این حوادث است یعنى این‌که چه جور با این حوادث مواجه بشویم. ایشان در این جلسه فرمودند: همه‌ى این‌ها براى مردم مهم است؛ البتّه مسؤولین مخاطب اوّلند در این‌گونه توصیه‌ها و حرف‌ها لکن عامّه‌ى مردم در این زمینه‌ها باید صاحب‌نظر باشند، باید درک و فهم عمیق داشته باشند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: معظم له با تأکید بر این‌که این مسأله باید براى مردم تبیین بشود و به‌صورت گفتمان دربیاید تا به یک فهم عمومى برسند، به راه‌هاى مواجهه با شرایط کشور در سه حوزه پیروزى‌ها، دشمنى‌ها و چالش‌ها اشاره فرمودند.

وی عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب در این دیدار، با استفاده از آموزه‌ها و الگوى قرآنى، نحوه مواجهه با پیروزى‌ها را در؛ ۱- انتساب پیروزى‌ها به خدا ۲- پرهیز داشتن از غرور دانسته و نحوه مواجهه با دشمن را به سه شکل ۱- ایستادگى در برابر دشمن ۲- ترس و دلهره به خود راه ندادن‌۳- نومید نشدن در مقابل دشمن بیان فرمودند. - در مواجهه با چالش‌ها نیز رهبر بزرگوار و الهى انقلاب، چند شاخص را مطرح فرمودند که اگر این شاخص‌ها مبناى عمل در مواجهه با چالش‌ها قرار گیرد، یقینا نظام از این مرحله حساس به‌خوبى عبور خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: این شاخص‌ها عبارتنداز:۱ - بسیج حدّاکثرى نیروها ۲- مرزبندى با دشمن براى مصونیّت از تهاجم نرم ۳- عدم متهم ساختن یکدیگر به عاملیت دشمن ۴- فرعى و اصلى کردن دشمن و تمرکز بر دشمن اصلى. در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد.

حجت الاسلام  مهری ابراز کرد: دشمن اصلى ملت ما آمریکاست، شاید حرف‌هایى بزند و حرکاتى هم بکند و بخواهد به‌حساب خود چند دستگى ایجاد کند در کشور. اما واقعیت آن است که آمریکا دشمن همه ملت ایران است. قومیت و نژاد و سلیقه سیاسى و امثال این‌ها برایش فرقى ندارد. حال در این سوى میدان، اغلب ما چه مى‌کنیم؟ به جاى آن‌که دشمن اصلى را بشناسیم و با آن مواجهه کنیم، انگشت اتهام را به‌سوى یکدیگر نشانه مى‌رویم. تقصیر را بر گردن هم مى‌اندازیم. همدیگر را متهم مى‌کنیم. بالاخره همه ما نقص‌هایى داریم.

وی خاطرنشان ساخت:  کم کارى‌ها و غفلت‌هایى داریم، این‌ها را که نباید جاى خصومت و رذالت دشمن گذاشت. به تعبیر امام «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.» تنش و دعواى داخلى، خواست و هدف دشمن است. نیروها را تحلیل مى‌برد و باعث زد و خورد در جبهه خودى مى‌شود. در واقع تیراندازى در سنگر خودى است. رهبر معظم انقلاب اسلامى در پایان این دوراهى‌هاى دهگانه و سرنوشت ساز، یک موضوع بسیار مهم دیگر هم بیان مى‌کنند که به‌نوعى مى‌توان آن‌را نیز دوگانه‌اى دیگر دانست و به‌عنوان جمع بندى و حسن ختام بحث به‌حساب آورد. آن هم دوگانه غرور و شکرگذارى است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: این‌که همه‌چیز را باید از خدا دانست و تسلیم امر و رضاى بارى تعالى بود، وقتى پیروزى و گشایشى حاصل مى‌شود، این از آنِ کیست؟ چطور مى‌تواند مال ما باشد؟ مثلاً در ۸ سال جنگ تحمیلى با تمام دنیا روبه‌رو بودیم. از همه جهت در محاصره بودیم. الان هم همینطور است. گوشه‌اى از این همه فشار به هر حکومتى وارد شود از هم مى‌پاشد. ۴۰ سال است که با اقتدار ایستاده‌ایم و به جلو حرکت کرده ایم. این‌ها جز فضل و عنایت پروردگار چه مى‌تواند باشد؟ بقول ورزشى‌ها اگر روى کاغذ حساب و کتاب کنیم دشمن هم تجربه بیشترى از ما دارد، هم محدودیت‌هاى اخلاقى ما را ندارد و هر روشى را براى خودش مجاز مى‌داند، هم امکانات بسیار بیشترى دارد، هم عده آنان بی شتر است.

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: سال 1398 که به لسان رهبر عظیم الشان انقلاب سال رونق تولید نام گرفته بر ملت عزیز ایران مبارک باد ان شا الله سالی سرشار از خیر وبرکت و صحت و سلامت و عافیت و موفقیت و رونق در تمام ابعاد زندگی برای مردم بزرگوار ایران اسلامی باشد . و مسئولین عزیز و دست اندر کاران تمام تلاش و همت خود را در جهت رونق کسب و کار و تولید وبهبود شرایط زندگی مردم قرار بدهند .

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت وفات حضرت زینب(س) افزود: حضرت زینب به‌دلیل برخوردارى از صفات والاى انسانى و تربیت ممتاز اخلاقى و دینى و نیز نقش مؤثر در واقعه کربلا به عقیله بنى‌هاشم،شریک‌الحسین و ام‌المصائب ملقب شدند. زینب کبرى(س)؛الگو و اسوه الهى زنان در نظام اسلامى‌ سبک زندگى و سیره و منش حضرت زینب(س) در زندگى فردى و حیات اجتماعى و ایفاى نقش در حوادث مهم به‌خصوص در حادثه عظیم کربلا از ابتدا تا انتها و نیز به‌دلیل برخوردارى از این صفات والاى انسانى و الهى که تجلى عینى زن مسلمانِ معیار و الگوى اسلام است، براى زنان جامعه اسلامى ما بهترین الگو و اسوه مى‌باشد مخصوصا در این زمانه که دشمنان سعى در ارائه و تعریف الگویى غربى از زن و حضور او در عرصه‌هاى مختلف اجتماعى ارائه مى‌دهند.

 

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى در روزهاى پایانى سال ۱۳۹۷، در تبیین شرایط کشور به برخى دشوارى‌ها و سختى‌هاى ناشى از تحریم‌هاى دشمنان اسلام و انقلاب اشاره کرده و فرمودند: بالاخره هر کشورى، هرجامعه‌اى حوادثى دارد؛ این حوادث بعضاً حوادث خوب است، بعضاً حوادث تلخ است، بعضاً فشار هست - فرض کنید ما دچار تحریمیم، دچار تهاجم فرهنگى هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضى از کشورها دچار تهاجم سخت و تهاجم نظامى هستند؛ حوادثى براى کشورها پیش مى‌آید گاهى هم پیشرفت‌هایى پیش مى‌آید.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: از منظر مقام معظم رهبرى مسأله اصلى در شرایط کنونى کشور نوع مواجهه‌ى با این حوادث است یعنى این‌که چه جور با این حوادث مواجه بشویم. ایشان در این جلسه فرمودند: همه‌ى این‌ها براى مردم مهم است؛ البتّه مسؤولین مخاطب اوّلند در این‌گونه توصیه‌ها و حرف‌ها لکن عامّه‌ى مردم در این زمینه‌ها باید صاحب‌نظر باشند، باید درک و فهم عمیق داشته باشند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: معظم له با تأکید بر این‌که این مسأله باید براى مردم تبیین بشود و به‌صورت گفتمان دربیاید تا به یک فهم عمومى برسند، به راه‌هاى مواجهه با شرایط کشور در سه حوزه پیروزى‌ها، دشمنى‌ها و چالش‌ها اشاره فرمودند.

وی عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب در این دیدار، با استفاده از آموزه‌ها و الگوى قرآنى، نحوه مواجهه با پیروزى‌ها را در؛ ۱- انتساب پیروزى‌ها به خدا ۲- پرهیز داشتن از غرور دانسته و نحوه مواجهه با دشمن را به سه شکل ۱- ایستادگى در برابر دشمن ۲- ترس و دلهره به خود راه ندادن‌۳- نومید نشدن در مقابل دشمن بیان فرمودند. - در مواجهه با چالش‌ها نیز رهبر بزرگوار و الهى انقلاب، چند شاخص را مطرح فرمودند که اگر این شاخص‌ها مبناى عمل در مواجهه با چالش‌ها قرار گیرد، یقینا نظام از این مرحله حساس به‌خوبى عبور خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: این شاخص‌ها عبارتنداز:۱ - بسیج حدّاکثرى نیروها ۲- مرزبندى با دشمن براى مصونیّت از تهاجم نرم ۳- عدم متهم ساختن یکدیگر به عاملیت دشمن ۴- فرعى و اصلى کردن دشمن و تمرکز بر دشمن اصلى. در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد.

حجت الاسلام  مهری ابراز کرد: دشمن اصلى ملت ما آمریکاست، شاید حرف‌هایى بزند و حرکاتى هم بکند و بخواهد به‌حساب خود چند دستگى ایجاد کند در کشور. اما واقعیت آن است که آمریکا دشمن همه ملت ایران است. قومیت و نژاد و سلیقه سیاسى و امثال این‌ها برایش فرقى ندارد. حال در این سوى میدان، اغلب ما چه مى‌کنیم؟ به جاى آن‌که دشمن اصلى را بشناسیم و با آن مواجهه کنیم، انگشت اتهام را به‌سوى یکدیگر نشانه مى‌رویم. تقصیر را بر گردن هم مى‌اندازیم. همدیگر را متهم مى‌کنیم. بالاخره همه ما نقص‌هایى داریم.

وی خاطرنشان ساخت:  کم کارى‌ها و غفلت‌هایى داریم، این‌ها را که نباید جاى خصومت و رذالت دشمن گذاشت. به تعبیر امام «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.» تنش و دعواى داخلى، خواست و هدف دشمن است. نیروها را تحلیل مى‌برد و باعث زد و خورد در جبهه خودى مى‌شود. در واقع تیراندازى در سنگر خودى است. رهبر معظم انقلاب اسلامى در پایان این دوراهى‌هاى دهگانه و سرنوشت ساز، یک موضوع بسیار مهم دیگر هم بیان مى‌کنند که به‌نوعى مى‌توان آن‌را نیز دوگانه‌اى دیگر دانست و به‌عنوان جمع بندى و حسن ختام بحث به‌حساب آورد. آن هم دوگانه غرور و شکرگذارى است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: این‌که همه‌چیز را باید از خدا دانست و تسلیم امر و رضاى بارى تعالى بود، وقتى پیروزى و گشایشى حاصل مى‌شود، این از آنِ کیست؟ چطور مى‌تواند مال ما باشد؟ مثلاً در ۸ سال جنگ تحمیلى با تمام دنیا روبه‌رو بودیم. از همه جهت در محاصره بودیم. الان هم همینطور است. گوشه‌اى از این همه فشار به هر حکومتى وارد شود از هم مى‌پاشد. ۴۰ سال است که با اقتدار ایستاده‌ایم و به جلو حرکت کرده ایم. این‌ها جز فضل و عنایت پروردگار چه مى‌تواند باشد؟ بقول ورزشى‌ها اگر روى کاغذ حساب و کتاب کنیم دشمن هم تجربه بیشترى از ما دارد، هم محدودیت‌هاى اخلاقى ما را ندارد و هر روشى را براى خودش مجاز مى‌داند، هم امکانات بسیار بیشترى دارد، هم عده آنان بی شتر است.

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: سال 1398 که به لسان رهبر عظیم الشان انقلاب سال رونق تولید نام گرفته بر ملت عزیز ایران مبارک باد ان شا الله سالی سرشار از خیر وبرکت و صحت و سلامت و عافیت و موفقیت و رونق در تمام ابعاد زندگی برای مردم بزرگوار ایران اسلامی باشد . و مسئولین عزیز و دست اندر کاران تمام تلاش و همت خود را در جهت رونق کسب و کار و تولید وبهبود شرایط زندگی مردم قرار بدهند .

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت وفات حضرت زینب(س) افزود: حضرت زینب به‌دلیل برخوردارى از صفات والاى انسانى و تربیت ممتاز اخلاقى و دینى و نیز نقش مؤثر در واقعه کربلا به عقیله بنى‌هاشم،شریک‌الحسین و ام‌المصائب ملقب شدند. زینب کبرى(س)؛الگو و اسوه الهى زنان در نظام اسلامى‌ سبک زندگى و سیره و منش حضرت زینب(س) در زندگى فردى و حیات اجتماعى و ایفاى نقش در حوادث مهم به‌خصوص در حادثه عظیم کربلا از ابتدا تا انتها و نیز به‌دلیل برخوردارى از این صفات والاى انسانى و الهى که تجلى عینى زن مسلمانِ معیار و الگوى اسلام است، براى زنان جامعه اسلامى ما بهترین الگو و اسوه مى‌باشد مخصوصا در این زمانه که دشمنان سعى در ارائه و تعریف الگویى غربى از زن و حضور او در عرصه‌هاى مختلف اجتماعى ارائه مى‌دهند.

 

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى در روزهاى پایانى سال ۱۳۹۷، در تبیین شرایط کشور به برخى دشوارى‌ها و سختى‌هاى ناشى از تحریم‌هاى دشمنان اسلام و انقلاب اشاره کرده و فرمودند: بالاخره هر کشورى، هرجامعه‌اى حوادثى دارد؛ این حوادث بعضاً حوادث خوب است، بعضاً حوادث تلخ است، بعضاً فشار هست - فرض کنید ما دچار تحریمیم، دچار تهاجم فرهنگى هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضى از کشورها دچار تهاجم سخت و تهاجم نظامى هستند؛ حوادثى براى کشورها پیش مى‌آید گاهى هم پیشرفت‌هایى پیش مى‌آید.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: از منظر مقام معظم رهبرى مسأله اصلى در شرایط کنونى کشور نوع مواجهه‌ى با این حوادث است یعنى این‌که چه جور با این حوادث مواجه بشویم. ایشان در این جلسه فرمودند: همه‌ى این‌ها براى مردم مهم است؛ البتّه مسؤولین مخاطب اوّلند در این‌گونه توصیه‌ها و حرف‌ها لکن عامّه‌ى مردم در این زمینه‌ها باید صاحب‌نظر باشند، باید درک و فهم عمیق داشته باشند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: معظم له با تأکید بر این‌که این مسأله باید براى مردم تبیین بشود و به‌صورت گفتمان دربیاید تا به یک فهم عمومى برسند، به راه‌هاى مواجهه با شرایط کشور در سه حوزه پیروزى‌ها، دشمنى‌ها و چالش‌ها اشاره فرمودند.

وی عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب در این دیدار، با استفاده از آموزه‌ها و الگوى قرآنى، نحوه مواجهه با پیروزى‌ها را در؛ ۱- انتساب پیروزى‌ها به خدا ۲- پرهیز داشتن از غرور دانسته و نحوه مواجهه با دشمن را به سه شکل ۱- ایستادگى در برابر دشمن ۲- ترس و دلهره به خود راه ندادن‌۳- نومید نشدن در مقابل دشمن بیان فرمودند. - در مواجهه با چالش‌ها نیز رهبر بزرگوار و الهى انقلاب، چند شاخص را مطرح فرمودند که اگر این شاخص‌ها مبناى عمل در مواجهه با چالش‌ها قرار گیرد، یقینا نظام از این مرحله حساس به‌خوبى عبور خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: این شاخص‌ها عبارتنداز:۱ - بسیج حدّاکثرى نیروها ۲- مرزبندى با دشمن براى مصونیّت از تهاجم نرم ۳- عدم متهم ساختن یکدیگر به عاملیت دشمن ۴- فرعى و اصلى کردن دشمن و تمرکز بر دشمن اصلى. در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد.

حجت الاسلام  مهری ابراز کرد: دشمن اصلى ملت ما آمریکاست، شاید حرف‌هایى بزند و حرکاتى هم بکند و بخواهد به‌حساب خود چند دستگى ایجاد کند در کشور. اما واقعیت آن است که آمریکا دشمن همه ملت ایران است. قومیت و نژاد و سلیقه سیاسى و امثال این‌ها برایش فرقى ندارد. حال در این سوى میدان، اغلب ما چه مى‌کنیم؟ به جاى آن‌که دشمن اصلى را بشناسیم و با آن مواجهه کنیم، انگشت اتهام را به‌سوى یکدیگر نشانه مى‌رویم. تقصیر را بر گردن هم مى‌اندازیم. همدیگر را متهم مى‌کنیم. بالاخره همه ما نقص‌هایى داریم.

وی خاطرنشان ساخت:  کم کارى‌ها و غفلت‌هایى داریم، این‌ها را که نباید جاى خصومت و رذالت دشمن گذاشت. به تعبیر امام «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.» تنش و دعواى داخلى، خواست و هدف دشمن است. نیروها را تحلیل مى‌برد و باعث زد و خورد در جبهه خودى مى‌شود. در واقع تیراندازى در سنگر خودى است. رهبر معظم انقلاب اسلامى در پایان این دوراهى‌هاى دهگانه و سرنوشت ساز، یک موضوع بسیار مهم دیگر هم بیان مى‌کنند که به‌نوعى مى‌توان آن‌را نیز دوگانه‌اى دیگر دانست و به‌عنوان جمع بندى و حسن ختام بحث به‌حساب آورد. آن هم دوگانه غرور و شکرگذارى است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: این‌که همه‌چیز را باید از خدا دانست و تسلیم امر و رضاى بارى تعالى بود، وقتى پیروزى و گشایشى حاصل مى‌شود، این از آنِ کیست؟ چطور مى‌تواند مال ما باشد؟ مثلاً در ۸ سال جنگ تحمیلى با تمام دنیا روبه‌رو بودیم. از همه جهت در محاصره بودیم. الان هم همینطور است. گوشه‌اى از این همه فشار به هر حکومتى وارد شود از هم مى‌پاشد. ۴۰ سال است که با اقتدار ایستاده‌ایم و به جلو حرکت کرده ایم. این‌ها جز فضل و عنایت پروردگار چه مى‌تواند باشد؟ بقول ورزشى‌ها اگر روى کاغذ حساب و کتاب کنیم دشمن هم تجربه بیشترى از ما دارد، هم محدودیت‌هاى اخلاقى ما را ندارد و هر روشى را براى خودش مجاز مى‌داند، هم امکانات بسیار بیشترى دارد، هم عده آنان بی شتر است.

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: سال 1398 که به لسان رهبر عظیم الشان انقلاب سال رونق تولید نام گرفته بر ملت عزیز ایران مبارک باد ان شا الله سالی سرشار از خیر وبرکت و صحت و سلامت و عافیت و موفقیت و رونق در تمام ابعاد زندگی برای مردم بزرگوار ایران اسلامی باشد . و مسئولین عزیز و دست اندر کاران تمام تلاش و همت خود را در جهت رونق کسب و کار و تولید وبهبود شرایط زندگی مردم قرار بدهند .

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت وفات حضرت زینب(س) افزود: حضرت زینب به‌دلیل برخوردارى از صفات والاى انسانى و تربیت ممتاز اخلاقى و دینى و نیز نقش مؤثر در واقعه کربلا به عقیله بنى‌هاشم،شریک‌الحسین و ام‌المصائب ملقب شدند. زینب کبرى(س)؛الگو و اسوه الهى زنان در نظام اسلامى‌ سبک زندگى و سیره و منش حضرت زینب(س) در زندگى فردى و حیات اجتماعى و ایفاى نقش در حوادث مهم به‌خصوص در حادثه عظیم کربلا از ابتدا تا انتها و نیز به‌دلیل برخوردارى از این صفات والاى انسانى و الهى که تجلى عینى زن مسلمانِ معیار و الگوى اسلام است، براى زنان جامعه اسلامى ما بهترین الگو و اسوه مى‌باشد مخصوصا در این زمانه که دشمنان سعى در ارائه و تعریف الگویى غربى از زن و حضور او در عرصه‌هاى مختلف اجتماعى ارائه مى‌دهند.

 

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى در روزهاى پایانى سال ۱۳۹۷، در تبیین شرایط کشور به برخى دشوارى‌ها و سختى‌هاى ناشى از تحریم‌هاى دشمنان اسلام و انقلاب اشاره کرده و فرمودند: بالاخره هر کشورى، هرجامعه‌اى حوادثى دارد؛ این حوادث بعضاً حوادث خوب است، بعضاً حوادث تلخ است، بعضاً فشار هست - فرض کنید ما دچار تحریمیم، دچار تهاجم فرهنگى هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضى از کشورها دچار تهاجم سخت و تهاجم نظامى هستند؛ حوادثى براى کشورها پیش مى‌آید گاهى هم پیشرفت‌هایى پیش مى‌آید.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: از منظر مقام معظم رهبرى مسأله اصلى در شرایط کنونى کشور نوع مواجهه‌ى با این حوادث است یعنى این‌که چه جور با این حوادث مواجه بشویم. ایشان در این جلسه فرمودند: همه‌ى این‌ها براى مردم مهم است؛ البتّه مسؤولین مخاطب اوّلند در این‌گونه توصیه‌ها و حرف‌ها لکن عامّه‌ى مردم در این زمینه‌ها باید صاحب‌نظر باشند، باید درک و فهم عمیق داشته باشند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: معظم له با تأکید بر این‌که این مسأله باید براى مردم تبیین بشود و به‌صورت گفتمان دربیاید تا به یک فهم عمومى برسند، به راه‌هاى مواجهه با شرایط کشور در سه حوزه پیروزى‌ها، دشمنى‌ها و چالش‌ها اشاره فرمودند.

وی عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب در این دیدار، با استفاده از آموزه‌ها و الگوى قرآنى، نحوه مواجهه با پیروزى‌ها را در؛ ۱- انتساب پیروزى‌ها به خدا ۲- پرهیز داشتن از غرور دانسته و نحوه مواجهه با دشمن را به سه شکل ۱- ایستادگى در برابر دشمن ۲- ترس و دلهره به خود راه ندادن‌۳- نومید نشدن در مقابل دشمن بیان فرمودند. - در مواجهه با چالش‌ها نیز رهبر بزرگوار و الهى انقلاب، چند شاخص را مطرح فرمودند که اگر این شاخص‌ها مبناى عمل در مواجهه با چالش‌ها قرار گیرد، یقینا نظام از این مرحله حساس به‌خوبى عبور خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: این شاخص‌ها عبارتنداز:۱ - بسیج حدّاکثرى نیروها ۲- مرزبندى با دشمن براى مصونیّت از تهاجم نرم ۳- عدم متهم ساختن یکدیگر به عاملیت دشمن ۴- فرعى و اصلى کردن دشمن و تمرکز بر دشمن اصلى. در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد.

حجت الاسلام  مهری ابراز کرد: دشمن اصلى ملت ما آمریکاست، شاید حرف‌هایى بزند و حرکاتى هم بکند و بخواهد به‌حساب خود چند دستگى ایجاد کند در کشور. اما واقعیت آن است که آمریکا دشمن همه ملت ایران است. قومیت و نژاد و سلیقه سیاسى و امثال این‌ها برایش فرقى ندارد. حال در این سوى میدان، اغلب ما چه مى‌کنیم؟ به جاى آن‌که دشمن اصلى را بشناسیم و با آن مواجهه کنیم، انگشت اتهام را به‌سوى یکدیگر نشانه مى‌رویم. تقصیر را بر گردن هم مى‌اندازیم. همدیگر را متهم مى‌کنیم. بالاخره همه ما نقص‌هایى داریم.

وی خاطرنشان ساخت:  کم کارى‌ها و غفلت‌هایى داریم، این‌ها را که نباید جاى خصومت و رذالت دشمن گذاشت. به تعبیر امام «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.» تنش و دعواى داخلى، خواست و هدف دشمن است. نیروها را تحلیل مى‌برد و باعث زد و خورد در جبهه خودى مى‌شود. در واقع تیراندازى در سنگر خودى است. رهبر معظم انقلاب اسلامى در پایان این دوراهى‌هاى دهگانه و سرنوشت ساز، یک موضوع بسیار مهم دیگر هم بیان مى‌کنند که به‌نوعى مى‌توان آن‌را نیز دوگانه‌اى دیگر دانست و به‌عنوان جمع بندى و حسن ختام بحث به‌حساب آورد. آن هم دوگانه غرور و شکرگذارى است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: این‌که همه‌چیز را باید از خدا دانست و تسلیم امر و رضاى بارى تعالى بود، وقتى پیروزى و گشایشى حاصل مى‌شود، این از آنِ کیست؟ چطور مى‌تواند مال ما باشد؟ مثلاً در ۸ سال جنگ تحمیلى با تمام دنیا روبه‌رو بودیم. از همه جهت در محاصره بودیم. الان هم همینطور است. گوشه‌اى از این همه فشار به هر حکومتى وارد شود از هم مى‌پاشد. ۴۰ سال است که با اقتدار ایستاده‌ایم و به جلو حرکت کرده ایم. این‌ها جز فضل و عنایت پروردگار چه مى‌تواند باشد؟ بقول ورزشى‌ها اگر روى کاغذ حساب و کتاب کنیم دشمن هم تجربه بیشترى از ما دارد، هم محدودیت‌هاى اخلاقى ما را ندارد و هر روشى را براى خودش مجاز مى‌داند، هم امکانات بسیار بیشترى دارد، هم عده آنان بی شتر است.

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: سال 1398 که به لسان رهبر عظیم الشان انقلاب سال رونق تولید نام گرفته بر ملت عزیز ایران مبارک باد ان شا الله سالی سرشار از خیر وبرکت و صحت و سلامت و عافیت و موفقیت و رونق در تمام ابعاد زندگی برای مردم بزرگوار ایران اسلامی باشد . و مسئولین عزیز و دست اندر کاران تمام تلاش و همت خود را در جهت رونق کسب و کار و تولید وبهبود شرایط زندگی مردم قرار بدهند .

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت وفات حضرت زینب(س) افزود: حضرت زینب به‌دلیل برخوردارى از صفات والاى انسانى و تربیت ممتاز اخلاقى و دینى و نیز نقش مؤثر در واقعه کربلا به عقیله بنى‌هاشم،شریک‌الحسین و ام‌المصائب ملقب شدند. زینب کبرى(س)؛الگو و اسوه الهى زنان در نظام اسلامى‌ سبک زندگى و سیره و منش حضرت زینب(س) در زندگى فردى و حیات اجتماعى و ایفاى نقش در حوادث مهم به‌خصوص در حادثه عظیم کربلا از ابتدا تا انتها و نیز به‌دلیل برخوردارى از این صفات والاى انسانى و الهى که تجلى عینى زن مسلمانِ معیار و الگوى اسلام است، براى زنان جامعه اسلامى ما بهترین الگو و اسوه مى‌باشد مخصوصا در این زمانه که دشمنان سعى در ارائه و تعریف الگویى غربى از زن و حضور او در عرصه‌هاى مختلف اجتماعى ارائه مى‌دهند.

 

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى در روزهاى پایانى سال ۱۳۹۷، در تبیین شرایط کشور به برخى دشوارى‌ها و سختى‌هاى ناشى از تحریم‌هاى دشمنان اسلام و انقلاب اشاره کرده و فرمودند: بالاخره هر کشورى، هرجامعه‌اى حوادثى دارد؛ این حوادث بعضاً حوادث خوب است، بعضاً حوادث تلخ است، بعضاً فشار هست - فرض کنید ما دچار تحریمیم، دچار تهاجم فرهنگى هستیم و از این قبیل چیزها، یا بعضى از کشورها دچار تهاجم سخت و تهاجم نظامى هستند؛ حوادثى براى کشورها پیش مى‌آید گاهى هم پیشرفت‌هایى پیش مى‌آید.

,

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: از منظر مقام معظم رهبرى مسأله اصلى در شرایط کنونى کشور نوع مواجهه‌ى با این حوادث است یعنى این‌که چه جور با این حوادث مواجه بشویم. ایشان در این جلسه فرمودند: همه‌ى این‌ها براى مردم مهم است؛ البتّه مسؤولین مخاطب اوّلند در این‌گونه توصیه‌ها و حرف‌ها لکن عامّه‌ى مردم در این زمینه‌ها باید صاحب‌نظر باشند، باید درک و فهم عمیق داشته باشند.

,

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: معظم له با تأکید بر این‌که این مسأله باید براى مردم تبیین بشود و به‌صورت گفتمان دربیاید تا به یک فهم عمومى برسند، به راه‌هاى مواجهه با شرایط کشور در سه حوزه پیروزى‌ها، دشمنى‌ها و چالش‌ها اشاره فرمودند.

,

وی عنوان کرد:  رهبر معظم انقلاب در این دیدار، با استفاده از آموزه‌ها و الگوى قرآنى، نحوه مواجهه با پیروزى‌ها را در؛ ۱- انتساب پیروزى‌ها به خدا ۲- پرهیز داشتن از غرور دانسته و نحوه مواجهه با دشمن را به سه شکل ۱- ایستادگى در برابر دشمن ۲- ترس و دلهره به خود راه ندادن‌۳- نومید نشدن در مقابل دشمن بیان فرمودند. - در مواجهه با چالش‌ها نیز رهبر بزرگوار و الهى انقلاب، چند شاخص را مطرح فرمودند که اگر این شاخص‌ها مبناى عمل در مواجهه با چالش‌ها قرار گیرد، یقینا نظام از این مرحله حساس به‌خوبى عبور خواهد کرد.

,

وی در ادامه افزود: این شاخص‌ها عبارتنداز:۱ - بسیج حدّاکثرى نیروها ۲- مرزبندى با دشمن براى مصونیّت از تهاجم نرم ۳- عدم متهم ساختن یکدیگر به عاملیت دشمن ۴- فرعى و اصلى کردن دشمن و تمرکز بر دشمن اصلى. در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد.

,

حجت الاسلام  مهری ابراز کرد: دشمن اصلى ملت ما آمریکاست، شاید حرف‌هایى بزند و حرکاتى هم بکند و بخواهد به‌حساب خود چند دستگى ایجاد کند در کشور. اما واقعیت آن است که آمریکا دشمن همه ملت ایران است. قومیت و نژاد و سلیقه سیاسى و امثال این‌ها برایش فرقى ندارد. حال در این سوى میدان، اغلب ما چه مى‌کنیم؟ به جاى آن‌که دشمن اصلى را بشناسیم و با آن مواجهه کنیم، انگشت اتهام را به‌سوى یکدیگر نشانه مى‌رویم. تقصیر را بر گردن هم مى‌اندازیم. همدیگر را متهم مى‌کنیم. بالاخره همه ما نقص‌هایى داریم.

,

وی خاطرنشان ساخت:  کم کارى‌ها و غفلت‌هایى داریم، این‌ها را که نباید جاى خصومت و رذالت دشمن گذاشت. به تعبیر امام «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.» تنش و دعواى داخلى، خواست و هدف دشمن است. نیروها را تحلیل مى‌برد و باعث زد و خورد در جبهه خودى مى‌شود. در واقع تیراندازى در سنگر خودى است. رهبر معظم انقلاب اسلامى در پایان این دوراهى‌هاى دهگانه و سرنوشت ساز، یک موضوع بسیار مهم دیگر هم بیان مى‌کنند که به‌نوعى مى‌توان آن‌را نیز دوگانه‌اى دیگر دانست و به‌عنوان جمع بندى و حسن ختام بحث به‌حساب آورد. آن هم دوگانه غرور و شکرگذارى است.

,

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: این‌که همه‌چیز را باید از خدا دانست و تسلیم امر و رضاى بارى تعالى بود، وقتى پیروزى و گشایشى حاصل مى‌شود، این از آنِ کیست؟ چطور مى‌تواند مال ما باشد؟ مثلاً در ۸ سال جنگ تحمیلى با تمام دنیا روبه‌رو بودیم. از همه جهت در محاصره بودیم. الان هم همینطور است. گوشه‌اى از این همه فشار به هر حکومتى وارد شود از هم مى‌پاشد. ۴۰ سال است که با اقتدار ایستاده‌ایم و به جلو حرکت کرده ایم. این‌ها جز فضل و عنایت پروردگار چه مى‌تواند باشد؟ بقول ورزشى‌ها اگر روى کاغذ حساب و کتاب کنیم دشمن هم تجربه بیشترى از ما دارد، هم محدودیت‌هاى اخلاقى ما را ندارد و هر روشى را براى خودش مجاز مى‌داند، هم امکانات بسیار بیشترى دارد، هم عده آنان بی شتر است.

,

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز گفت: سال 1398 که به لسان رهبر عظیم الشان انقلاب سال رونق تولید نام گرفته بر ملت عزیز ایران مبارک باد ان شا الله سالی سرشار از خیر وبرکت و صحت و سلامت و عافیت و موفقیت و رونق در تمام ابعاد زندگی برای مردم بزرگوار ایران اسلامی باشد . و مسئولین عزیز و دست اندر کاران تمام تلاش و همت خود را در جهت رونق کسب و کار و تولید وبهبود شرایط زندگی مردم قرار بدهند .

,

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت وفات حضرت زینب(س) افزود: حضرت زینب به‌دلیل برخوردارى از صفات والاى انسانى و تربیت ممتاز اخلاقى و دینى و نیز نقش مؤثر در واقعه کربلا به عقیله بنى‌هاشم،شریک‌الحسین و ام‌المصائب ملقب شدند. زینب کبرى(س)؛الگو و اسوه الهى زنان در نظام اسلامى‌ سبک زندگى و سیره و منش حضرت زینب(س) در زندگى فردى و حیات اجتماعى و ایفاى نقش در حوادث مهم به‌خصوص در حادثه عظیم کربلا از ابتدا تا انتها و نیز به‌دلیل برخوردارى از این صفات والاى انسانى و الهى که تجلى عینى زن مسلمانِ معیار و الگوى اسلام است، براى زنان جامعه اسلامى ما بهترین الگو و اسوه مى‌باشد مخصوصا در این زمانه که دشمنان سعى در ارائه و تعریف الگویى غربى از زن و حضور او در عرصه‌هاى مختلف اجتماعى ارائه مى‌دهند.

,

 

,

بهبود اقتصادکشورمستلزم رونق تولید است/ لزوم جبران نارسایی مدیریتی

, بهبود اقتصادکشورمستلزم رونق تولید است/ لزوم جبران نارسایی مدیریتی,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۹۸ کرمانشاه با اشاره به شخصیت حضرت علی (ع) اظهار داشت: بیشتر روایات ذکر شده راجع به حضرت علی (ع) یا از رسول اکرم (ص) عنوان شده یا در آیات قرآن، در واقع القاب و کنیه‌هایی نظیر ابوالحسن، ابوالحسین، ابوالسبطین، ابوتراب بیانگرعمق شخصیت حضرت علی (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه امیر المومنین علی (ع) لقب «ابوتراب» به معنای پدر خاک را بیش از دیگر کنیه‌های خود دوست داشت و این دلیل بر خضوع و خشوع و فروتنی ایشان بوده است، گفت: بر اساس روایات گاهی حضرت رسول (ص) با این کنیه ایشان را صدا می‌زد

آیت الله علما بیان کرد: حدود ۱۱ هزار کلمه قصار از حضرت علی (ع) باقی مانده که به همت دانشگاه تهران در قالب کتابی چاپ شد. همچنین نهج البلاغه و سایر کتب با موضوع روایات و مناجات‌ها و جنگ‌ها از ایشان به ما رسیده است.

وی با بیان اینکه همه معصومین به عبادت و ریاضت حضرت علی (ع) غبطه می‌خوردند، افزود: ایشان در نهج البلاغه فرموده شما قادر نیستید مثل من زندگی کنید اما به وسیله تقوا داشتن به من کمک کنید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سخن علامه طباطبایی مبنی بر اینکه همه در عرفان سر سفره امیرالمومنین (ع) هستند، گفت: این کلمات باقیمانده از ایشان، کتاب نهج البلاغه و جنگ‌ها وغزوات ایشان از فرهنگ حضرت علی (ع) حکایت دارد.

آیت الله علما با بیان اینکه زندگی ایشان در زمان حکومت و خلافت و قبل حکومت و خلافت زبانزد خاص و عام است افزود: خود پیامبر (ص) القابی چون اعلم الامه، اول من اسلم، اول من صلی، خیرالبشر ایشان را مورد خطاب قرار می داده است.

وی با اشاره به اینکه در روایات متعدد آمده به حضرات معصوم دیگر امیرالمومنین نگویید، زیرا امیرالمومنین مختص حضرت علی (ع) است ادامه داد: ایشان امام المتقین، عمود الدین و سیدالشهدا و سید العرب، رایه الهدی، باب الهدی، حیدر، مرتضی، ولی، وصی هستند و برای شرح هر یک از این القاب چندین جلد کتاب نیاز است.

به گفته آیت الله علما در سیره ابن هشام و در تاریخ طبری گفته شده از قبل اسلام امیرالمومنین (ع) در دامن رسول اکرم (ص) تربیت شد، بنابراین هرکسی هرچه از خوبی‌ها در وصف ایشان بگوید کم است. همچنین مولانا ایشان را خلاصه همه پیامبران می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه تقوا اعتبار دنیایی دارد، بیان کرد: اهل تقوا بودن سرمایه بزرگی است، باطن تقوا تجسم و شرافت آخرتی دارد در دنیا نیز به نحو احسن خود را نشان می‌دهد.

آیت الله علما اشاره‌ای به مناسبت‌های پیش رو داشت و گفت: دوم فروردین روز تهاجم مزدوران پهلوی به مدرسه فیضیه در سال ۴۲، آغاز عملیات بزرگ فتح المبین و ۱۹ رجب نیز سالروز وفات حضرت زینب (س) و روز انجام عمل «ام داوود» است.

وی حضرت زینب را مظهر صبر و بردباری و اسوه‌ای برای زنان و مردان دانست و افزود: ایمان ایشان زبانزد است.

به گفته آیت الله علما عاشورا چند ساعتی بیشتر نبود اما کسی که عاشورا را حفظ کرد، حضرت زینب (س) بود. در واقع و به تعبیر مقام معظم رهبری خون بر شمشیر پیروز شد و زینب کبری ادامه دهنده نهضت امام حسین (ع) شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: اگر حضرت زینب (س) در عاشورا نبود، عاشورا ادامه نمی‌یافت اما ایشان به عنوان عقیله بنی هاشم توانست نهضت سیدالشهدا را حفظ کند. ایشان عالمه غیر معلمه بود که در خانه‌ای تربیت شد که محل رفت و آمد جبرئیل بود، فاضله کامله، معصومه صغری و امینه الله بود که به خوبی امانتداری کرد و این امانت را به خوبی به ما سپرد ما هم باید امانتدار خوبی باشیم.

آیت الله علما با بیان اینکه ایشان مثل حضرت زهرا (س) کار می‌کرد، گفت: خطبه فدک از طریق حضرت زینب (س) به همه رسید و شریکه الشهدا و ام المصائب از القاب ایشان است.

وی افزود: حضرت زینب به عنوان یک زن الگویی برای همگان است که ۱۴۰۰ سال پیش از اسلام و ارزشها دفاع کرده و این را باید به رخ دنیا و غربی‌ها کشید.

آیت الله علما با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در سال جدید گفت: ایشان امسال را به نام رونق تولید نامگذاری کرد واگر تولید رونق نداشته باشد نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم. همچنین اقتصادمان اصلاح نمی‌شود.

وی افزود: معظم له فرمود با تمام سخت‌ها و فشارها ملت ایران سال قبل درعرصه سیاسی خوش درخشید واکنش و بصیرت و حضور مردم در ۲۲ بهمن در سراسر کشور نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد.

آیت الله علما با بیان اینکه رهبری در بیانیه خود همچنین طی ماه‌های گذشته اشاراتی به نارسایی در مدیریت داشت که باید جبران شود، گفت: کشور ما ثروت است که روی زر خوابیده اگر درست مدیریت شود نیاز به وابستگی نداریم. همچنین ایشان به بی ارزش شدن و کاهش ارزش پول ملی اشاره کردند و خواستار تقویت پول ملی شدند.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم به دلیل سو مدیریت، افزود: اگر می‌خواهیم کشورمان مصون باشد در موضوع رونق تولید باید جوانان محور قرار گیرند.

 

انتهای پیام/

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال ۹۸ کرمانشاه با اشاره به شخصیت حضرت علی (ع) اظهار داشت: بیشتر روایات ذکر شده راجع به حضرت علی (ع) یا از رسول اکرم (ص) عنوان شده یا در آیات قرآن، در واقع القاب و کنیه‌هایی نظیر ابوالحسن، ابوالحسین، ابوالسبطین، ابوتراب بیانگرعمق شخصیت حضرت علی (ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه امیر المومنین علی (ع) لقب «ابوتراب» به معنای پدر خاک را بیش از دیگر کنیه‌های خود دوست داشت و این دلیل بر خضوع و خشوع و فروتنی ایشان بوده است، گفت: بر اساس روایات گاهی حضرت رسول (ص) با این کنیه ایشان را صدا می‌زد

,

آیت الله علما بیان کرد: حدود ۱۱ هزار کلمه قصار از حضرت علی (ع) باقی مانده که به همت دانشگاه تهران در قالب کتابی چاپ شد. همچنین نهج البلاغه و سایر کتب با موضوع روایات و مناجات‌ها و جنگ‌ها از ایشان به ما رسیده است.

,

وی با بیان اینکه همه معصومین به عبادت و ریاضت حضرت علی (ع) غبطه می‌خوردند، افزود: ایشان در نهج البلاغه فرموده شما قادر نیستید مثل من زندگی کنید اما به وسیله تقوا داشتن به من کمک کنید.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سخن علامه طباطبایی مبنی بر اینکه همه در عرفان سر سفره امیرالمومنین (ع) هستند، گفت: این کلمات باقیمانده از ایشان، کتاب نهج البلاغه و جنگ‌ها وغزوات ایشان از فرهنگ حضرت علی (ع) حکایت دارد.

,

آیت الله علما با بیان اینکه زندگی ایشان در زمان حکومت و خلافت و قبل حکومت و خلافت زبانزد خاص و عام است افزود: خود پیامبر (ص) القابی چون اعلم الامه، اول من اسلم، اول من صلی، خیرالبشر ایشان را مورد خطاب قرار می داده است.

,

وی با اشاره به اینکه در روایات متعدد آمده به حضرات معصوم دیگر امیرالمومنین نگویید، زیرا امیرالمومنین مختص حضرت علی (ع) است ادامه داد: ایشان امام المتقین، عمود الدین و سیدالشهدا و سید العرب، رایه الهدی، باب الهدی، حیدر، مرتضی، ولی، وصی هستند و برای شرح هر یک از این القاب چندین جلد کتاب نیاز است.

,

به گفته آیت الله علما در سیره ابن هشام و در تاریخ طبری گفته شده از قبل اسلام امیرالمومنین (ع) در دامن رسول اکرم (ص) تربیت شد، بنابراین هرکسی هرچه از خوبی‌ها در وصف ایشان بگوید کم است. همچنین مولانا ایشان را خلاصه همه پیامبران می‌داند.

,

وی با تاکید بر اینکه تقوا اعتبار دنیایی دارد، بیان کرد: اهل تقوا بودن سرمایه بزرگی است، باطن تقوا تجسم و شرافت آخرتی دارد در دنیا نیز به نحو احسن خود را نشان می‌دهد.

,

آیت الله علما اشاره‌ای به مناسبت‌های پیش رو داشت و گفت: دوم فروردین روز تهاجم مزدوران پهلوی به مدرسه فیضیه در سال ۴۲، آغاز عملیات بزرگ فتح المبین و ۱۹ رجب نیز سالروز وفات حضرت زینب (س) و روز انجام عمل «ام داوود» است.

,

وی حضرت زینب را مظهر صبر و بردباری و اسوه‌ای برای زنان و مردان دانست و افزود: ایمان ایشان زبانزد است.

,

به گفته آیت الله علما عاشورا چند ساعتی بیشتر نبود اما کسی که عاشورا را حفظ کرد، حضرت زینب (س) بود. در واقع و به تعبیر مقام معظم رهبری خون بر شمشیر پیروز شد و زینب کبری ادامه دهنده نهضت امام حسین (ع) شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: اگر حضرت زینب (س) در عاشورا نبود، عاشورا ادامه نمی‌یافت اما ایشان به عنوان عقیله بنی هاشم توانست نهضت سیدالشهدا را حفظ کند. ایشان عالمه غیر معلمه بود که در خانه‌ای تربیت شد که محل رفت و آمد جبرئیل بود، فاضله کامله، معصومه صغری و امینه الله بود که به خوبی امانتداری کرد و این امانت را به خوبی به ما سپرد ما هم باید امانتدار خوبی باشیم.

,

آیت الله علما با بیان اینکه ایشان مثل حضرت زهرا (س) کار می‌کرد، گفت: خطبه فدک از طریق حضرت زینب (س) به همه رسید و شریکه الشهدا و ام المصائب از القاب ایشان است.

,

وی افزود: حضرت زینب به عنوان یک زن الگویی برای همگان است که ۱۴۰۰ سال پیش از اسلام و ارزشها دفاع کرده و این را باید به رخ دنیا و غربی‌ها کشید.

,

آیت الله علما با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در سال جدید گفت: ایشان امسال را به نام رونق تولید نامگذاری کرد واگر تولید رونق نداشته باشد نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم. همچنین اقتصادمان اصلاح نمی‌شود.

,

وی افزود: معظم له فرمود با تمام سخت‌ها و فشارها ملت ایران سال قبل درعرصه سیاسی خوش درخشید واکنش و بصیرت و حضور مردم در ۲۲ بهمن در سراسر کشور نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد.

,

آیت الله علما با بیان اینکه رهبری در بیانیه خود همچنین طی ماه‌های گذشته اشاراتی به نارسایی در مدیریت داشت که باید جبران شود، گفت: کشور ما ثروت است که روی زر خوابیده اگر درست مدیریت شود نیاز به وابستگی نداریم. همچنین ایشان به بی ارزش شدن و کاهش ارزش پول ملی اشاره کردند و خواستار تقویت پول ملی شدند.

,

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم به دلیل سو مدیریت، افزود: اگر می‌خواهیم کشورمان مصون باشد در موضوع رونق تولید باید جوانان محور قرار گیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه