اخبار داغ

آیت الله دری نجف آبادی:

امانتداری یکی از عوامل تاثیر گذار در رونق تولید است/کمر گرانی‌ها را با تولید می‌توان شکست

امانتداری یکی از عوامل تاثیر گذار در رونق تولید است/کمر گرانی‌ها را با تولید می‌توان شکست
آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: یکی از مسائل مهم تأثیرگذار در رونق تولید امانت‌داری است که باید توسط همه رعایت شود و نشان از این باشد که در تولید تقلب نیست و تولید با استانداردهای لازم صورت می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته امانت‌داری را یکی از ویژگی‌های مهم جامعه شیعی دانست و گفت: یکی از مسائل مهم تأثیرگذار در رونق تولید امانت‌داری است که باید توسط همه رعایت شود و نشان از این باشد که در تولید تقلب نیست و تولید با استانداردهای لازم صورت می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

دری نجف‌آبادی افزود: سال گذشته با عنوان سال خرید کالای داخلی یک‌قدم بود و یک‌قدم بالاتر از آن رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی است که نیاز است برای تحقق این مهم کل کشور بسیج شوند.

,

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در صنایع استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی ۲۱ شهرک صنعتی وجود دارد و همچنین ده هزار واحد صنعتی مجوز دارند که کم‌تر از سه هزار واحد آن فعال‌اند و حداکثر به‌طور میانگین ۳۵ درصد از ظرفیت این واحدها به کار گرفته‌شده است که باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا از ۱۰۰ درصد و حتی بیش از صد درصد ظرفیت این واحدها استفاده کنیم.

,

بخش‌های طراحی و تحقیقاتی در کارخانه‌ها فعال شوند

, بخش‌های طراحی و تحقیقاتی در کارخانه‌ها فعال شوند, بخش‌های طراحی و تحقیقاتی در کارخانه‌ها فعال شوند,

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: در بحث نیروی انسانی امروز نیاز به نیروی انسانی فعال داریم نیاز به این داریم که بخش‌های تحقیقاتی و R&D و طراحی فعال باشد. در کارخانه‌های صنعتی کارگر نمی‌خواهیم آنجا همه باید آچار به دست و فنی  و بامهارت و تولیدکننده باشند تا بتوانیم نه‌تنها نیازهای داخل را تأمین کنیم بلکه در بازارهای جهانی و منطقه‌ای هم استان مرکزی باید حضور فعال داشته باشد.

,

وی در خصوص صادرات تصریح کرد: صادرات ما باید به همه کشورها مخصوصاً کشورهای منطقه انجام شود و به‌جای اینکه صادرات مواد اولیه و مواد خام صورت گیرد، صادرات واقعی داشته باشیم.

,

دری نجف‌آبادی به‌عنوان‌مثال به شرکت هپکو اشاره کرد و افزود: شرکت هپکو به‌تنهایی باید ۲۶ نوع ماشین‌آلات راه‌سازی بسازد. منتهی به دنبال مونتاژکاری بوده‌اند، نام این صنعت نیست و به نفع بیگانه است. صنعت واقعی جایی است که ما طراح باشیم و خودمان برندی مانند خیلی از برندهای کشورهای دیگر بسازیم که در دنیا رقابت می‌کند. چرا دست گدایی را باید جلوی دیگران دراز کنیم؟ امروز جوانان غیرتمند، باهوش و با خلاقیت ما پتانسیل فعالیت در این حوزه را دارند.

,

وی عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید به صنعت و کشاورزی وصل بوده و همه در خدمت یکدیگر باشند زیرا امروز به مدرک و مدرک‌گرایی نیازی نداریم.

,

امام‌جمعه اراک ضمن بیان اینکه مشکل امروز کشور تولید است اظهار کرد: باید همه کشور بسیج شوند تا همان‌طور که در هسته‌ای و نانو همت کردیم و توانستیم، در این حوزه هم موفقیت کسب کنیم که البته نیاز به تلاش و زحمت دارد اما باید بدانیم که ما می‌توانیم.

,

تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم

, تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم, تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم,

وی افزود: تحریم‌ها را باید به فرصت تبدیل کنیم و همت شود تا برای همیشه وابستگی خود به خارج را قطع کنیم.

,

کمر گرانی‌ها را با تولید می‌توان شکست

, کمر گرانی‌ها را با تولید می‌توان شکست, کمر گرانی‌ها را با تولید می‌توان شکست,

دری نجف‌آبادی تقویت پول ملی را یکی از مسائل موردنظر دانست و گفت: پشتوانه پول در کشور تولید است و اگر نقدینگی جامعه به سمت تولید سوق داده شود این تولید در رفع بیکاری و تقویت ارزش پول ملی کمک‌کننده خواهد بود و از طرفی می‌توان با تولید کمر افزایش قیمت‌ها را شکست و اگر تولید به نسبت این افزایش حقوق کارگران افزایش نیابد خود منجر به تورم خواهد شد.

,

تولید بهترین عبادت است

, تولید بهترین عبادت است, تولید بهترین عبادت است,

وی ضمن بیان اینکه بهترین عبادت تولید است عنوان کرد: یک‌زمانی عده‌ای باید راجع به انقلاب فداکاری می‌کردند و یک‌زمان هم در جبهه‌ها اما امروز باید در برابر تحریم‌ها هم عده‌ای فداکاری کنند تا کمر دشمن را بشکنیم و روی پای خودمان قدرتمندانه بایستیم.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تنظیم سیاست‌های پولی و ارزی متناسب با تقویت پول ملی را یکی از راهکارهای موجود برشمرد و تشریح کرد: ارز باید در حوزه تولید هزینه شود. ارز ما ناموس ماست و باید تبدیل به مواد اولیه مورداستفاده کارخانه‌های شود نه اینکه در اختیار عده‌ای خوش‌گذران قرار گیرد.

,

ملتی که مولد نباشد مرده است

, ملتی که مولد نباشد مرده است, ملتی که مولد نباشد مرده است,

وی ادامه داد: رشد بی‌جهت نقدینگی سم است و باید در جهت تولید هدایت شود. بانک‌ها باید حامی تولید باشند زیرا کشور با تولید آباد می‌شود و ملتی که مولد نباشد مرده است و باید تولید در جای‌جای زندگی رسوخ کند.

,

دری نجف‌آبادی بیان کرد: اگر می‌خواهیم دشمن را شکست دهیم تلاش مضاعف می‌خواهد و باید ده برابر گذشته کارکنیم و بدانیم این در اسلام، جهاد است.

,

حادثه نیوزیلند برآمده از فرهنگ غرب است

, حادثه نیوزیلند برآمده از فرهنگ غرب است, حادثه نیوزیلند برآمده از فرهنگ غرب است,

وی ضمن اشاره به جنایت کشتار مسلمانان در نیوزیلند خاطرنشان کرد: این دست اتفاقات برآمده از فرهنگ غرب است. غرب یعنی آدم کشتن، غرب یعنی برخوردهای دوگانه امروز هم می‌بینیم که ترامپ قصد دارد با جنایت دیگری ارتفاعات جولان اشغالی را جزئی از اسرائیل بنامد که این نیز گوشه‌ای از دنیای زورگویی غرب است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه