اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، راه برون رفت از رکود اقتصادی / رفاه ما در گرو رونق تولید

عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، راه برون رفت از رکود اقتصادی / رفاه ما در گرو رونق تولید
کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه گفت: رهبر معظم انقلاب طی بیش از یک دهه گذشته در شعارهای سالانه به مباحث اقتصادی و رفاهی توجه ویژه‌ای داشته‌اند و مسئولان ما اگر به این شعار ها توجه داشته باشند به راحتی می توان از این وضعیت اقتصادی نجات پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز مردانی نژاد کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با انتخاب عناوین برای سال‎های مختلف، در واقع به نوعی جهت‌گیری و اولویت‌ها را برای نظام تصمیم‎گیری، سیاستگذاری، برنامه‎ریزی و قانونگذاری کشور که در واقع همان قوای سه‎گانه است در کنار آحاد مردم و فعالان اقتصادی تعیین می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: تجربه این سال‌ها هم اهمیت مسئله را مشخص کرده و مردمی که امروز با پوست و گوشت خود مشکلات معیشتی و اقتصادی را حس می‌کنند، نیز به خوبی اهمیت نامگذاری‎های سالانه را درک می‌کنند.
 
مردانی نژاد به مسئله نقدینگی نیز اشاره کرد و گفت: چند عامل کلان از جمله رشد نقدینگی  منجر به تورم ملی شد.

وی با اشاره به اینکه وقتی نقدینگی بالایی داشته و ان را کنترل کنی جمع می شود و یک جا آزاد می گردد بیان داشت: این دولت دو شک بزرگ را وارد کشور کرد که عامل آن سند شد.

مردانی نژاد با اشاره به اینکه 2 شک را خود دولت وارد کرد بیان داشت: بهمن ماه سال گذشته یه تنش به وجود آمد و شک دوم عید سال 97 بود که دلار به 20 هزار تومان هم رسید.

وی یادآور شد: برای اینکه بانک ها از قافله عقب نمانند با واسطه پول و ثروت و ترس از اینکه اینها از دست نرود وضعیت را بالا برند و یک عامل این موضوع  نقدینگی بود.


رکود طی 20 سال اخیر در ایران بی سابقه بوده است

کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آقای رئیس جمهور در دوره اول ریاست جمهوری خود گفتن تورم 10 تا 20 درصد بوده و دلیل ان تحریم   است گفت: عدم مدیریت موجب رکود شد .

مردانی نژاد عامل چهارم تورم را جنبه روانی دانست و گفت: جنبه روانی بر روی تحریم ها تاثیر گذار است در واقع تحریم ها 20 درصد است اما به آن جنبه روانی می دهند و روی آن خیلی کار می کنند که متاسفانه هر بار به یک کالا حمله می کنند و همه اینها عوامل متعددی می شود تا تورم ایجاد شود.

وی با اذعان بر اینکه ما نمی توانیم از اقتصاد دست بکشیم و اقتصاد بومی را شکل دهیم بیان داشت: باید دولت بتواند اقتصاد مقاومتی را طرح کند و بر اساس ان اقتصاد بومی را حرکت دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید مدیریت کار را درست انجام دهد عنوان کرد: در مدیریت آدم هایی که نظریه قبلی را پیش بردند نمی توانند اقتصاد مقاومتی را پیش ببرند.

دولت مردان ما از پنج سال گذشته تنها به غرب تکیه کرده اند

مردانی نژادبا تاکید بر اینکه دنیا فقط غرب نیست اما متاسفانه دولت مردان ما از پنج سال گذشته تنها به غرب تکیه کرده اند خاطر نشان کرد: ما در بهترین وضعیت هم نمی توانیم تولیدات خودمان را به کشورهای اروپایی صادر کنیم.

وی با اذعان بر اینکه نگاه به خارج باید عوض شود  افزود: کشور ما تکنولوژی که به درد کشورهای غرب بخورد را  ندارد .

وی ادامه داد: 650 میلیون جمعیت هست که نیاز به صنایع ما دارند و مشتری ما هستند ما می توانیم با آن ها تفاهم نامه بسته و پول آن ها را در ازای فروش تولیداتمان به کشور بیاوریم.

مردانی نژاد با اشاره به اینکه ما دو میلیارد همسایه داریم که متاسفانه اینها را رها کرده و روی کشورهای اروپایی زوم کرده ایم تصریح کرد: آن هایی که می توانند از ما خرید کنند را رها کرده ایم  دل به آمریکا و اروپا بسته ایم و این بزرگ ترین ضعف ما است.


با نقدینگی های داخل کشور می توانیم کشور را نجات دهیم

کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه گفت: ما می توانیم منابع خام را تبدیل به تکنولوژی کنیم و با نگاه منطقه ای می توانیم هم صادر کنیم و هم مبادله کالا را بگیریم که همه اینها نیازمند یک مدیریت جامع است و زمانی اتفاق می افتد که نگاه جدی به ان شود.

مردانی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: قطعا" ما می توانیم از این رکود خارج شویم و شرط آن گوش دادن به فرمایشات مقام معظم رهبری و همت مسئولین است تا از این وضعیت بتوانیم فرار کنیم.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه