اخبار داغ

اولین برف و باران سال ۹۸ در راه لرستان

اولین برف و باران سال ۹۸ در راه لرستان
مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی از فردا بعدازظهر و تا بعدازظهر روز سه شنبه سامانه بارشی در تمامی مناطق استان پیش بینی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، محمدناصر هاشمی امروز در جمع خبرنگاران از ورود موج بارشی فعال به لرستان خبرداد و اظهارداشت: از اوایل وقت روز یکشنبه با ورود موج ابتدا از سمت جنوب و غرب بارندگی ها آغاز و بتدریج کل استان تحت تاثیر قرار می گیرد که شدت بارندگی ها مسبب آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه می شود که پیک بارندگی ها در نواحی جنوبی و جنوب شرقی استان پیش بینی می شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

وی افزود: در روز دوشنبه با تقویت بیش تر موج بارش شدید باران، رعدوبرق و احتمال ریزش تگرگ داریم که شدت آن سبب سیلابی شدن رودخانه ها خواهد شد و به علت گرم بودن موج و ذوب شدن برف ارتفاعات پایین دست بر حجم آب رودخانه ها افزوده می شود.

,

 

,

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی از فردا بعدازظهر و تا بعدازظهر روز سه شنبه با توجه به فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی و تقویت مقدار و شدت بارش ها در تمامی مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی و شرقی، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و احتمال طغیان رودخانه های محلی و فصلی پیش بینی می شود.  

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: همراه با این شرایط کاهش قابل توجه دماهای روزانه،  رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه ای، در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی استان( شمال و شرق) و ارتفاعات مناطق معتدل بارش برف پیش بینی می شود که سبب ایجاد اختلال در تردد جاده ای و لغزندگی سطح جاده ها خواهد شد.  

,

 

,

به گفته هاشمی متوسط بارش در سطح استان بین ۴۵ تا ۵۵ میلیمتر تخمین زده می شود که در برخی نقاط بارش بیش از ۸۰ میلیمتر پیش بینی می شود.  

,

 

,

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان این که سرعت وزش باد در برخی نقاط به ویژه مناطق شرقی بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید،گفت: توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

,

 

,

وی افزود: میزان ریزش ها در سپیددشت، شول آباد، دورود و بیرانشهر بین 80 تا 140، در خرم آباد، الشتر، نورآباد، بروجرد، ازنا، الیگودرز، کوهدشت، رومشکان، سراب دوره، پلدختر بین 50 تا 85 میلیمتر برآورد می شود.

,

 

,

هاشمی تصریح کرد: تشدید بارش ها و کاهش دما ریزش برف در شهرستان الیگودرز ، ازنا و به طور ضعیف تر در نورآباد، بیرانشهر و زاغه مورد انتظار است و در ارتفاعات شمالی، شرقی و مرکزی استان برف سنگین داریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه