اخبار داغ

شکستن رکورد تاریخی مصرف بنزین در ایران/ سوخت‌رسانی بدون مشکل در حال انجام است

شکستن رکورد تاریخی مصرف بنزین در ایران/ سوخت‌رسانی بدون مشکل در حال انجام است
ثبت رکورد مصرف ۱۳۵میلیون و ۸۰۰هزار لیتر در یک شبانه‌روز رکورد جدیدی در تاریخ ایران در خصوص مصرف بنزین است و تا امروز هیچ‌گاه در یک شبانه‌روز این میزان مصرف بنزین در کشور ثبت نشده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهای پایانی سال 97 و با شروع ایام نوروز 98، آمار مصرف بنزین در ایران به‌شدت افزایش یافت که این موضوع نشان‌دهنده رونق سفرهای بین‌شهری با وسایل نقلیه شخصی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در نوروز امسال با افزایش نرخ دلار (نسبت به سال‌های گذشته) و افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار، سفرهای جاده‌ای بین‌شهری در کشور بیش از نوروز سالهای قبل درجریان است و این مسئله به افزایش مصرف بنزین منجر شده است.

,

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مصرف بنزین کل کشور در آخرین روز سال 97 (چهارشنبه، 29 اسفندماه) رکورد 135 میلیون و 800 هزار لیتر را ثبت کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 96 با 104 میلیون و 960 هزار لیتر، 30.4 درصد افزایش یافت.

,

ثبت رکورد مصرف 135 میلیون و 800 هزار لیتر در یک شبانه‌روز، رکورد جدیدی در تاریخ ایران در خصوص مصرف بنزین است و تا امروز هیچ‌گاه در یک شبانه‌روز، این میزان مصرف بنزین در کشور ثبت نشده بود.

,

زنجیره به‌هم‌پیوسته عرضه سوخت در ایام نوروز

, زنجیره به‌هم‌پیوسته عرضه سوخت در ایام نوروز,

سیدمحمدرضا موسوی‌خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص وضعیت فعلی سوخت‌رسانی نوروزی در کشور گفت: سوخت‌رسانی نوروزی بدون مشکل در حال انجام است چرا که در حوزه تأمین سوخت برای ورود به سال 98 اقدام‌های بسیارخوبی پیش‌بینی، مدون و عملیاتی شده است.

,

وی افزود: نکته مهم در چنین ایامی، ذخیره‌سازی مناسب سوخت در بخش حمل‌ونقل (جاده، هوایی، ریلی و دریایی) است و این مهم به‌نحو مطلوب انجام شده است.

,

هماهنگی میان جایگاهداران و رانندگان حمل مواد سوختی به‌عنوان دو حلقه مهم زنجیره سوخت، نکته دیگری است که موسوی‌خواه به آن اشاره و تصریح می‌کند: با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، هماهنگی خوبی میان این دو بخش با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایجاد شده است تا زنجیره تأمین سوخت، به بهترین نحو ممکن عمل کند.

,

وی همچنین از تشکیل گروه‌های نظارتی برای توزیع هرچه بهتر سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: برای ورود به سال جدید، گروه‌های نظارتی متعددی را بیش از هر سال دیگر بسیج کرده‌ایم تا تغییرات در حوزه سوخت‌رسانی و عرضه آن برای مردم نسبت به سال پیش محسوس‌تر باشد.

,

همچنین طبق اعلام وزارت نفت، مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آمادگی کامل برای سوخت‌رسانی نوروزی به مسافران در نخستین روزهای بهار سال 98 به‌سر می‌برند؛ اعزام 6 اکیپ جداگانه به 6 محور مواصلاتی مهم کشور، کشیک‌های نوروزی در ستاد و مناطق، آغاز طرح نظارت نوروزی بر عرضه فرآورده‌های نفتی از روز 29 اسفند، نظارت مستمر بر کیفیت فرآورده‌های توزیعی با آزمایش فرآورده‌ها، تأمین نفت‌گاز مورد نیاز اتوبوسرانی و کامیون‌ها و تأمین مطلوب سوخت مورد نیاز 60 فرودگاه کشور از جمله اقدام‌هایی است که این شرکت برای تأمین به‌موقع سوخت مسافران نوروزی انجام می‌دهد.

,

 سوخت‌رسانی مستمر به مناطق سیل‌زده

,  سوخت‌رسانی مستمر به مناطق سیل‌زده,

همچنین در روزهای اخیر، نامساعد بودن شرایط جوی و وقوع سیلاب در استان‌های شمالی کشور از جمله گلستان، مازندران، خراسان رضوی و شمالی، سمنان و... خسارت‌های فراوان به این مناطق کشور وارد کرد.

,

جعفر پورفرجودی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص سوخت‌رسانی به مناطق سیل‌خیز گفت: خوشبختانه ذخیره‌سازی و خرید سوخت مورد نیاز این مناطق و همچنین مسیرهای منتهی به شهرهای مشهد مقدس، شاهرود، چالوس، هراز و... از پیش انجام شده و هیچ گونه نگرانی در این باره وجود ندارد.

,

وی اضافه کرد: سوخت‌رسانی به مناطق سیل‌زده با همه توان ادامه دارد و سوخت مورد نیاز این مناطق برای روزهای آینده نیز ذخیره‌سازی شده است.

,

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: خوشبختانه با پیش‌بینی‌های انجام‌شده و ذخیره‌سازی مناسب سوخت و همچنین آماده بودن ناوگان حمل‌ونقل سوخت کشور، هیچ‌گونه تراکم ناشی از کمبود سوخت در جایگاه‌های عرضه این مناطق وجود ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه