اخبار داغ

در راستای شعار سال

نمایندگان و مسئولان همدانی از رونق تولید می گویند

نمایندگان و مسئولان همدانی از رونق تولید می گویند
نمایندگان و برخی از مسئولان همدانی در مصاحبه هایی جداگانه بر ساده ساختن فضای کسب و کار از سوی دولتی ها تأکید دارند و اینکه بانک ها در ارائه تسهیلات قوی تر از گذشته وارد میدان شوند و از سویی دیگر نیز مجلسی ها اگر قوانینی برای رونق بخشیدن به تولید نیاز است به تصویب برسانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،  رهبر معظم انقلاب شعار سال 98 را همچون سال های گذشته با محوریت اعتلای ایران اسلامی عنوان و در نامگذاری نام سال بر موضوع "رونق تولید" تأکدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

در این باره شاهد اظهارنظرهای نمایندگان مجلس و تعدادی از مسئولان استان همدان هستیم و همگی اینان بر مسئله رفتن به سمت خودکفایی در سایه رونق اقتصادی اذعان دارند.

,

**مفتح: نخستین وظیفه دولت، برای رونق تولید، سرعت بخشیدن در ایجاد فضای کسب و کار ساده است

,

به گونه ای که ؛ «محمدمهدی مفتح»  نماینده مردم تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با گرامیداشت حلول سال نو و مزین شدن آن به میلاد گهربار امام علی(ع) و با تبریک این سال به ایرانیان سراسر کشور و به ویژه تویسرکانی ها، گفت: رهبر معظم انقلاب در لحظه تحویل سال همچون سال های گذشته با یک نگاه مدبرانه، تحلیل جامع و عمیقی شعار سال جاری را بر مبنای رونق تولید عنوان کردند.

,

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب راه حلی برای تمرکز فعالیت های سه قوه و مردم حول یک محور برای اینکه بتوانیم فعالیت های منسجم تری داشته باشیم ارائه داده اند و آن رونق تولید ملی است.

,

*ضرورت اقدام جدی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی در سال جاری

,

نماینده مردم تویسرکان افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره هایی هم به مشکلات سال 97 که برگرفته از تحریم های ظالمانه بود داشتند، از جمله تورم، کاهش ارزش پول کشور و مشکلات معیشتی و بیکاری که به نوعی در سال گذشته تشدید شده بود و اینکه حال در سال 98 دولت و مسئولان ذی ربط باید اقدامی جدی داشته باشند که مشکلات زندگی مردم کمتر شود و کشور بتواند در مسیر رشد اقتصادی خود حرکت های خوبی را داشته باشد.

,

مفتح تصریح کرد: انتظار رهبر انقلاب این است که در حقیقت تمام فعالیت های ارگان های مرتبط با دولت، مجلس و قوه قضائیه و همچنین فعالان حوزه بخش خصوصی حول رونق تولید متمرکز و سازماندهی شود تا از نتایج ملموس تحقق این مهم به کاهش تورم، رفع مشکلات اشتغال و مسائل اقتصادی و در نهایت کاهش بیکاری کشور استفاده شود.

,

* افزایش کیفی  و کمی تولید، تورم و بیکاری را کاهش می دهد

,

وی عنوان کرد: افزایش حجم تولید ملی به طور طبیعی میزان تورم را هم به دنبال دارد، این یک مسئله بسیار روشنی  در حوزه اقتصاد است، که هر چه میزان و حجم تولید افزوده شود، شاهد میزان ثابت نقدینگی و کاهش تورم هستیم، بدین ترتیب مشکل بیکاری هم کاهش پیدا می کند، چرا که افزایش تولید نیازمند نیروی انسانی خواهد بود.

,

نماینده مرم تویسرکان در مجلس با تأکید بر اینکه برای محقق شدن شعار سال یک همتی عمومی نیاز است، ادامه داد: می بایست سه قوه برای تشویق و ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در تمامی زمینه ها فعالانه تر وارد شود تا سرمایه گذاران دلسوز کشور در حوزه تولید وارد شده و به آن رونق ببخشند، هم واحدهای صنعتی جدید ایجاد کرده و هم واحدهای صنعتی موجود را توسعه دهند.

,

مفتح اظهار کرد: زمانی که حمایت ها به درستی انجام شود، شاهد افزایش کیفی و کمی محصول تولید شده و و کاهش قیمت تمام شده خواهیم بود.

,

* جایگاه فضای کسب و کار کشور نامناسب است

,

وی با ابراز تأسف از اینکه در بخش دولتی در حال حاضر جایگاه مناسبی در زیرمجموعه ها و شاخصه های فضای کسب و کار نداریم، تصریح کرد: دولت و قوای دیگر باید فضای کسب و کار را به فضایی ساده، سهل و آسانی برای بخش خصوصی تبدیل کنند، در حقیقت فضای کسب و کار به مسائلی گفته می شود که در کار یک فعال اقتصادی تأثیر گذار است اما سرمایه گذار اختیارو نقش مستقیمی در تصمیمات مرتبط با آن ندارد.

,

*نخستین وظیفه دولت، برای رونق تولید، ایجاد فضای کسب و کار ساده است

,

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: قوانین کار، مالیات، محیط زیست، فرآیند اخذ مجوزها و نحوه ارائه تسهیلات همگی مسائل مرتبط با فضای کسب و کار است که یک فعال اقتصادی در شکل گیری و  طراحی آن ها نقشی ندارد اما به دلیل الزامات قانونی باید انجام دهد و اگر دولت بخواهد تولید را رونق دهد، به عنوان نخستین وظیفه باید این فضا را ساده و آسان سازد.

,

مفتح تأکید کرد: بدین ترتیب یک رهنمود بسیار روشن و فوری برای دولت  و مجلس و حتی قوه قضائیه تعیین شده است و باید به سرعت این کار انجام شود به ویژه در حوزه دولت که برنامه ها و کارها به طور کامل روشن است و اینکه باید چه اقداماتی انجام دهد تا این فضای کسب و کار ساده و سهل شود.
وی افزود: اولویت ارکان نظام در سال جاری رفتن به سمت سرعت بخشیدن به ارائه شیوه ای مناسب برای بهتر شدن فضای ساده کسب و کار در حمایت از سرمایه گذران است، تا بخش خصوصی این اشتیاق را پیدا کند که در این فضا فعال شده و به دنبالش شاهدرونق تولید باشیم.

,
,

**نماینده مردم نهاوند در مجلس: نمایندگان مردم در مجلس با سخنان رهبر انقلاب تکان خوردند

,

 همچنین «حسن بهرام نیا» نماینده مردم نهاوند در مجلس نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار نافع با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی و شعار سال گفت: سخنان رهبر انقلاب مثل خونی بر پیکره اجتماع تزریق شد و شعارهایی مبنی بر اینکه باید برای زندگی بهتر و رفاه با کشورهای اروپایی همراهی کنیم و به آنها وصل شویم را  تغییر داد.

,

 وی اظهار کرد: رهبر انقلاب حیات و روحیه دوباره به جامعه تزریق کرد و اعتماد جامعه که در اثر سؤمدیریت، گرانی ها آسیب دیده بود ترمیم شد.
 
نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه برای رونق تولید و ایجاد اشتغال باید به داشته های خودمان متکی باشیم خاطرنشان کرد: باید با کشور های دیگر ارتباط داشته باشیم اما این شاگردی برای همیشه نیست.
بهرام نیا با بیان اینکه ما به ارتباطی نیاز داریم که استعماری و استثماری و به حالت غربزدگی نباشد، تصریح کرد: ما نباید از اقتصاد مقاومتی و درونزای خود و ظرفیت‌های بالقوه کشور غافل شویم. از این ظرفیت ها در راستای تولید اشتغال و صادرات باید استفاده کنیم.

,
,
,
,

بهرام نیا عنوان کرد: سخنان رهبر انقلاب باید نصب العین مسئولین قرار گیرد تا سال جاری در راستای تحقق منویات ایشان حرکت کنیم.

,

 وی بر ضرورت پای کار بودن قوه مقننه و مجریه تا شکل گیری رونق اقتصادی خبر داد و گفت: در این صورت مردم در عمل و به صورت عینی پیشرفت های اقتصادی را لمس می کنند.

,

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به انتقاد رهبر انقلاب از  مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باید برای  تحقق شعار سال بر اساس داشته‌های خود حرکت کنیم.

,

بهرام نیا ادامه داد: منتخبین مردم در مجلس با سخنان رهبر انقلاب تکان خوردند. مجلس باید برای تحقق شعار سال موانع قانونی را برطرف و اگر نیاز به قانون برای صادرات و واردات است تصویب کند.

,

 وی با اشاره به اینکه باید مجلس در خصوص لوایح استعماری که محدود کننده اقتصاد مقاومتی است هشیار باشد، افزود: نباید به لبخندها و در باغ سبز نشان دادن و نیز وعده های اروپایی ها دلخوش باشیم، آنها مثل لبه قیچی هستند و منبع و جوشش آن ها یکی است.

,

**نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس: بانکها در زمینه حمایت های مالی و اعتباری  باید قوی تر از سالهای گذشته اقدام کنند

,

از سویی دیگر درباره شعار سال «محمد علی پور مختار» نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ نیز با بیان اینکه رهبر انقلاب به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان پایه و استحکام اقتصاد و در سال‌های گذشته تاکید داشته است، گفت: شعار امسال که رونق تولید است باید با رویکرد قوی تر و مطمئن تر از تولید کنندگان حمایت کنیم.

,

 وی اظهار کرد: برای حمایت واقعی از تولید کنندگان هم از طریق قانونگذاری و هم از طریق قوه اجراییه باید اقدام شود و در زمینه حمایت های مالی و اعتباری به خصوص بانکها باید قوی تر از سالهای گذشته اقدام کنند.
 نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با بیان اینکه یکی از اقدامات قوه قضائیه که رئیس جدید اعلام کرده، حمایت از تولید و ایجاد امنیت اقتصادی است ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۸ حمایت از تولید به اوج خود برسد و شاهد یک جهش و گشایش جدی در زمینه رونق تولید باشیم.

,
,

 نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ افزود: امیدواریم در سال آینده با ایجاد رونق تولید به واردات اقلام و نیازهای مردم بی نیاز و بتوانیم صادر کننده باشیم.
 پورمختار با بیان اینکه همه باید برای تحقق شعار سال متمرکز باشند، تصریح کرد: باید ابزار و امکانات رونق بخش تولید را بشناسیم و آنها را تقویت کنیم و موانع را رفع و دفع کنیم.
 وی تاکید کرد: نسبت به سالهای گذشته وضعیت تولید بهتر و مستحکم تر و کیفی تر خواهد بود.

,
,
,

**معاون امور اقتصادی استانداری همدان: دستگاه های مرتبط با تولید باید سرمایه گذاری را تسهیل کنند

,

همچنین «ظاهر پورمجاهد» معاون امور اقتصادی استانداری همدان در گفت و گویی که با خبرنگار نافع داشته با اشاره به بیانات رهبر انقلاب و شعار سالگ فت: رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط با سلسله نامگذاری هایی که داشتند امسال را نیز رونق تولید گذاشتند که امیدواریم با تلاش، برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات جهادگرانه و پیگیرانه این فرمایشات را اجرا کنیم.

,

وی اظهار کرد: بحث اول تامین منابع مالی توسط بانک ها و موسسات مالی است که باید توسعه پیدا کند و آنچه دستورالعمل، ضوابط و مسائل قانونی است اجرا شود.
معاون امور اقتصادی و نیروی انسانی استانداری همدان بحث مالیاتی و تامین اجتماعی را بحث دوم عنوان کرد و افزود: دستگاه هایی که مرتبط با تولید هستند باید موضوعات سرمایه گذاری را تسهیل و کارها را روان کنند.

,
,

پورمجاهد بحث سوم را مشارکت بخش خصوصی، اجرای برنامه های تولید و تقویت و گره گشایی عنوان و تصریح کرد: کار صدور مجوز، پرداخت تسهیلات، رعایت زمان بندی ها و استعلامات باید به سرعت انجام گیرد  تا کارها لنگ نماند.

,

 وی با بیان اینکه نباید فرصت را از دست دهیم، گفت: باید از مشارکت بخش خصوصی، مردم و موسسات مالی و بنیادهای همچون بنیاد علوی و بنیاد برکت استفاده کنیم.

,

معاون امور اقتصادی و نیروی انسانی استانداری همدان ادامه داد: باید از شرکت‌های سرمایه‌گذاری که منع سرمایه گذاری ندارند استفاده کنیم تا از سامانه مالی آنها برای استان استفاده شود.

,

 پور مجاهد با بیان اینکه باید برنامه داشته باشیم و ظرفیت روستاها و شهرستان ها را شناسایی و جذب سرمایه گذاری کنیم تاکید کرد: باید روی تکمیل زنجیره، ارتقای تولید و احیای واحدهای صنعتی راکد کار کنیم  واتفاق جدیدی در این حوزه بیافتد.

,

 وی همچنین گفت: باید به نظرات و کارهای کارشناسی توجه داشته باشیم و واحدهایی را که قابل احیا هستند، احیا، و واحدهایی که قابل احیا نیستند را تغییر کاربری دهیم.

,

معاون امور اقتصادی و نیروی انسانی استانداری همدان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که فرمودند از تحریم‌ها نباید نالید گفت: زمانی که تهدید شدیم و برنامه‌ریزی کردیم، توانستیم کارهای بزرگی را رقم بزنیم. تحریم ها همچنان هست و باید از فرصت ها استفاده کنیم و شرایط سال ۹۸ شرایط بسیار خوبی برای کار کردن است.

,

**رئیس. صنعت، معدن و تجارت استان همدان: سال ۹۸ شاهد رونق تولید خواهیم بود

,

از سخنان «حمیدرضا متین» رییس صمت استان همدان هم نباید درباره شعار سال غافل شد، وی در گفت و گویی با بیان اینکه شعار سال ۹۸ بسیار مدبرانه‌ است، گفت: این شعار با توجه به وضعیت و شرایط نامگذاری شده است.

,

وی اظهار کرد: ما در سال ۹۸ با وجود شرایط تحریم در خصوص ورودی کالاها عملا شاهد رشد در هر شرایطی خواهیم بود.

,

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه سال ۹۷ در بحث فولاد و صنایع پایین دستی عملا رشد مناسبی داشتیم، افزود: در سال ۹۸  قطعا این موضوع را به سایر حوزه‌ها تعمیم می‌دهیم و پیرو بیانات رهبر انقلاب صد در صد شرایط ویژه‌ای را برای این موضوع خواهیم داشت.

,

متین تصریح کرد: سال ۹۸ علی رغم فشارهایی که دشمنان به ما وارد می‌نند ما در کنار همدیگر با یک دید بهتر تولید خواهیم داشت.

,

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان رونق تولید، گفت: رونق تولید در سال ۹۸ به دلیل شرایط و وضعیت واردات و اقتصاد کشور حتما شکل خواهد گرفت و این را ثابت می‌کنیم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه