اخبار داغ

واکنش مراجع عظام تقلید به وقوع سیل در استان های شمالی؛

مردم می توانند یک سوم وجوهات شرعی را به سیل زدگان اختصاص دهند / مسئولان به یاری سیل زدگان بشتابند

مردم می توانند یک سوم وجوهات شرعی را به سیل زدگان اختصاص دهند / مسئولان به یاری سیل زدگان بشتابند
مراجع عظام تقلید ضمن همدردی با سیل زدگان اختصاص یک سوم وجوهات شرعی به سیل زدگان را مجاز دانسته و بر ضرورت یاری رساندن مسئولان به مردم آسیب دیده تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، در حالی که مردم سراسر کشور خود را برابری اعیاد عید نوروز و سال جدید آغاز می کردند، بارش شدید باران در استان های شمالی به خصوص استان گلستان موجب بروز سیل شدیدی شد به طوری که روزهای سختی را برای اهالی این استان و همچنین استان مازندان رقم زد.

این در حالی است که بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی احتمال بارش باران در روزهای آینده نیز در این استان وجود دارد.

وضعیت دردناک این استان ها موجب شد رهبر معظم انقلاب ضمن صدور بیانیه ای برای همدردی با سیل زدگان در فرمان جداگانه ای خواستار حضور نیروهای مسلح در استان های سیل زده شوند.

علاوه بر حضور فرماندهان ارشد نظامی در استان های سیل زده ، معاون اول رئیس جمهور و چند تن از وزرا از نزدیک در جریان امور قرار گرفته و پیگیر امور سیل زدگان شدند.

مراجع عظام تقلید نیز در بیانیه های جداگانه ای ضمن همدردی با سیل زدگان خواستار بسیج امکانات برای یاری رساندن به هموطنانمان شدند.

اظهار همدردی آیت الله صافی گلپایگانی با سیل زدگان گلستان

آیت الله صافی گلپایگانی در تماس تلفنی با امام جمعه گرگان، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان گلستان و مشکلات مردم اظهار داشت :"سلام و همدردی اینجانب را به مردم عزیزی که گرفتار سیل شده‌اند و مشکلات زیادی برای آنها پدید آمده است بویژه اهالی ترکمن صحرا برسانید. از همه مسئولان می‌خواهم همه توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند. اینجانب نیز دعاگوی همه مردم عزیز آن مناطق هستم.

این در حالی است که بر اساس اعلام دفتر این مرجع تقلید فردا، هیئتی از سوی معظم له، برای بازدید و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، عازم آن مناطق خواهند شد.

آیت الله  مکارم شیرازی:مردم مجازند یک سوم وجوهات شرعی را به سیل زدگان گلستان اختصاص دهند

در بیانیه آیت الله مکارم شیرازی آمده است: ابعاد ویرانی سیل عظیمی که در بخشی از مازندران و گلستان روی داده وسیع تر از آن است که تصور شود.
در این بیانیه تصریح شده: گروهی نه تنها خانه خود، بلکه همه چیز خود را از دست داده اند و ارتفاع آب در درون خانه ها گاه به دو متر رسیده است و نتیجه آن ناگفته پیداست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آنچه تاکنون از سوی مراکز مسؤول برای نجات آن ها انجام گرفته خوب است ولی هرگز کافی نیست. دولت باید با جدیت بیشتری وارد این حادثه شود و هر چه در توان دارد برای نجات زندگی این عزیزان به کار گیرد.

 در انتهای این بیانیه تصریح شده است: مردم خیّر و نیکوکار نیز ساکت نمی نشینند. دامن همت به کمر زده و برای نجات سیل زدگان از عواقب این حادثه تلاش کنند. در ضمن آن ها مجازند از یک سوم وجوهات شرعی خود نیز در این راه استفاده کنند.

آیت الله نوری همدانی: اختصاص یک سوم از وجوهات شرعی به سیل زدگان شمال کشور

در بیانیه آیت الله نوری همدانی آمده است: حادثه سیل اخیر در استان های گلستان و مازندران موجب تاسف گردیده است و مسئولان محترم نسبت به حل مشکلات مردم آن منطقه همت خود را بکار گرفته و سعی خود را برای التیام وضعیت پیش آمده انجام دهند.

در این بیانیه تصریح شده است: مردم با محبت ایران اسلامی نیز در حد توان به کمک مردم منطقه بشتابند و مقلدین محترم اینجانب مجاز هستند که یک سوم از وجوهات شرعی را به این امر اختصاص دهند.

تاکید آیت الله علوی گرگانی بر تسریع در کمک رسانی به سیل زدگان شمال کشور

آیت الله علوی گرگانی گلستان، ضمن ابراز تأسف شدید از مصیبت وارده به مردم استان گلستان و مازندران و برادران اهل سنت در مناطق سیل زده بر لزوم تسریع در کمک رسانی به آنها و آغاز عملیات عمرانی همچنین کمک به خانواده ها جهت جبران خسارت وارده به اثاثیه و زمین‌های کشاورزی آنها تأکید کرد و از کارهای جهادی طلاب در مناطق سیل زده و اظهار تسلی آنها به مردم سیل زده تشکر کردند.

وی در این باره گفت: نباید به مرور زمان این مردم فراموش شوند و تا بازگشت امور به شرایط عادی زندگی برای آنها باید مسئولین در کنار آنها باشند.

 حضور نماینده حضرت آیت الله علوی گرگانی در مناطق سیل زده

در پی حادثه تلخ جاری شدن سیل و گرفتار شدن مردم نجیب استان گلستان خصوصا مردم آق قلا نماینده حضرت آیت الله علوی گرگانی در منطقه سیل زده آق قلا جهت همدردی و بررسی مشکلات آسیب دیدگان حاضر شد  و از نزدیک مشکلات مردم منطقه را مشاهده و بررسی کرد و با مردم سیل زده گفتگو نمود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اظهار همدردی آیت الله صافی گلپایگانی با سیل زدگان گلستان,
,
,
,
,
,
, آیت الله  مکارم شیرازی:مردم مجازند یک سوم وجوهات شرعی را به سیل زدگان گلستان اختصاص دهند,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آیت الله نوری همدانی: اختصاص یک سوم از وجوهات شرعی به سیل زدگان شمال کشور,
,
,
,
,
,
, تاکید آیت الله علوی گرگانی بر تسریع در کمک رسانی به سیل زدگان شمال کشور,
,
,
,
,
,
,  حضور نماینده حضرت آیت الله علوی گرگانی در مناطق سیل زده,
,
,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه