اخبار داغ

نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی:

ایران علیه هیچ کشوری تهدید نیست/منشأ تروریسم عربستان است نه ایران

ایران علیه هیچ کشوری تهدید نیست/منشأ تروریسم عربستان است نه ایران
نظریه‌پرداز مشهور روابط بین‌الملل می‌گوید ایران علیه هیچ کشوری تهدید نیست و منشأ تروریسم عربستان است نه ایران.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جان مرشایمر»، استاد مشهور روابط بین‌الملل و از نظریه‌پردازان مطرح این رشته گفته که ایران تهدیدی علیه هیچ کشوری در منطقه نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این استاد دانشگاه شیکاگو در مصاحبه‌ای با پایگاه «لوب‌لاگ» گفت: «ایران، تهدید مستقیم علیه ایالات متحده نیست، حتی تهدید غیرمستقیم هم نیست.»

,

او در ادامه برای تشریح دلایل این استدلال خود پنج دلیل آورد. مرشایمر گفت: «دلیل اول این است که ایران سلاح هسته‌ای ندارد و توافقی با قدرت‌های جهانی امضا کرده که ساخت سلاح هسته‌ای در آینده‌ای نه چندان دور را غیرممکن می‌کند.»

,

مرشایمر تصریح کرد: «دوم اینکه، ایران فاقد موشک‌هایی است که بتوانند خاک آمریکا را هدف قرار دهند.»

,

این نظریه‌پرداز به عنوان عامل سوم ادعا کرده توان متعارف نظامی ایران به اندازه‌ای نیست که بتواند به آمریکا یا کشورهای تحت چترامنیتی آمریکا در خاومیانه حمله کند. 

,

وی در ادامه می‌گوید: «مورد چهارم اینکه ایران تهدید جدی برای حمله به هیچ کشوری در منطقه به شمار نمی‌رود. ایران در زمان‌های مدرن حتی یکبار هم علیه کشوری دیگر جنگ راه نینداخته و در حال حاضر هم شواهدی در دست نیست که در حال آماده شدن برای حمله به کشورهای همسایه‌اش باشد.»

,

به گزارش فارس؛ مرشایمر در توضیح درباره پنجمین دلیل، ادعاهای مطرح‌شده از زبان سیاستمداران و رسانه‌های جریان‌ اصلی در آمریکا مبنی بر حمایت ایران از «تروریسم» را رد کرد. 

,

او گفت: «مورد پنجم، این است که ایران منشأ مشکلات آمریکا در زمینه تروریسم نیست. اگر کشوری شایسته چنین عنوانی باشد، عربستان سعودی است نه ایران.»

,

وی اضافه کرد: «حقیقت این است که ایالات متحده تهدید مستقیم برای ایران است نه برعکس. دولت ترامپ با سرنخ گرفتن از اسرائیل و عربستان سعودی ایران را نشانه گرفته و قصد تغییر نظام این کشور را دارد.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه