اخبار داغ

استاندار مازندران اعلام کرد؛

آغاز پرداخت خسارت به سیل‌زدگان مازندران از فردا/جزئیات نحوه پرداخت خسارت به سیل‌زدگان

آغاز پرداخت خسارت به سیل‌زدگان مازندران از فردا/جزئیات نحوه پرداخت خسارت به سیل‌زدگان
استاندار مازندران گفت: ثبت نام خسارت دیدگان از سوی بنیاد مسکن در حال انجام است و از فردا شنبه، پرداخت‌ها به شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، احمد حسین‌زادگان بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر مازندران و طی برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران در خصوص میزان اعتبارات تخصیص یافته به سیل اخیر پاسخ داد: فعلا 5 میلیارد تومان به استان مازندران تحت قالب تنخواه داده شد.

وی افزود: مهم حضور فلان وزیر و معاون در استان نیست، مهم آن است که دولت به موضوع حساسیت داشته باشد و با انعکاس مطلوب و خوب حادثه، بتوانیم گامی در جهت جبران خسارت برداریم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: سیل مازندران در زمانی اتفاق افتاد که سازمان بودجه در حال بستن حساب‌ها و جمع بندی پایان سال بود و با وجود این موضوع، 5 میلیارد تومان به مازندران اختصاص دادند که این موضوع با توجه به اینکه مصوبه دولت نیامده بود، بی‌سابقه بود.

حسین‌زادگان متذکر شد: از فردا شنبه، پرداخت‌ها به شهرستان‌ها آغاز خواهد شد و باید بگویم در ماجرای سیل اخیر، تمامی ذستگاه‌ها، مسئولان، نمایندگان و به ویژه خود مردم به موقع و سریع و مجدانه پای کار آمدند.

وی در خصوص میزان و نحوه پرداخت خسارت به سیل زدگان بیان کرد: دو میلیون تسهیلات معیشتی، دو میلیون تسهیلات مسکن، 35 میلیون تسهیلات 4 درصد برای منازل روستایی تخریبی، 10 میلیون تسهیلات بلاعوض، 50 میلیون تسهیلات برای منازل تخریبی حوزه شهری، 12 میلیون تسهیلات بلا عوض برای این طرح در نظر گرفته شده است که ثبت نام خسارت دیدگان از سوی بنیاد مسکن در حال انجام است.

استاندار مازندران ادامه داد: در سیل اخیر حجم بارندگی‌ها بی‌سابقه بود و همزمان تمامی محورهای روستایی استان نیز مسدود شد، چندین پل تخریب شد و سیل حضور و ورود گردشگران به استان را نیز داشتیم و در چنین شرایطی و با توجه به درگیر شدن 12 شهرستان استان به موضوع سیل، مدیریت چندان کار آسانی نبوده و مستلزم مشارکت و همکاری بین بخشی دستگاه‌های متعدد استان است.

حسین زادگان میزان حجم سیل اخیر را یک میلیارد و 200 متر مکعب عنوان کرد و افزود: بی شک اجرای طرح تنفس بسیار موثر بود و با توجه به این حجم شدید آب، از میزان خسارت‌ها کاست.

وی با اعلام کاهش 12 درصدی تعداد مجروحین تصادفات طی روزهای 25 اسفند 97 الی یکم فروردین 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: همه دستگاه‌ها، مسئولان و مردم باید برای تحقق شعار مازندران پاک، مجدانه گام بردارند و شاهد مازندرانی پاک و عاری از زباله باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه