اخبار داغ

سختی های سال 97 از زبان معاون اقتصادی استاندار/توسعه اقتصادی از کارخانه بیواتانول باشت تا فسفات چرام و پایلوت شدن لنده

سختی های سال 97 از زبان معاون اقتصادی استاندار/توسعه اقتصادی از کارخانه بیواتانول باشت تا فسفات چرام و پایلوت شدن لنده
گوهرگانی:در سال 97 چندین پروژه اقتصادی و عمرانی در استان افتتاح شد که خوشبختانه با تمام سختی ها در بخش خصوصی جهش خوبی داشتیم امیدواریم این کار استمرار داشته باشد که دیدگاه مردم به سمت و سوی خصوصی شدن برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، گفت: در سال 97 با وجود اینکه فراز و نشیب های فراوانی وجود داشت و مشکلات زیادی متوجه ایران بود به ویژه بحث تحریم ها و دشمنی هایی که کشورهای آمریکایی و اروپایی و ال سعود  داشت اما با راهنمایی های رهبر انقلاب، تدبیر دولت در برخی از موارد و از همه مهمتر پایبندی که مردم به انقلاب اسلامی داشتند، توفیقات زیادی نصیب ایران اسلامی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ، ,

 

,

جعفر گوهرگانی بیان کرد: در استان نیز با وجود محدودیت ها گام های خوبی در زمینه مسئل اقتصادی  برداشته شد و حمایت های دولت نیز باعث شد که در خیلی از امور از جمله تسهیلات  اشتغال فراگیر، تسهیلات مناطق محروم و اشتغال روستایی و سایر تسهیلات کارهای خوبی در استان انجام شود.

,

 

,

گوهرگانی ادامه داد: همکاری خوب بین دستگاهی باعث شد که  استان ما در جذب تسهیلات روستایی و عشایری بین پنج استان برتر قرار بگیرد، با توجه به اینکه تسهیلات واحد های تولیدی که راه اندازی شد  قابل قبول بود، از نظر اشتغالزایی نیز در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات نسبت به سال های گذشته که وضعیت اقتصادی به مراتب  بهتر بود در امسال نیز وضعیت خوبی  داشتیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: با پیگیری دولت مردان و مسئولان استانی و وزارت خانه ها، پروژه های سنگینی نیز کلنگ زنی شد از جمله بیواتانول باشت،  فسفات چرام و همچنین با توجه به  لینک شدن بنیاد علوی و مستضعفان  برای پایلوت قرار دادن شهرستان لنده، امیدواریم با همکاری  مسئولان این شهرستان، لنده نیز مثل جاهای دیگر سبب توسعه شود، توسعه شهرستان بهمئی نیز جزو برنامه است که دولت به عنوان پایلوت قرار داده است.

,

 

,

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال 97 چندین پروژه اقتصادی و عمرانی در استان افتتاح شد که خوشبختانه  با تمام سختی ها در بخش خصوصی جهش خوبی داشتیم امیدواریم این کار استمرار داشته باشد که دیدگاه مردم به سمت و سوی خصوصی شدن برود.

,

 

,

گوهرگانی ادامه داد: امسال نیز همکاری خوبی با بخش خصوصی داشتیم تا آخرین روزهای سال نیز در تلاش بودیم که بخش خصوصی را حمایت کنیم و از برنامه های آنها دفاع کنیم که امیدوارم استان ما به سمت استان های توسعه یافته حرکت کند، در روزهای پایانی سال جلسه ای برای رفع مشکلات معدن فسفسات و نیترات  چرام در وزارت صنعت داشتیم.

,

 

,

وی افزود: یک قرار داد و برنامه زمان بندی طراحی کردیم که بتوانیم با بخش خصوصی کمک کنیم از این معادن بهره برداری شود و از این بابت درآمد زایی و ارز آوری برای استان داشته باشد.

,

 

,

معاون اقتصادی استاندار افزود: سال 97  نیز شاید کاستی ها زیاد بود، بازنشسته های ما از بابت مطالبات خود و کاهش حقوق و افزایش قیمت ها نگرانی داشتند اما در مجموع باید به کاستی  ها توجه کنیم و در سال 98 این نگرانی ها  بر طرف شود، در سالی که گذشت گرانی های برخی اقلام  مردم را اذیت کردند و ما نیز به عنوان خدمتگذار مردم اذیت شدیم.

,

 

,

گوهرگانی ادامه  داد: تامین کالاهای اساسی مثل برنج، مرغ و گوشت به صورت دولتی بدون شک به دلیل کاهش قیمت نسبت به بازار مشکلات خاص خودش را دارد سهمیه ها تا حدی محدود هستند، تقاضا نیز بالا بود اما همه موارد کمک کرد ما جزو استان هایی باشیم که از کالاهایی که ذخیره بودند و وارد استان شدند از جمله گوشت و میوه شب عید و برنج و شکر تا حدودی وارد بازار کنیم.

,

 

,

وی گفت: بدون  شک این مقداری که وارد بازار شد جوابگوی کل مردم استان نبود اما امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح ها و حمایت از کالاهای استانی و کشوری خودکفایی داشته باشیم که نیازی به کالاهای واردتی  نداشته باشیم، این از پتانسیل های مثبتی است که باید از آن فرصت استفاده کنیم و به فرصتی تبدیل کنیم که صد در صد نیازهای داخلی ما به ویژه در خصوص بحث مواد غذایی از تولیدات  داخلی فراهم شود.

,

 

,

معاون اقتصادی استاندار در پایان گفت: زیر ساخت آن در کشور تهیه شده است فقط یک  برنامه ریزی و بازنگری  باید انجام و برنامه مدیریتی اعمال شود که این موضوع نیز اجرا شود و از صد در صد ظرفیت ها استفاده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه