اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

خلاء قانونی در حمایت از تولید داخلی نداریم/ لزوم اعلام آمادگی موسسات دانش بنیان جهت حل مسائل تکنولوژی تولید کنندگان

خلاء قانونی در حمایت از تولید داخلی نداریم/ لزوم اعلام آمادگی موسسات دانش بنیان جهت حل مسائل تکنولوژی تولید کنندگان
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه حمایت از تولید و تولیدکننده در مجلس نه تنها خلاء قانونی و کمبود قانون در زمینه تولید وجود ندارد؛ بلکه در برخی قسمت ها انباشت قانون هم داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» در پاسخ به این سوال که آیا خلاء قانونی در حمایت از تولید و تولید کننده داخلی در مجلس وجود دارد یا خیر، گفت: معتقدم نه تنها خلاء قانونی و کمبود قانون در زمینه تولید وجود ندارد؛ بلکه در برخی قسمت ها انباشت قانون هم داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: به این معنی که تراکم قانون در زمینه حمایت از تولید داخل هم وجود دارد؛ چرا که آنقدر تنوع قانون وجود دارد که فردی که مدیر است می تواند به استناد این قوانین و با دست باز، کاری که لازم است را با جدیت به انجام برساند.

,

حاجی دلیگانی ابراز کرد: بنابراین معتقدم از نظر قانون کسری نداریم؛ اما اگر باز نیاز به قانون وجود داشته باشد طبیعی است که هم ما باید بررسی کنیم و هم دولت می تواند جهت بررسی بهتر در این زمینه اعلام کند تا این مسئله فورا خارج از نوبت به مجلس ارائه شود و مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی این را دارد تا آن را رسیدگی و در اختیار دولت، بخش تعاونی و خصوصی قرار دهد تا رونق تولید افزایش پیدا کند.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای در خصوص ساز و کارهای دولت در جهت افزایش رونق تولید عنوان کرد: دولت چند گام را در جهت تحقق شعار سال باید بردارد؛ اینکه می تواند با قرار دادن مشوق هایی، نقدینگی که در اختیار مردم است را به سمت تولید سوق دهد.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم که اگر اعتماد بخشی از طرف دولت صورت گیرد و تضامینی در این زمینه ایجاد شود؛ مردم با اطمینان می توانند پولی که در اختیارشان است را وارد بخش تولید کنند و همچنین ارزهایزیر فرشی مردم که عدد آن تا 20 میلیارد دلار اعلام شده است در یک جهت سرمایه گذاری شود تا استفاده بهتری از قِبل نقدینگی مردم در جهت رونق تولید داشته باشیم.

,

این مقام مسئول گشایش و رفع موانع در فعالیت تولید کنندگان را از جمله اقدامات موثر دولت در زمینه افزایش رونق تولید دانست و اظهار کرد: چنانچه تولید کننده داخلی در مسائلی مانند مجوزها، تأمین مواد اولیه و خوراک در بخش دولتی یا شرکت های خصولتی مشکلی نداشته باشند، می توانند در افزایش رونق اقتصادی کشور گام موثر بر دارند.

,

حاجی دلیگانی ضمن بیان اینکه اقدامات در خصوص بیمه و امور مالیاتی تولید کنندگان گام موثر دیگر دولت در زمینه تبیین شعار سال است، تصریح کرد: برابر قانون اساسی و اصل 29 آحاد مردم ایران اسلامی باید تحت پوشش بیمه باشند؛ چنانچه سهم دولت در بخش بیمه افزایش پیدا کند؛ رغبت در به کار گیری افراد به وجود می آید.

,

وی با اشاره به اینکه  جلو گیری از واردات بی رویه کالا مسئله بسار مهمی است، ابراز کرد: جلوی واردات کالاهایی که در داخل تولید می شوند باید گرفته شده و تحت نظارت استاندارد کالای با کیفیت و مورد پسند سلیقه ایرانی تولید شود.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای عنوان کرد: برخی از کالاهای داخلی ممکن است نیاز به استفاده از تکنولوژی روز داشته باشند به این معنی که این نوع کالاها را ما در داخل نمی توانیم تولید کنیم به این دلیل که علمش را در اختیار نداریم که در این مسیر موسسات دانش بنیان به راحتی می توانند این مشکل را حل کنند.

,

حاجی دلیگانی در پاین خاطر نشان کرد: موسسات دانش بنیان باید در جهت حل مسائل تکنولوژی ساخت و به کارگیری روش های بهتر و بهینه برای افزایش راندمان در جهت رونق تولید اعلام آمادگی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه