اخبار داغ

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران خبر داد؛

اقامت یک میلیون و ۲۳۰ هزارنفرشب در مازندران تا پایان روز دوم فروردین

اقامت یک میلیون و ۲۳۰ هزارنفرشب در مازندران تا پایان روز دوم فروردین
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت یک میلیون و 230 هزار و 197 نفرشب اقامت مسافر نوروزی تا پایان روز دوم فروردین 98 در استان مازندران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیف الله فرزانه بعدازظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در محل برگزاری ستاد خدمات سفر مازندران از اقامت یک میلیون و 230 هزار و 197 نفرشب اقامت مسافر نوروزی تا پایان روز دوم فروردین 98 در استان مازندران خبر داد.

وی با اشاره به کاهش برپایی چادر در پارک‌ها و خیابان‌های شهری افزود: این امر نشان‌دهنده گرایش مردم به فرهنگ بومگردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: طی این مدت، تعداد مسافران مقیم در روستاهای استان، 3 میلیون و 296 هزار و 525 شب اقامت است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد نسبی برخوردار هستیم.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران بیان کرد: تعداد بازرسی کارشناسان سازمان در استان یک هزار و 336 مورد و صدور اخطاریه 31 مورد بوده است.

فرزانه تعداد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان را دو میلیون و 124 و 331 نفر اعلام و بیان کرد: ما نسبت به سال قبل در این بخش 13 درصد افزایش داشتیم
.وی تعداد موزه و سایت موزه‌های دولتی و خصوصی فعال استان را 16 مورد عنوان و اذعان کرد: تاکنون 22 هزار و 738 نفر از این موزه‌ها بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به فعالیت کمپ عشایری در استان مازندران اشاره کرد و افزود: در استان مازندران، تعداد 5 هزار و 520 خانوار عشایری با جمعیت نزدیک به 20 هزار نفر وجود دارد که در شهرهای ساری، سوادکوه، بهشهر، بابل، آمل، عباس آباد، تنکابن و رامسر ساکن هستند و 4 کمپ عشایری در ستاد خدمات سفر فعال هستند.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران به 25 مورد کارگاه گردی در بخش صنایع دستی در استان مازندران اشاره کرد و یادآور شد: هدف از کارگاه گردی، رونق اقتصادی و فرهنگی این بخش است که در 12 رشته و در 8 شهرستان نور، رامسر، نوشهر، ساری، آمل، قائم شهر، بهشهر و تنکابن در حال برگزاری است.

فرزانه به برگزاری 22 نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای استان در سطوح ملی، منطقه‌ای و استانی اشاره کرد و ادامه داد: یک نمایشگاه نیز در پارک بوستان مرکز استان با حضور 30 هنرمند ساروی در 10 فروشگاه در حال برگزاری است.

وی متذکر شد: ما در سطح استان، 48 مهر اصالت ملی و 12 مهر اصالت بین المللی داریم که امیدواریم که طی سال 98 این میزان افزایش پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به تفویض اختیار صدور پروانه موزه‌ها به استان‌ها، ابراز امیدواری کرد تا در سال جاری، 8 موزه دولتی و بخش خصوصی جدید به ثبت برسد.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران تصریح کرد: در تبصره ماده یک جهاد کشاورزی قانون حمایت تنها در خصوص هتل‌ها بود که خوشبختانه تاسیسات و مراکز گردشگری نیز در این ردیف قرار گرفت و از 80 درصد سقف ویژه نیز بهره مند خواهد شد.

فرزانه با بیان اینکه 136 روستای مازندران به عنوان مقاصد گردشگری شناسایی شدند، اضافه کرد: کارگروه حمایت از سرمایه گذاری بخش گردشگری نیز در استان فعال شد که چالش‌های این بخش را مورد رصد و پیگیری قرار خواهد داد.

وی به وجود 17 هزار هکتار آب بندان در استان اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت می‌توان برای حمایت از گردشگری روستایی، ایجاد درآمد و اشتغالزایی در این بخش بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرد: از 10 مجوزی که برای گردشگری دریایی صادر شده است سه مجوز در شهرهای رامسر، نوشهر و نور نهایی شده است که شاهد استقرار کشتی‌های کروز، تندرو و آرامش در سواحل دریای خزر برای توسعه گردشگری دریایی خواهیم بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه