اخبار داغ

مدیر سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

آلودگی دستها در مسافرت شایع ترین علت مسمومیت های غذایی است

آلودگی دستها در مسافرت شایع ترین علت مسمومیت های غذایی است
مدیر سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دلیل بسیاری از مسمومیت های غذایی رخ داده شده در طول سفر آلودگی دست ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین بیگلری در گفتگو با  مرصاد ،  اظهار داشت: در سفرهای نوروزی باید از سلامت آب آشامیدنی و غذای مورد استفاده اطمینان حاصل کرد در غیر این صورت باید آب یک دقیقه جوشانده یا از آب معدنی استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

به گفته بیگلری همچنین هنگام مسافرت امکان مسمومیت غذایی افزایش می‌یابد بنابراین باید مواد غذایی در اولین فرصت بعد طبخ مصرف یا در مجاورت دو لایه نایلون فریزر در کنار یخ نگهداری شود.

,

وی افزود: ضمن لزوم پرهیز از خرید مواد غذایی از دستفروشان هرچند دارای ظاهری بهداشتی باشند از رستوران‌های بین راهی دارای کارت بهداشتی معتبر نسبت به خرید اقدام شود.

,

بیگلری خواستار اطلاع رسانی هرگونه موارد غیربهداشتی از طریق سامانه ۱۹۰ مرکز بهداشت شد و بیان کرد: مواد غذایی باید دارای تاریخ اعتبار واضح باشند و باید از مصرف مواد غذایی دارای تاریخ اعتبار مخدوش یا ناخوانا خودداری شود.

,

مدیر سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کودکان، سالمندان و زنان باردار که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیش از دیگران در معرض آسیب هستند.

,

بیگلری مصرف آبلیموی تازه و ماست را سبب تقویت دستگاه گوارشی در برابر تهدیدهای احتمالی میکروبی و باکتریایی دانست و گفت: در کنار لزوم توجه به سلامت آب و مواد غذایی باید به هشدارهای پلیس درخصوص پیشگیری از بروز تصادفات ناخواسته توجه شود.

,

وی شایع‌ترین عامل میکروبی که باعث بروز مشکلات گوارشی در سفر می‌شود را موارد مسمومیت‌های غذایی با عاملیت ویروسی یا باکتریایی دانست و خواستار توجه جدی به هشدارهای بهداشتی و پرهیز از مصرف مواد غذایی فاقد استانداردهای بهداشتی شد.

,

بیگلری با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی خاطرنشان کرد: در طول مسافرت باید مرتب دست‌ها با آب و صابون شسته شود همچنین در صورت عدم دسترسی به آب و صابون از پدهای الکی برای ضد عفونی کردن کف دست‌ها به طور موقت بعد استفاده از سرویس بهداشتی و قبل مصرف مواد غذایی استفاده شود زیرا دلیل بسیاری از مسمومیت‌های غذایی آلودگی دست‌ها است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه