اخبار داغ

آماده باش استاندار خراسان شمالی به اعضای شورای مدیریت بحران

آماده باش استاندار خراسان شمالی به اعضای شورای مدیریت بحران
استاندار خراسان شمالی با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب طی سه روز آینده در استان به علت بارش های جدید، به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اعلام آماده باش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی امشب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با تقدیر از زحمات اعضای این شورا برای خدمات رسانی به سیل زدگان دو شهرستان مانه و سملقان و راز و جرگلان اظهار کرد: بارش های چند روز گذشته در استان، بارش های سیل خیزی نبود اما به علت اقدامات عمرانی و آبخیزداری انجام نشده در گذشته، این بارش ها موجب جاری شدن سیلاب در این مناطق شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
 
,
شجاعی همچنین با انتقاد از ضعف عملیات راهسازی، پل سازی و آبنما در این دو شهرستان، عنوان کرد: درصورتیکه در گذشته نقشه برداری ها انجام می شد وضعیت راهسازی در این منطقه باید بهتر از حال حاضر می بود.
,
 
,
وی همچنین از ضعف در مقاوم سازی و بهسازی خانه های روستایی در این مناطق که بر اثر سیلاب اخیر از بین رفتند، انتقاد کرد.
,
 
,
وی در ادامه خاطر نشان کرد: طی این هفت روز گذشته که بارندگی ها موجب جاری شدن سیلاب در دو شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان شده بود، امداد رسانی ها انجام شد و هنوز نیز ادامه دارد.
,
 
,
در عین حال، استاندار خراسان شمالی به آغاز بارش های جدید از فردا ( پنج فروردین ماه جاری) در استان و احتمال وقوع سیلاب در نقاط مختلف استان به ویژه در دو شهرستان یاد شده به معاون سیاسی- امنیتی استانداری، معاون عمرانی استانداری و فرمانداران استان برای آغاز خدمت رسانی به مردم از امشب اعلام آماده باش داد.
,
 
,
وی افزود: معاون سیاسی-امنیتی استان باید در شهرستان راز و جرگلان و معاون عمرانی استانداری نیز در شهرستان مانه و سملقان به منظور مدیریت بحران و خدمت رسانی مستقر شوند.
,
 
,
وی گقت: با توجه به اینکه 11 روستا در شهرستان راز و جرگلان و هفت روستا در شهرستان مانه و سملقان در معرض وقوع سیلاب جدید قرار دارند، بنابراین از امشب باید ارسال آذوقه، اقلام امدادی، علوفه دام، پتو، آب و اعزام نیروهای فنی، خدمات رسانی و پزشکی به این مناطق انجام شوند.
,
 
,
شجاعی اعلام کرد: از 9 دستگاه اجرایی باید نیروهایی در 18 روستای یاد شده به منظور خدمت رسانی اعزام شوند و تا اعلام وضعیت سفید در مناطق حضور داشته باشند.
,
 
,
وی افزود: معاونان ادارات بنیاد مسکن، راهداری، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، فناوری  اطلاعات همچنین معاونان شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری، آب منطقه ای، برق و گاز نیز در 12 دهستان این دو شهرستان به منظور خدمت رسانی مستقر شوند.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی نیز تردد خودروها در جاده ها را جدی تر از قبل تحت کنترل و مدیریت داشته باشد.
,
 
,
استاندار خراسان شمالی همچنین اعلام کرد: اعلام وضعیت آب و هوا طی چند روز آینده به اطلاع مردم و مسافران در راه انجام شود.
,
 
,
شجاعی در خاتمه عنوان کرد: از سپاه درخواست کرده ایم که پل های موقت در مسیرهایی که راه دسترسی ندارند را مستقر کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه