اخبار داغ

کارشناس سازمان هواشناسی:

پیش بینی وقوع سیلاب در هرمزگان/ فعالیت موج بارشی تا اواسط هفته آینده ادامه دارد

پیش بینی وقوع سیلاب در هرمزگان/ فعالیت موج بارشی تا اواسط هفته آینده ادامه دارد
کارشناس سازمان هواشناسی از فعالیت موج بارشی در اکثر نقاط استان به صورت رگبار باران و رعد وبرق خبر داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  هرمز؛مرضیه سی سی پور، کارشناس سازمان هواشنایی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت جوی طی روزهای آینده گفت:بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی، نشان دهنده تاثیر یک موج بارشی جنوبی طی روزهای آغازین سال جدید در جنوب کشور است که از اواخر پنجشنبه آغاز سه شنبه ششم فروردین ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

وی گفت:این سامانه جوی سبب ناپایداری جوی و دریایی در اکثر نقاط استان هرمزگان خواهد شد که به صورت بارش باران گاهی با رگبار باران و رعد وبرق ، وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا خواهد بود.

,

سی سی پور تصریح کرد:تاثیرات موج بارشی روز جمعه به صورت پراکنده، شنبه تا دوشنبه در اکثر نقاط استان به صورت رگبار باران و رعد وبرق پیش بینی می شود.

,

وی ادامه داد: در روزهای شنبه تا دوشنبه آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیلها در اکثر نقاط استان به ویژه مناطق غربی و شرقی پیش بینی می شود.

,

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: فعالیت بارشی سامانه موجب وزش باد شدید جنوب شرقی با سرعت بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت که سبب طوفانی شدن دریا خواهد شد و ارتفاع موج تا ۱۸۰سانتیمتر می رسد.

,

وی با بیان اینکه نیمه هفته آینده نیز به تناوب و با شدت و ضعف سامانه بارشی در هرمزگان ادامه دارد،خاطرنشان کرد:توصیه می شود با توجه به ناپایداری های جوی و دریایی تمهیدات لازم صورت گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه