اخبار داغ

باران بهاری در هرمزگان مسافران را زمین گیر کرد/ اعلام آمادگی مساجد و زیارتگاهها برای اسکان مهمانان

باران بهاری در هرمزگان مسافران را زمین گیر کرد/ اعلام آمادگی مساجد و زیارتگاهها برای اسکان مهمانان
باران و طوفان از دو روز گذشته مهمان هرمزگان شده و‌ روند تردد مسافران را تحت الشعاع قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛سفرهای نوروزی به هرمزگان از آغاز تعطیلات شروع شده و با شروع پیک دوم تعطیلات در حال اوج گیری است و روزانه بر جمعیت گردشگران حاضر در استان افزوده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

طبق اعلام پلیس راهور استان بیش از دو میلیون و ۶۰۰هزار خودرو طی اجرای طرح نوروزی وارد هرمزگان شده که بیشترین مقصد مسافران به ترتیب شهرستان های بندرعباس، قشم و میناب بوده است.

,

, ,

در هفت روز نخست اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۸ بالغ بر ۹۴۲ هزار و ۱۴۲ نفر -سفر  مسافر و گردشگر از طریق بنادر مسافری و اسکله های تفریحی و گردشگری در استان هرمزگان جابجا شده اند که مقصد عمده مسافران نوروزی بیشتر جزایر کیش، قشم و هرمز بوده است و بیشترین حجم جابجایی مسافر مربوط به روز دوم فروردین است که طی یک روز، ۲۵۳ هزار و ۶۲۸ نفر سفر انجام شد.

,

بالغ بر ۱۲۱هزار و ۱۹۴ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده اند که بیشترین حجم جابجایی خودرو در روز دوم فروردین با رقمی بالغ بر ۳۴ هزار و ۸۲۲ دستگاه به ثبت رسیده است.

,

, ,

همزمان با ورود مسافران نوروزی به استان سامانه های بارشی فعالیت خود را آغاز کرده اند که از دو روز گذشته باران و طوفان مهمان هرمزگان شده و‌ روند تردد مسافران را تحت الشعاع قرار داده است.

,

بارش های پی در پی و رگباری موجب آبگیری معابر عمومی و ستادهای  نوروزی و باران زدگی مسافران را موجب شده است از این رو با ورود سازمان شهرداری و‌دستگاههای متولی اسکان نوروزی در سالن های ورزشی و اماکن سرپوشیده صورت گرفته است.

,

, ,

بنا به گزارش مدیرکل سازمان گردشگری ۱۵ سالن ورزشی و آموزش و پرورش را در شهر بندرعباس به منظور اسکان اضطراری مسافران در نظر گرفته شده و در سایر شهرستان‌ها نیز فرمانداران به عنوان رئیس ستاد مشغول سامان‌دهی اسکان مسافران هستند.

,

طبق آخرین آمار تا شامگاه سوم فروردین با اسکان سه هزار و ۴۰۰نفر در این سالن ها ظرفیت ااین اماکن تکمیل شده و‌فرمانداری به دنبال استفاده از ظرفیت مساجد است و بقیه مسافران نوروزی برای اسکان به مسجد جامع شهر بندرعباس ( مصلی ) و مسجد ناصری هدایت شدند.

,

, ,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز از آماده سازی یک هزار و ۸۰۰ مسجد و حسینیه و بقاع متبرکه برای اسکان مسافران نوروزی در زمان بارندگی خبر داده است.

,

طبق آخرین گزارش سازمان هواشناسی افزایش لحظه ای سرعت باد، وقوع تگرگ، ابگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در تنگه هرمز، قشم، هرمز، لارک و هنگام پیش بینی می شود.

,

با توجه به ابرناکی آسمان و کاهش دما،سرعت وزش باد به ۵۲کیلومتر بر ساعت می رسد که توصیه  می شود مسافران و گردشگران تمهیدات لازم برای سفری آسوده رعایت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه