اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

تأکید رهبری به کارنامه سیاه دولت های اروپایی در برجام/ سال ۹۸؛ سال فرصت است اگر کاستی های اصلاح نظام بانکی تکرار نشود

تأکید رهبری به کارنامه سیاه دولت های اروپایی در برجام/ سال ۹۸؛ سال فرصت است اگر کاستی های اصلاح نظام بانکی تکرار نشود
کارشناس مسائل سیاسی گفت: سال 98 سال فرصت خوبی است؛: البته این در صورتی است که دستگاه های اجرایی، وظایف خود را در این زمینه بخوبی انجام دهند و کاستی هایی که در اصلاح نظام بانکی در چند سال اخیر صورت گرفته، تکرار نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی گفت: رهبر فرزانه انقلاب، طبق سنت همه ساله در روز اول فروردین امسال نیز رهنمودهایی را ارائه کردند که از مهمترین و ضروری ترین موضوعاتی است که کشور در مقطع کنونی به آن نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، سال جدید را سال فرصت ها؛ سال امکانات و گشایش برای ملت ایران دانسته اند، ابراز کرد: معظم له در بیاناتشان در حرم رضوی، به تشریح علل انتخاب عنوان«رونق تولید» برای سال جدید پرداختند و همچنین اصلی ترین اقداماتی که به تحقق این امر و به رونق تولید در کشور می انجامد، تشریح کردند.

,

قنادباشی بیان کرد: مقام معظم رهبری با اشاره به کارنامه و عملکرد خوب مردم در خصوص حمایت از کالای ایرانی، به برخی از موانع و کاستی ها در این زمینه اشاره کردند و برداشتن این موانع از جمله جلوگیری از واردات بی رویه و زیان بار را برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور، ضروری توصیف کردند، به ویژه آنکه بنا به فرموده ایشان، این رونق اقتصادی است که می تواند به بسیاری از مشکلات اساسی کشور از جمله مشکلات معیشتی، بیکاری، تورم، کاهش ارزش پول ملی و وابستگی به بیگانگان پایان دهد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: رهبر حکیم انقلاب، بخش دوم  از بیاناتشان را به بررسی روابط ایران با غرب اختصاص دادند و ضمن اشاره به کارنامه سیاه دولت های اروپایی در ماجرای برجام، اهداف و مقاصد شوم غربی ها را در برخورد با دیگر کشورها و ازجمله کشورمان تشریح فرمودند. چنانکه گفتند : «تجربه‌های تاریخی و مشاهدات عینی از رفتار غربی ها نشان می دهد که از آنان می توان انتظار توطئه و خیانت و از پشت خنجر زدن را داشت، اما نباید انتظار کمک و صداقت و همراهی را داشت.»

,

وی ابراز کرد: همچنین ایشان در خصوص روابط با غرب، دو نظریه «تعصّب بیجا و ندیدن مثبتات غرب » و «خوش بینی به غرب و غرب زدگی» را رد کردند و عنوان کردند که ما در مجموع باید امیدمان به غرب قطع شود و خلاصه اینکه: «با غرب باید ارتباط داشت، ولی نباید به آنها، تکیه کرد.»

,

 قنادباشی با اشاره به تعیین شعار سال 98 با عنوان «رونق تولید» افزود: رهبر معظم انقلاب سال ها است که با عناوین مختلف، بر ضرورت اولویت بخشیدن به مسائل اقتصادی کشور تاکید می کنند، اما اینک با توجه تشدید جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران،  از همگان خواسته اند تا بیش از پیش به رونق تولید بیاندیشند و همه امکانات  و توانمندی های فکری و عملی  را در این عرصه بکار گیرند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مطلب فوق گفت: بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که رونق تولید در کشور امری کاملاً امکان پذیر است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند" سال 98 سال فرصت خوبی است تا ملت ایران بتواند گام های اساسی و بزرگی در ارتقاء توانمندی های اقتصادی خود بردارد".

,

وی تصریح کرد: البته این در صورتی است که دستگاه های اجرایی، وظایف خود را در این زمینه بخوبی انجام دهند و کاستی هایی که در اصلاح نظام بانکی در چند سال اخیر صورت گرفته، تکرار نشود و همچنین در واگذاری و فروش کارخانجات دولتی به بخش خصوصی، مراقبت های لازم و مؤثری صورت بگیرد.

,

قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: اما بخش پایانی بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی خطاب به جوانان و به گام دوم انقلاب اختصاص پیدا کرد ایشان در این بخش فرمودند: «جوانها باید شانه‌شان را زیر بار مسئولیّت های دشوارِ کوچک و بزرگ بدهند؛ علاج مشکلات کشور این است. ما در گام دوّم انقلاب بایستی حرکت کشور را بر دوش جوان ها قرار بدهیم، همچنان که در گام اوّل در دوره‌ی انقلاب هم هدایت را امام می کرد امّا حرکت را و موتور پیشرفت را جوانان روشن میکردند».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه