اخبار داغ

آنچه در خطبه های نمازجمعه کهکیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

عنوان سال به بنر و همایش خلاصه نشود/اظهارات تند امام جمعه گچساران در خصوص حواشی جشن روز پدر

عنوان سال به بنر و همایش خلاصه نشود/اظهارات تند امام جمعه گچساران در خصوص حواشی جشن روز پدر
امام جمعه موقت یاسوج:رونق تولید مشکل بیکاری را حل می کند، اگر تولید رونق پیدا کند مشکل کاهش ارزش پول ملی رفع خواهد شد، باید تلاش کنیم تولید رونق پیدا کند باید از ورود کالاهای غیر ضروری به کشور خودداری شود، هر کس در هر سطحی باید برای رونق تولید و اشتغالزایی تلاش کند که با اقتصاد مقاومتی بتوانیم دشمن را در این جنگ اقتصادی شکست دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امام جمعه موقت یاسوج با دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه گفت: گناهان باعث می شود که انسان بیچاره شود، عامل اصلی هلاکت انسان گناهانی است که مرتکب می‌شود، راه نجات انسان ها پاکی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,


حجت الاسلام خاضع بیان کرد: حجت ظاهری پیامبران و‌ ائمه اطهار هستند و حجت باطنی عقل است که خدا عقل را برای هدایت قرار داده است، البته عقل انسان را از هدایت الهی بی نیاز نمی کند گاهی انسان می گوید عقلم قد نمی دهد در حالاتی که عقل به بن بست می رسد اینجا نیروی تقوا به کمک انسان می آید و راه را از چاه تشخیص می دهد، راه تشخیص حق و باطل است، به وسیله تقوا بود که حضرت نوح در کشتی نجات پیدا کردند.

,
,


وی افزود: به دستور خداوند حضرت نوح در خشکی کشتی ساخت و عقل این کار را بیهوده می داند که در خشکی کشتی بسازد اما حضرت نوح تقوا به خرج داد چون دستور الهی است تقوا یعنی اینکه انسان امر الهی را اطاعت کند و از امر الهی تخطی نکند حضرت نوح مامور به ساخت کشتی بود و نجات پیدا کردند چون از دستور خدا تخطی نکرد .

,
,


امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: تقوا انسان را از گذرگاه های سخت عبور می دهد انسان های صابر که در مقابل دشواری ها صبر به خرج می دهند در مقابل دشمنان پیروز می شوند.

,
,

 

,

حجت الاسلام خاضع در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن تبریک آغاز سال ۱۳۹۸و‌ بهار و نوروز به مردم استان و ایران گفت: در لحظه تحویل سال همه ما دعای زیبای یا مقلب القلوب را خواندیم و از خداوند نیکو شدن حال و احوال خود دعا کردیم مهمترین رهاورد نوروز تلاش برای همین تغییر و تحول است، این سرسبزی طبیعت و درختان به یاد نشور اصلی انسان ها و رستاخیز  بدانید ما نیز مثل این طبیعت که زمستان کرده بود و بهار زنده شد بعثتی وجود دارد و برای حساب و کتاب سر از خاک بیرون می‌آوریم.

,


وی ادامه داد: انسان باید از این طبیعت درس بگیرد و دچار تحول شود فرصتی است که انسان به تحول، پرورش و اصلاح امور مادی و معنوی خود بپردازد، سلام بر بهار عالمیان، بهار انس و جن و سلام بر خرمی روزگاران بی تو هر فصلی خزان است و با تو هر فصلی بهار است، بهار واقعی ما انسان ها زمان ظهور امام عصر است آن شالله امام زمان بیاید و زمین ذخایرش را سخاوت مندانه و آسمان رحمتش را بی دریغ می دهد ، ظلم بر چیده می شود و عدالت و امنیت در دین برقرار می شود، انسان ها به جای خودخواهی به سمت خداخواهی گرایش پیدا می کنند اگر امروز فقیر در جامعه است چون ثروت تا عادلانه توزیع نشده است اغنیا حق فقرا را پرداخت نکرده اند در دوره امام زمان ثروت عادلانه توزیع می شود آن شالله ظالمان به زیر خواهد کشیده شد او که بیاید زمین همیشه بهار خواهد شد.

,
,


حجت الاسلام خاضع ادامه داد: امروز ۱۵رجب سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) است که این روز را به عموم شیعیان تسلیت عرض می کنم حضرت زینب با سبک زندگی و سیره و منشی که در زندگی خود داشتند و نقشی که در جریان تاریخی کربلا ایفا کردند و برخورداری از صفات والای انسانی بهترین اسوه برای دختران و زنان جامعه اسلامی است، حضرت زینب بود که در کاخ یزید ستمگر که احساس پیروزی می کرد، توسط زینب کبری تحقیر شد این نقش ارزنده یک زن است به حفظ همه حریم ها زنان می‌توانند نقش اثرگذاری داشته باشند.کریلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

,
,


وی افزود: در این زمان که دشمن با هجمه های خود تلاش می‌کند الگوهای غربی را به زنان و دختران ما ارایه دهند وظیفه دستگاه های فرهنگی است که با تبیین زوایای فکری حضرت زینب الگویی مناسب از شخصیت زن در اسلام در مقابل این الگوهای مبتذل غربی ارایه دهیم.

,
,

 

,

امام جمعه موقت یاسوج به فرمایشات رهبر انقلاب در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: ایشان فرمایشات مهمی داشتند و بسیار روشن است و نیازی به تحلیل ندارد اما لازم است همه ما این فرمایشات را مرور کنیم و برای عملی کردن آنها تلاش کنیم .

,

 

,

وی افزود: رهبر انقلاب خطر غرب زدگی را هشدار دادند و گفتند نباید به غربی ها تکیه کنیم که باید برای بخشی از افراد که دنبال غرب هستند و غرب زده هستند باید یک چراغ راه باشند این مبتنی بر تجربه های متعدد است ما بارها غربی ها را آزمایش کردیم بارها خیانت کردند بنابراین آزموده را آزمودن خطاست است و عقل ما می گوید دیگر نباید به اینها اعتماد کنیم، مگر می شود از دشمن توقع کمک داشت.

,


حجت الاسلام خاضع ادامه داد: نگاه ما به شعار سال شعاری نباشد این یک دستورالعمل از ولی امر ما خطاب به مسولان و مردم است به نصب چند بنر و همایش خلاصه نشود شعار سال به اقدام عملی نیاز دارد و باید برای تحقق دستورالعمل سال عملی وارد شویم.

,
,


وی گفت: برخی گفتند سال ۹۸سال تهدید است رهبری فرمودند سال جدید سال فرصت ها است ، مسولان ما عالمانه برنامه ریزی کنند و مجاهدانه تلاش کنند گشایش اقتصادی خواهیم داشت، به کار جهادی نیاز داریم با روحیه اشرافی گری نمی شود بر دشمن لجوج که این جنگ اقتصادی را تحمیل کرده پیروز شد برای پیروزی باید از این تنبلی بیرون بیاییم، با تنبلی و بی حالی مشکل اقتصادی حل نمی شود همین روحیه تنبلی است که کوشت ۱۰۰هزار توامن و پراید 50 میلیون تومان شده است.

,
,

 

,

امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: رونق تولید مشکل بیکاری را حل می کند، اگر تولید رونق پیدا کند مشکل کاهش ارزش پول ملی رفع خواهد شد، باید تلاش کنیم تولید رونق پیدا کند باید از ورود کالاهای غیر ضروری به کشور خودداری شود، هر کس در هر سطحی باید برای رونق تولید و اشتغالزایی تلاش کند که با اقتصاد مقاومتی بتوانیم دشمن را در این جنگ اقتصادی شکست دهیم.

,



وی به اقدام جنایت بار تروریستی در نیوزیلند اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی حتی حاضر نشدند اسمش را حمله تروریستی بنامند چون آنها مسلمانان را تروریست می دانند وقتی حتی یک نفر در جایی کشته شود در بوق و کرنا می کنند توسط یک مسلمان کشته شده است اما در مسجد نیوزیلند ۵۰نفر کشته شدند و کسی چیزی نگفت.

,
,
,


حجت الاسلام خاضع در پایان گفت: به ژست تمدن آنها نگاه کنیم بلکه جنایت است این کار را محکوم می کنیم و درخواست می‌کنیم نسبت به محکوم کردن این افراد تلاش کنند دولت نیوزلند باید برخورد لازم را با جانی که این را کار را انجام داده است انجام دهد.

,
,

 

,

*******************************

,

حجت الاسلام سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن تبریک سال نو ،گفت:سال نو و میلاد امام علی علیه السلام را به همه نمازگزاران و مسلمین تبریک می گویم، سال جدید بوی علوی می دهد و ان شاءالله خداوند توفیق دهد که مسیرمان در زندگی مسیر علوی باشدو نیزسال عزت و اقتدار برای ایران اسلامی و نیز روسیاهی دشمنان باشد.

,

 

,

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری درحرم مطهر رضوی و نیز  در خصوص شعار سال، تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند سال رونق تولید، یعنی ملت و دولت تلاش کنند که بحث تولید رونق پیدا کند که در این صورت  بخش قابل توجهی از فقر و بیکاری  درکشورمان نیزکاهش پیدا خواهد کرد.

,

 

,

وی افزود:دشمن تلاش کرد که ایران ناامن ترین کشور جهان باشد اما با هدایت حکیمانه رهبر انقلاب و به برکت نیروهای مسلح،امنیتی،بسیجیان و ... امروز ایران اسلامی از امن ترین کشورهای دنیاست؛در بحث رشد کشور و در بحت تولید و مسائل اقتصادی باید از ظرفیت جوانان استفاده شود.

,

 

,

امام جمعه گچساران گفت:صیانت و حفاظت از مرزهای فرهنگی نیز لازم است و علت اینکه دشمن در همه عرصه ها شکست می خورد همین بحث عقیده ، ایمان مردم و دین مردم است و دشمن تلاش دارد همین سنگر را هم نابود کند.

, .,

 

,

امام جمعه گچساران اظهار کرد:در درون کشور برخی افراد نادانند و نمی فهمند و برخی هم دانسته آب به آسیاب دشمن می ریزند،دشمن می خواهد جوان ما وقتش را صرف ولنگاری ، رقص و پایکوبی کند و برخی دانسته در کشور همین کار را می کنند و به توصیه های رهبرانقلاب در این زمینه بی توجهی می کند و عکس قضیه هم عمل می کنند.

,

 

,

حجازی تصریح کرد:برخی به نام خدمت به مردم خیانت به مردم می کنند و مردم را عروسک و بازیچه تلقی می کنند و بی احترامی به مرم و تحقیر مردم را مرتبا در برنامه دارند،در کشور این مصیبت را داریم که دانسته هم می شود خیانت و جنایت.

,

 

,

وی افزود:آنهایی که می خواهند زن ها را ملعبه مردم و جوانان قرار دهند جنایتکارند و  مدیر و موسس چنین جلساتی به فرموده حضرت امام راحل می شود جنایتکار.

,

 

,

امام جمعه گچساران گفت:اینکه مردم را مسخره کنیم می شود جنایتکار،زن ها نباید گول بخورند و بزک کرده بیرون بروند ودر جلساتی که با پول بیت المال و اختیارات بیت المال  انجام می شود ؛کشف حجاب می کنند همان جلساتی که بر خلاف سیره ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می شود که این نیزخواست دشمن است.

,

 

,

حجازی افزود:امام (ره) فرمودند که با سر باز و لخت این مقام زن نیست ،زن آدم ساز است و مربی انسان است و دارای شان و مقام بس بزرگی است و زن را نباید ملعبه و بازیچه قرار داد، آیا جنایتی از این بزرگتر نسبت به زن وجود دارد که زن با این مقام بزرگ را با زیورآلات سرگرم کنند و به عنوان یک ابزار و وسیله به زن نگاه کنند.

,

 

,

حجازی تصریح کرد:متاسفانه امروز این مسائل در کشور وجود دارد و در گچساران هم چنین مراسماتی برگزار می شود در حالی که حضرت امام فرمودندکه ما می خواهیم زن در مقام والای انسانی خودش باشد نه ملعبه دست برخی افراد.

,

 

,

امام جمعه گچساران گفت:برادران انتظامی قرص و قوی و محکم فرمایشات رهبر و حضرت امام راحل را مد نظر داشته باشید و از برگزاری چنین جلسات سوئی باید ممانعت کنید.

,

 

,

وی افزود: آنهایی که اینگونه می گویندکه بگذارید مردم شاد باشند ،خائن هستند چرا که مردم را فریب می دهند و به سوی جهنم سوق می دهند،باید با دقت و با درایت ؛نیروی انتظامی ،سپاه،دستگاه قضایی و همه و همه فرمایشات امام و رهبری را موظفیم اجرا و با قدرت هم با این جور مسائل برخورد کنیم.

,

 

,

امام جمعه گچساران تصریح کرد: کسی حق ندارد زمینه ای فراهم کند تا دختران در محضر نامحرمان خودنمایی کنند بعد برخی هاهم بگویند بگذارید مردم شاد باشند،مومن اگر مومن است باید صریح باشد اینکه جلسه ای تشکیل بدهند و بعد مثل همان دستوری که رضا خان داد همان کار انجام شود، رضا خان قلدر نتوانست و به زور سرنیزه هم نتوانست اما در نظام اسلامی زمینه فراهم شود تا دختر با اختیار خودش روسری اش را بردارد و جلسه ای دشمن شاد کن شود.

,

 

,

حجازی گفت:از اداره ای در نامه ای به این جشن مجوز داده شد،درحالی که این جشن منفور آبروی مردم گچساران را خدشه دارکرد و مردم گچساران را نیز رقاصه معرفی کردند،متاسفانه مجوزی داده  می شود که در آن مجوز نوشته شده بود با تایید شورای تامین؟و چه بنایی دارد که یک مراسم میلاد امیرالمومنین علیه السلام بخواهد مجوز شورای تامین را داشته باشد،تا چند دختر جو زده بشود و روسری اش را بردارد.

,

 

,

وی تصریح کرد: آقای سرپرست فرمانداری شما وظیفه دارید به عنوان نماینده دولت اسلامی به عین احکام دین به طور شایسته رفتار کنید اگر نمی توانید پس کنار بروید،مسئولی هم  می گوید که زورم نمی رسد که اگر لازم شد و مسئولین مربوطه به وظیفه شان عمل نکردند با عنایت امام زمان(عج) بی پرده و صریح مسائل را عنوان می کنم.

,

 

,

امام جمعه گچساران اظهارکرد: بنابراین فرماندار یا اجازه داده است یا نه ،اگرنداده پس رسما اعلام کند ،پس آن کسی که نامه نوشته است به تایید شورای تامین پس تهمت زده است و دروغ گفته و باید برخورد شود،در حالی که درتماس با برخی اعضای محترم شورای تامین، هم خبرنداشتند.

,

 

,

وی افزود: اما در مواردی هم گفته شد که از تهران و وزارتخانه دستور داده شد که باید این برنامه برگزار شود ،مگر چه خبر بود که احتیاج به اذن وزیر یا وزارت خانه دارد و احتیاج به تایید شورای تامین دارد که باید بررسی شود و عمق موضوع کشف شود.

,

 

,

حجازی گفت:اگر مسئولین محترم به وظیفه شرعی شان عمل نکنند برفرض اینکه خیلی هم حامی داشته باشد طوری صحبت خواهم کرد که خودشان کنار بروند اما بنده طلبه هستم و اخلاق را رعایت می کنم تا جایی که به مبانی دینی لطمه وارد نشود.

,

 

,

وی گفت:این جلسه توهین به امیرالمومنین علیه السلام بود و چه نیازی به دستور وزارت بود و چه نیازی داشت اداره کل و مدیرکل در جریان باشند و دیگر چه نیازی داشت که شورای تامین تایید کند که اینها خود بحث هایی هستند که به سادگی از کنارشان نخواهیم گذشت.

,

 

,

امام جمعه گچساران تصریح کرد:یعنی شما خیال می کنید مردم گچساران از عفاف و حجاب دست برداشته اند یعنی شما خیال می کنید مردم گچساران بی دین هستند ،این مردم حامی اهداف خون بچه هایشان هستند که نثار این انقلاب کرده اند و خواهشمند است مردم را بازی ندهید.

,

 

,

*******************************

,

امام جمعه چرام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر چرام گفت: رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏ رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است.

,

 

,

حجت الاسلام افشار با اشاره به فرموده حضرت محمد (س) اظهار کرد: رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است و رجب را “أصب” مى‏گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته می شود پس بسیار بگوئید «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَهَ».


وی در ادامه عنوان کرد: اعمال مشترک ماه مبارک رجب دعایی را که از امام صادق (ع) روایت شده، مانند«خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُون و ذکر شریف لا اله الا الله و قرائت سوره توحید در این ماه وارد شده است.



خطیب جمعه چرام از جمله اعمال دیگر ماه رجب که دارای فضیلت بی شماری است را خواندن دعای یا من ارجوه لکل خیر بعد از هر نماز واجب دانست و گفت:زیارت حضرت امام حسین (علیه السلام) در آغاز و در میان ماه نیز وارد شده است.


حجت الاسلام افشار در خطبه دوم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سال جدید را سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند و فرمودند که امسال مسئله‌ « تولید » مطرح است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



وی افزود: ایشان می فرمایند که میخواهم مسئله‌ تولید را به عنوان محور فعالیت قرار بدهم، تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم میتواند مشکلات معیشتی را حل کند و هم میتواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، و حتی میتواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند.


خطیب جمعه چرام با طرح این سوال که الزامات رونق تولید و عمل به شعار امسال جهت اعتلای جمهوری اسلامی چیست، بیان کرد: امید به آینده بهتر و نگاه به داخل و باور" ما می توانیم " از ملزومات اولیه شعار سال است.


امام جمعه چرام گفت: در اسفند ماه گذشته شاهد افتتاح بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان بدست متخصصین داخلی بودیم، ما میتوانیم باید به یک فرهنگ تبدیل شود، درک شرایط جنگ اقتصادی توسط تولید کننده و بازاریابی صادراتی و تقویت دیپلماسی اقتصاد نکته دوم عمل به شعار سال است.


وی افزود: ایران با پانزده_کشور همسایه است و در این شاخصه بعد از چین ، در رتبه ی دوم دنیا قرار دارد، 15 تا همسایه با بازاری که در کنار ما است و اشتراکات زبانی ، مذهبی و تاریخی چند هزار ساله و سرزمین هایی که روزی جزو خاک و سرزمین ایران بوده اند؛ با این ظرفیت عظیم و خدادادی یک عده ای دنبال راضی کردن آمریکا و اروپا هستند.



حجت الاسلام افشار افزود: این یعنی عدم توجه به شعار سال، البته ارتباط با اروپا اشکال ندارد اما اعتماد و وابستگی به آمریکا و اروپا ذلت است؛ رهبر انقلاب فرمودند ما اگر با 15 کشور همسایه خودمان ارتباط داشته باشیم و اگر از این ظرفیتها استفاده شود، اقتصاد ایران در میان بیش از دویست کشور جهان، بین دوازده کشور اوّل قرار خواهد گرفت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



وی در پایان عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه باید ارتباط مناسب با کشورهای همسایه برقرار کند و زمینه صادرات تولید کنندگان داخلی را به کشورهای همسایه فراهم کند.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه