اخبار داغ

مدیریت بحران البرز اعلام کرد؛

هشدار برای آبگرفتگی معابر درون شهری و برون شهری/ پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت در البرز

هشدار برای آبگرفتگی معابر درون شهری و برون شهری/ پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت در البرز
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان، به ویژه در ارتفاعات، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران انتظار می رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مهدی مهرور شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی فعالیت سامانه بارشی تا عصر روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۱/۷ که پی آمد آن آسمان نیمه ابری تا ابری، وزش باد، رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش ها به صورت رگبار باران و رعد و برق و در بعضی از ساعات در عصر و شب بارش به صورت برف را در پی دارد و اختلال در تردد محورهای منتهی به منطقه طالقان و محور کرج چالوس مورد انتظار می باشد، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌ رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 
,
وی افزود: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.
,
 
,
مهرور اظهار داشت: بر اساس دستور استاندار البرز کلیه فرماندارن، بخشداران و شهرداران ضمن آمادگی کامل لازم است در محل خدمت خود حضور داشته باشند.
,
 
,
وی تصریح کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها از جمله الزامات است.
,
 
,
وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها تاکید می شود.
,
 
,
مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ ها، کانال‌ ها، انهار و زیر پل‌ ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری مورد تاکید است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.
,
 
,
مهرور ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاه‌ های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست.
,
 
,
مدیر کل بحران البرز بر پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ برق؛ گاز؛ تلفن همراه و ثابت؛ آب منطقه ای و برحضور فرمانداران و شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران  شهرستان و شهرداریها تاکید کرد.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه