اخبار داغ

کسب و کار پررونقی که اقتصاد کشور را نشانه رفته است؛

بازار داغ لباس های تاناکورا با شروع سفرهای نوروزی در جنوب شرق کشور/ امراض پوستی در انتظار خریداران است

بازار داغ لباس های تاناکورا با شروع سفرهای نوروزی در جنوب شرق کشور/ امراض پوستی در انتظار خریداران است
با شروع سفرهای نوروزی شاهد داغ شدن بازار لباس های تاناکورا در بزرگترین مرکز تجاری زاهدان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، زاهدان شهری با مردم خونگرم و مهمان‌نواز است که با جاذبه‌های فرهنگی مثل لباس محلی و موسیقی سنتی هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر با وجود داشتن بازارهای قدیمی همچون بازار رسولی و بازارچه تاریخی سرپوشیده دارای صنایع دستی زیاد نظیر سوزن دوزی و ... است اما با این وجود در معروف ترین مرکز تجاری آن لباس های تاناکورا،  جای خود را به عنوان سوغات مسافران نوروزی از سیستان و بلوچستان باز کرده است. لباس هایی که فاقد هرگونه آیتم بهداشتی بوده و همین چند سال گذشته یک نفر به علت استفاده از کفش های دست دوم جان خود را از دست داد.
 
علی ایحال بازار پوشاک دست دوم در خیابان پهلوانی (مقابل کنسولگری پاکستان) در حالی رونق دو چندانی به خود گرفته که با شروع سفرهای نوروزی، فعالیت شبانه روزی کاسبان این لباس ها بدون هیچگونه نظارتی از سوی مسئولان بهداشتی ادامه دارد.
 
کسب و کاری پر رونق که از یک سو ضربه به اقتصاد کشور و تولیدکنندگان داخلی زده و از سوی دیگر سلامت شهروندان را نشانه گرفته است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
چهارراه رسولی نام دیگر بزرگترین مرکز تجاری در این کلان شهر است که محلی برای فروش اجناس وارداتی از کشورهای پاکستان، افغانستان و هند به شمار می رود و در آن علاوه بر لباس های تاناکورا، شاهد فروش برنج، انواع ترشی جات و میوه های استوایی، موبایل، پارچه، چای، اسباب بازی و غیره هستیم.  

یکی از گردشگران اصفهانی درباره این بازار به خبرنگار اجتماعی عصرهامون گفت: تنوع کالا در این بازار زبانزد است و وفور مغازه ها در خیابان اصلی و همچنین کوچه پس کوچه های این مرکز تجاری باعث شده تا چندین روز از سفرمان به گشت و گذار در این بازار اختصاص یابد.

به گفته وی، قیمت مناسب اجناس موجود در این مکان و بهره مندی از تخفیفات ویژه سبب شده تا مسافران در اولین ساعات ورود خود از این بازار بازدید و در حد امکان از آن خرید کنند.

وی، خرید لباس های تاناکورا را یکی از اهداف اصلی سفر خود دانست و ادامه داد: اگر چه این گونه لباس ها دست دوم هستند اما قیمت پایین و تنوع آنها نسبت به آنچه در بازارهای دیگر است باعث شده تا مردم به خرید آنها روی آورده و آنها را به عنوان سوغات استان سیستان وبلوچستان به شهر خود ببرند.
 
,
,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
, ,

یکی دیگر از مسافران نوروزی در حالی اقدام به خرید چای کرده است که به خبرنگار ما گفت: سوغات این شهر چای، ترشی انبه و لباس های تاناکورا است. بر همین اساس هر از چندگاهی که به زاهدان سفر کرده اقدام به خرید این اقلام به صورت فله ای می کنیم.
 
امراض پوستی در انتظار علاقمندان به تاناکورا
بررسی‌های انجام‌شده روی این لباس‌ها نشان داده که آنها می‌توانند منبع انتقال بیماری‌های عفونی از جمله گال، سیفیلیس، سوزاک، هپاتیت A و C باشند، این لباس‌ها ممکن است به عوامل باکتریایی یا قارچ‌هایی آلوده باشند که باعث بروز شپش عانه، ساس و عفونت قارچی تینا ‌شوند و گفته می شود افرادی که این لباس‌ها را می‌فروشند و کسانی که می‌خرند، هیچ‌یک از وضعیت سلامت صاحبان قبلی این لباس‌ها باخبر نیستند.

دکتر حسن منتجبی، متخصص پوست می‌گوید: نمی‌توان به مصرف کنندگان لباس‌های دست دوم و تاناکورایی اطمینان داد که پوشیدن این لباس‌ها برایشان مشکلی ایجاد نمی‌کند ولو اینکه تاکنون از این گونه لباس‌ها استفاده کرده‌اند و مشکلی هم برایشان پیش نیامده است، چرا که بسیاری از بیماری‌های پوستی و عفونی بعد از مدت طولانی خود را نشان می‌دهند و تا مدت‌ها بدون علائم هستند. افرادی که از این لباس‌ها استفاده می‌کنند باید توجه داشته باشند که اگر با علائمی نظیر خارش و مشکلات پوستی یا عفونت مواجه شدند، هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنند.

انتهای پیام/
,
,
,
, امراض پوستی در انتظار علاقمندان به تاناکورا,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه