اخبار داغ

مؤسس نخستین مرکز رشد واحدهای فناور در استان قم:

رونق تولید در گرو تقویت فضای کارآفرینی است / کارآفرینان خودشان را از فضای دولتی خارج کنند

رونق تولید در گرو تقویت فضای کارآفرینی است / کارآفرینان خودشان را از فضای دولتی خارج کنند
موسس نخستین مرکز رشد واحدهای فناور در استان قم با بیان این که کارآفرینان خودشان را از فضای دولتی خارج کنند، گفت: رونق تولید در گرو تقویت فضای کارآفرینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی ملایی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: برای رونق تولید نیازمند ورود به عرصه های نو و جدید هستیم.

وی ادامه داد: راه نجات اقتصاد کشور اقتصاد دانش بنیان است که بشر امروز با آزمودن مسیرهای مختلف به آن رسیده است.

رئیس دانشگاه علمی کابردی شهرداری قم ابراز داشت:  دانشگاه ها در سطح بین الملل و جهانی 3 نسل را برای توسعه پیگیری کردند.

وی افزود: دانشگاه ها در نسل اول آموزش محور بودند یعنی برای رشد جامعه نیاز بود سرمایه های انسانی آموزش ببینند تا تغییر رفتار اتفاق بیفتد.

ملایی ادامه داد: نسل دوم دانشگاهی پژوهش محور بود نسلی که با پژوهش نیازهای جامعه را برطرف بکنند و نسل سوم دانشگاه های کارآفرین است که اقتصاد دانش بنیان را شامل می شود.

راه پیشرفت کشور در زمینه کارآفرینی کسب و کارهای دانش بنیان است

وی ابراز داشت: راه پیشرفت کشور در زمینه کارآفرینی کسب و کارهای دانش بنیان است و در واقع برای رونق تولید باید فضای کارآفرینی تقویت شود.

ملایی بیان داشت: باید امسال به کسب و کارهای دانش بنیان نگاه ویژه ای شود و یکی از ابعاد تولید ملی، تولید کسب و کارهای دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این دانشگاه ها می توانند با پیوندی که با پارک های علمی و فناوری و مراکز رشد و شهرک های علمی و تحقیقاتی برقرار می کنند در جهت رشد و توسعه اشتغال و تولید گام بردارند.

رئیس دانشگاه علمی، کاربردی شهرداری قم خاطر نشان کرد: رویدادهای دانش بنیان یا همان استارت آپ ها امروز فضای فکر و نوآوری را شتاب می دهند و باید بیش از این به آن ها بها داده شود.

وی با بیان این که کار آفرینان محور توسعه هستند، افزود: باید به گونه ای فضا را آماده کرد که دانشجویان به سمت کسب و کارهای دانش بنیان روی بیاورند.

ظرفیت های گسترده ای در زمینه گردشگری در قم وجود دارد

مدیر و موسس نخستین مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی در استان قم بیان داشت: ظرفیت های گسترده ای در زمینه گردشگری در قم وجود دارد که به همین دلیل نخستین مرکز نوآوری گردشگری استان قم و کشور در قم ایجاد شده است.

کارآفرینان خودشان را از فضای دولتی خارج کنند

وی در پاسخ به این سوال که کارآفرینان چه نکاتی را برای پیشرفت باید در نظر بگیرند، ابراز داشت: فعالان و کارآفرینان در این حوزه مهمترین نکته ای که باید لحاظ کنند این است که حتما خودشان را از فضای دولتی خارج کنند و به هیچ عنوان به دنبال مراکز دولتی نباشد.

ملایی بیان داشت: کارآفرینان باید به دنبال نیازهای مردم باشند و ببینند مردم چه نیازی دارند و در واقع مشتری کارآفرینان، مردم هستند .

وی افزود: علاوه بر این کارآفرینان به ذائقه و نیازهای حال و آینده مردم نگاه کنند و نگاه جدی به صادرات داشته باشند.

کارآفرینان خودشان را از فضای دولتی خارج کنند

ملایی تاکید کرد: کارآفرینان باید از ابزارهای به روز در کار استفاده کنند و مشاوره گیری از افراد خبره و توانمند را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در خصوص وظایف مسئولان نیز گفت: مسئولان نیز باید یک سری جشنواره ها و نمایشگاه ها را برای کار آفرین ها  برگزار کنند و سامانه هایی را که ظرفیت های خوبی دارند برای معرفی محصولات کارآفرینان ایجاد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, راه پیشرفت کشور در زمینه کارآفرینی کسب و کارهای دانش بنیان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ظرفیت های گسترده ای در زمینه گردشگری در قم وجود دارد,
,
,
,
, کارآفرینان خودشان را از فضای دولتی خارج کنند,
,
,
,
,
,
,
,
, کارآفرینان خودشان را از فضای دولتی خارج کنند,
,
,
,
,

انتهای پیام
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه