اخبار داغ

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس مطرح کرد؛

تحقق «رونق تولید» در گرو به‌کارگیری همه ظرفیت‌های کشور/قوانین مرتبط با تولید معطل‌مانده است

تحقق «رونق تولید» در گرو به‌کارگیری همه ظرفیت‌های کشور/قوانین مرتبط با تولید معطل‌مانده است
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: برای عملیاتی سازی رونق تولید باید همه ظرفیت‌ها و توان کشور را به‌صورت جدی و بالفعل به میدان بیاوریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  دیار آفتاب؛ در خصوص نام‌گذاری سال ۹۸ توسط رهبر انقلاب اسلامی ضمن بیان اینکه  شرایط کشور به شکلی است که باید دست به‌زانوی خودمان بگیریم، گفت: به ما اثبات شد، در هر زمینه‌ای که توانمند بودیم دشمنان نتوانستند در آن زمینه به ما خنجر بزنند و هر جا ضعف داشتیم آن‌ها در آن نقطه فشار آورده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

سلیمی اظهار کرد: امروز واقعیت این است که در بخش اقتصاد نواقصی داریم که این نواقص باید پوشش داده شود و مطرح‌شدن شعارهای اقتصادی از سوی رهبری در همین راستا بوده است.

,

تحقق رونق تولید در گرو به‌کارگیری همه ظرفیت‌های کشور/سود بانکی کمر تولید را شکسته است

, تحقق رونق تولید در گرو به‌کارگیری همه ظرفیت‌های کشور/سود بانکی کمر تولید را شکسته است, تحقق رونق تولید در گرو به‌کارگیری همه ظرفیت‌های کشور/سود بانکی کمر تولید را شکسته است,

وی به بیان نکاتی در خصوص رونق تولید پرداخت و تصریح کرد: برای عملیاتی سازی این شعار، باید همه ظرفیت‌ها و توان کشور را به‌صورت جدی و بالفعل به میدان بیاوریم و بدانیم که صدور یک اطلاعیه و تشکر از رهبری کافی نیست و باید همه به میدان بیایند.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ایجاد رونق در بخش تولید را نیازمند چند پیش‌نیاز عنوان کرد و افزود: پیش‌نیاز اول ما این است که در بخش بانکداری، بانک‌ها را به سمتی هدایت کنیم تا تسهیلاتی که به تولیدکننده می‌دهند سود کلانی نداشته باشد. متأسفانه در حال حاضر سود بانکی کمر تولید را شکسته است و اگر می‌خواهیم تولید رونق بگیرد باید به تولیدکننده واقعی چه در بخش سرمایه در گردش و چه در بخش‌های دیگر به‌صورت جدی عنایت کنیم و سود بانکی را کاهش دهیم.

,

بروکراسی عامل مرگ تولید

, بروکراسی عامل مرگ تولید, بروکراسی عامل مرگ تولید,

وی گران تمام شدن تولید در کشور را یکی از مشکلات برشمرد و اظهار کرد: یکی از دلایل گران تمام شدن تولید چرخه معیوبی است که در سیستم اداری برای اعطای مجوزها وجود دارد. بروکراسی شدید اداری کشنده شده است و باید این راه‌ها را میان‌بر کرد و اجازه ندهیم تولیدکننده در پیچ‌وخم ادارات عمرش تلف شود.

,

سلیمی ضمن بیان اینکه توجه به افزایش بهره‌وری یکی دیگر از اقدامات در حوزه رونق تولید است، عنوان کرد: بخش عظیمی از ظرفیت کارخانه‌ها ما تعطیل است و باید حتماً این مسئله را پوشش دهیم و اجازه ندهیم کارخانه‌ها به‌صورت نیمه تعطیل باقی بمانند. بخشی از کارخانه‌ها هم کم‌تر از ظرفیت اسمی کار می‌کنند که عدم ثبات بازار باعث شده است که کارخانه‌دار و تولیدکننده نسبت به آینده چشم‌انداز روشنی نداشته باشند که البته ثبات در تصمیم‌گیری‌ها قطعاً در این زمینه نقش‌آفرین خواهد بود.

,

وی در ادامه صحبت‌های خود در حوزه رونق تولید بیان کرد: مواد اولیه‌ای که کارخانه‌ها نیاز دارند، در پاره‌ای از موارد با سختی به دست آن‌ها می‌رسد که نباید کارخانه‌ها برای تهیه مواد اولیه موردنیازشان این‌قدر در پیچ‌وخم گرفتار شوند و بخواهند از هفت‌خوان رستم عبور کنند.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ضمن تأکید بر اینکه دولت باید حمایت‌های لازم را از صادرکننده‌ها داشته باشد گفت: دولت محصولات تولیدی داخل را جدی بگیرد زیرا نباید جنس تولیدشده روی دست تولیدکننده بماند که اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعاً لطفی نخواهد داشت.

,

قوانین مرتبط با تولید معطل‌مانده است

, قوانین مرتبط با تولید معطل‌مانده است, قوانین مرتبط با تولید معطل‌مانده است,

وی به قوانین معطل‌مانده در حوزه تولید اشاره کرد و ادامه داد: قوانینی مانند قانون اصل ۴۴ ، حمایت کسب‌وکار و قانون حمایت از تولیدکننده وجود دارد که متأسفانه بسیاری از این قوانین در این بخش معطل‌مانده و دولت نتوانسته به‌صورت صد در صد اجرا کند.

,

سلیمی افزود: مجلس اعلام می‌کند که هر خلأ قانونی وجود داشته باشد حاضریم در اسرع وقت کمک کنیم ولی به نظر ما امروز تراکم قانون داریم و متأسفانه دولت در این بخش به قوانین موجود عمل نمی‌کند. به‌عنوان نمونه در لحظه‌ای که برق قطع می‌شود طبق قانون دولت باید خسارت واحدهای تولیدی را بدهد که دیدیم سال قبل قطعی برق داشتیم و دولت چنین کاری را انجام نداد. به نظر می‌رسد ما نباید قوانین فراوان داشته باشیم بلکه باید حداقل ممکن قانون را داشته باشیم ولی قوانین چارچوب‌ها را مشخص کند و این قوانین هم به‌صورت جدی اجرا شود.

,

وی با اشاره به تأثیر اقتصاد دولتی بر بخش تولید اظهار کرد: دولت خودش را رقیب بخش خصوصی نبیند. دولت باید حمایت کند و دست خودش را از اقتصاد کشور بردارد. متأسفانه ۷۰ درصد اقتصاد کشور ما دولتی است و دولت حاضر نیست عقب بنشیند. اگر بخش خصوصی را بخواهیم آزاد بگذاریم و دولت حمایت لازم را بکند قطعاً در این بخش‌ها می‌توان نقش‌آفرینی کرد.

,

حذف دلال‌ها قدمی در راستای رونق تولید است

, حذف دلال‌ها قدمی در راستای رونق تولید است, حذف دلال‌ها قدمی در راستای رونق تولید است,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس خاطرنشان کرد: باید حمایت‌های جدی و مستقیم از تولیدکننده باشد و به‌واسطه ها اعتماد نشود، اگر دولت واسطه‌ها و دلال‌ها را حذف کند قطعاً تولید رونق می‌کند. باید پرسید در مواردی که تولید داخل داریم چرا دولت واردات دارد آن‌هم واردات کالاهای غیرضرور، به عبارتی ارز ۴۲۰۰ تومانی را به چه کسی دادند و چرا این مصیبت را در کشور ایجاد کردند؟ چرا باید تولیدکننده با افزایش قیمت مواد اولیه مواجه شود. واقعاً مشخص نیست چه کسی در این میان مسئول است و پاسخ‌گوست. باید کسی که ارز دولتی  می‌گیرد مشخص شود که این ارز را کجا هزینه کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه