اخبار داغ

جوان ۲۸ ساله رودباری اولین اهداکننده عضو سال جاری در گیلان

جوان ۲۸ ساله رودباری اولین اهداکننده عضو سال جاری در گیلان
جوان ۲۸ ساله دچار مرگ مغزی روستای حشمت آباد عمارلو رودبار اولین اهدا کننده عضو سال جاری در استان گیلان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، سعید عابدینی جوان ۲۸ ساله روستای حشمت آباد عمارلو رودبار که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده برای اهدا عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

کبد، دو کلیه و نسوج این جوان در اولین روز از سال جدید برای پیوند به بیماران نیازمند به پیوند عضو اهدا شد.

,

سال ۹۷، خانواده ۲۳ فرد دچار مرگ مغزی در گیلان برای اهداء عضو عزیزانشان اقدام کرده اند.

,

اعلام رضایت برای پیوند اعضا از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام گرفت؛ باربد چمن زیبای، کودک چهار ساله اولین اهدا کننده عضو در گیلان است که با رضایت خانواده کلیه اش به مردی ۴۲ ساله پیوند زده شد.

,

هر فرد مرگ مغزی در صورتی که خانواده اش خیلی زود برای اهدای عضو رضایت دهند، می تواند جان حداقل هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد؛ بر اساس آمارها، هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می شود، هر دو ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهد.

,

کلیه ‌ها، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه ها، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت های بدن از جمله پوست و همچنین قرنیه چشم ، تاندون ، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است.

,

قانون پیوند اعضاء ، فروردین ماه ۱۳۷۹ در مجلس شورای اسلامی به‌ تصویب رسید؛ براساس این قانون، اعضای بیماران فوت ‌شده یا بیمارانی که مرگ‌ مغزی آنان آشکار و مسلم شده را می ‌توان به ‌شرط وصیت بیمار یا موافقت ولی‌ دم برای پیوند ‌به بیمارانی که ادامه حیاتشان به پیوند عضو بستگی دارد، استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه