اخبار داغ

راهبردهای استاندار سیستان وبلوچستان برای رونق تولید/خنثی سازی تحریم ها با ترویج فرهنگ ایثارو فداکاری محقق می شود

راهبردهای استاندار سیستان وبلوچستان برای رونق تولید/خنثی سازی تحریم ها با ترویج فرهنگ ایثارو فداکاری محقق می شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در استان با بهره گیری از مزیت های نیروی انسانی، ترانزیت و تجارت، مرز های دریایی و زمینی، معادن، تولید فرهنگ ایثار و گذشت و فداکاری می توان رونق تولید را محقق کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد علی موهبتی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون در راستای راهکارهای تحقق رونق تولید اظهار کرد: رونق تولید الزاماتی دارد که قبل از هر چیز باید فرهنگ کار، تلاش و کوشش در آن به منصه ظهور برسد، یعنی فرد بیکاری را بر خود ننگ بداند، مشکلی که هم اکنون وجود دارد این است که همگان به دنبال کار اداری هستند این در حالیست که اگر تولیدی رخ دهد تنها برای یک کارخانه یا مجموعه صنعتی نیست برای همگان است و همه وظیفه داریم وظایف خود را در قبال آن به خوبی انجام دهیم اگر این اتفاق خوب رخ دهد و بیکاری را بر خود ننگ بدانیم قطعا رونق تولید محقق می شود.

وی با بیان اینکه تولید در کشور باید هدفمند شود، افزود: در این راستا باید اولویت های کشور رعایت شود، اگر قرار بر تولید یک کالا یا محصول به صورت تجمیع باشد که تقاضایی برای آن نباشد این امر آسیب وارد می کند بر این اساس باید متناسب با نیازهای جامعه تولید صورت گیرد، در مرحله بعد رعایت اولویت در تولید است نباید محصولی که مزیت ندارد تولید شود.

بهره مندی از نیروی انسانی اولین راهبرد استاندار برای رونق تولید
استاندار استان در ادامه با بیان اینکه امید است در سیستان وبلوچستان بتوانیم مزیت ها را به منصه ظهور برسانیم، گفت: یکی از مزیت های استان نیروی انسانی پر تلاش، سخت کوش و مهمان نواز است که هر کدام حرفی در تحقق رونق تولید دارد. به طور مثال مهمان نوازی علاوه بر کمک به صنعت گردشگری برای مردم استان هم درآمدزایی و اشتغالزایی ایجاد می کند.

وی مزیت دیگر استان بر اساس مطالعات انجام شده را بحث ترانزیت و تجارت دانست و ادامه داد: در این خطه از کشور مرز های فراوان دریایی و زمینی وجود دارد که این مهم منجر به تجارت با کشورهای همسایه می شود و در نوبه خود مزیت بی بدیلی است که به تولید خدمات کمک می کند یعنی ارائه خدمت کالا را آسان تر و سالم تر کرده تا مصرف کننده از آن بهره برداری کند.

معادن ظرفیتی دیگر برای رونق تولید
موهبتی مزیت دیگر استان را معادن عنوان و اظهار کرد: مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده تا بستر حضور برای سرمایه گذارانی که در این حوزه فعالیت می کنند فراهم شود، این امر می تواند بخش وسیعی از اشتغال استان را به خود اختصاص دهد و نتیجه آن تولید محصولی باشد که فرآوری در استان زیاد است.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: این موضوع بدین منظور نیست که عده ای معدن را در استان گرفته و اقدام به استخراج و خام فروشی کنند بلکه امید است استخراج همزمان با فرآوری در استان انجام شود.

به گفته استاندار، تولید محدودیت به قشر خاصی ندارد و تولید فکر و اندیشه، تولید سرمایه معنوی و مادی همه جز رونق تولید است.  

 رهایی از تحریم های ظالمانه با ترویج فرهنگ ایثار و گذشت و فداکاری
وی در بخش دیگر سخنان خود به تولید فرهنگ ایثار و گذشت و فداکاری اشاره کرد و گفت: این مقوله مهمترین مطلبی است که ما از آن در دفاع مقدس استفاده کرده و نتایج فراوان دیدیم، امروز هم که در محاصره اقتصادی و تحریم ظالمانه قرار داریم نیاز به تولید فرهنگ ایثار و گذشت و فداکاری، تولید فرهنگ هم افزایی و همدلی داریم، اینها مواردی است که می تواند در راستای رونق تولید بر روی آن توجه کرد.

به گفته وی، مهمترین بخشی که در حوزه رفاه جامعه امروز نیاز دارد، زیست در شهر و روستا با شرایط مطلوب است اگر قرار باشد فرهنگ زیستی رعایت نشود قطعا آسیب می بینیم، بر این اساس در سیستان وبلوچستان تولید فرهنگ شهرنشینی و روستا نشینی خیلی اثر گذار خواهد بود.

وی به بارندگی های خوب امسال در استان اشاره کرد و ادامه داد: با این وجود امسال شاهد رونق تولید کشاورزی خواهیم بود، در این زمینه نیز باید از ظرفیت ها استفاده کرد و با استفاده از الگوی کشت جدید و آبیاری نوین پیش رفت در غیر این صورت آسیب وارد می شود.

به عقیده موهبتی، برای تحقق یافتن رونق تولید باید هر شخص به اندازه توان خود فکر و تلاش کند. در این راستا رسانه ها می توانند در حوزه تولید نقش آفرین باشند، همچنین فرهنگیان در حوزه آموزش و پرورش باید تولید آفرین باشند، نمی شود شخصی 13 سال درس بخواند دانشگاه و ... برود اما بعد از اتمام تحصیلات حتی بدیهی ترین اصول انسانی را رعایت نکند باید حوزه آموزش آن چنان قوی باشد که همچون قوانین راهنمایی رانندگی مردم آن را باور داشته باشند.

استاندار سیستان وبلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: امید است با تلاش هایی که برای رونق تولید در اولویت کاری همگان قرار می گیرد شاهد سالی مملو از همدلی، هم افزایی، ایثار و از خودگذشتگی باشیم.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
, بهره مندی از نیروی انسانی اولین راهبرد استاندار برای رونق تولید,
,
,
,
,
, معادن ظرفیتی دیگر برای رونق تولید,
,
,
, و,
,
,
,
,  رهایی از تحریم های ظالمانه با ترویج فرهنگ ایثار و گذشت و فداکاری,
,
,
,
,
,
,
, ،,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه