اخبار داغ

یادداشت؛

رونق تولید؛ راهکاری برای عبور از تحریم

رونق تولید؛ راهکاری برای عبور از تحریم
در سال جدید مهمترین وظیفه مسئولین و صاحبان صنایع و کارخانه ها رونق تولیدات داخلی است، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و حمایت از کالاهای ایرانی موجب شکل گیری یک حماسه اقتصادی و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  جهانبین نیوز؛ مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود در سال جدید تأکید کردند"مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است" بنابراین در آغاز گام دوم انقلاب همچنان باید به اقتصاد توجه کرد. رهبر انقلاب همواره بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند و برای سال 98 نیز به یکی از وجوه اساسی اقتصاد مقاومتی یعنی رونق تولید اشاره کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین,


در واقع ایشان از سال 90 تا به امروز بارها در چارچوب اقتصاد مقاومتی بر جنبه های اساسی اقتصاد با توجه به شرایط جمهوری اسلامی ایران در نظام بین الملل تأکید کردند، که به خوبی نشان دهنده این مسئله است که اقتصاد به عنوان یکی از مشکلات اساسی کشور می بایست با توجه به توانایی های داخلی برطرف گردد.

به عبارتی دولت های مخالف جمهوری اسلامی پس از شکست در طرح های نظامی _ سیاسی به خصوص پس از حمایت عراق به جنگ با ایران و طرح های براندازی و... تنها راه مقابله با نظام کنونی را جنگ اقتصادی می دانند.

بدین ترتیب بر همگان آشکار شده است که امروزه اقتصاد ایران در برابر فشار و کارشکنی دو عامل قرار گرفته است؛ یک عامل خارجی شامل بسیاری از دولت های مخالف منطقه ای و فرا منطقه ای و دوم عامل داخلی شامل سودجویان و افرادی که خواسته یا ناخواسته در حال بازی در میدان عامل خارجی هستند.

مسئله ای که کار دشمنان نظام را آسان تر می کند چرا که بسیاری از افراد و مسئولین در داخل آسیب های به شدت جبران ناپذیرتری نسبت به تحریم های خارجی بر اقتصاد  ایران زده اند و به گونه ای تکمیل کننده طرح های دولت های دشمن هستند به ویژه با ایجاد آشوب های اقتصادی و تحت فشار قرار دادن مردم ایران، این در حالی است که مردم میهن دوست ایران از شرایط جنگ اقتصادی به خوبی آگاه بوده اما در سال جدید این انتظار وجود دارد با نظارت دستگاه های قضایی و بازرسی های ویژه اقتصادی وضعیت اقتصادی مردم ایران بهبود پیدا کند.

اگر به نام گذاری سال های اخیر توسط مقام معظم رهبری توجه کنیم:
1390: سال «جهاد اقتصادی».
1391: سال «تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى».
1392: سال «حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی».
 1393: سال «اقتصاد و فرهنگ».
1394: سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»
1395: سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل».
1396: سال «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال».
1397: سال «حمایت از کالای ایرانی».
1398: سال «رونق تولید».

 کاملاً روشن است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسائل و مشکلات اقتصادی ایران آگاه هستند و به همین دلیل است که در پیام‌های بسیاری اشاره مستقیمی به رفع مشکلات اقتصادی کشور داشتند.

بنابراین در سال جدید مهمترین وظیفه مسئولین و صاحبان صنایع و کارخانه ها رونق تولیدات داخلی است، افزایش تولید، ایجاد اشتغال، میدان دادن به جوانان در عرصه های مختلف، ایجاد کانال های ارتباطی بین دانشگاه ها و سازمان ها و نهادهای مختلف، به کارگیری فارغ التحصیلان رشته های مختلف و حمایت از کالاهای ایرانی موجب شکل گیری یک حماسه اقتصادی و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.
نویسنده: محمد رضا عسکری ارمندی

انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه