اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

یارانه های پنهان باید تعیین تکلیف شود/ سامانه جامع تجارت الکترونیک مبنای رونق تولید است

یارانه های پنهان باید تعیین تکلیف شود/ سامانه جامع تجارت الکترونیک مبنای رونق تولید است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار تعیین تکلیف یارانه های پنهان شد و گفت: سالانه حدود 930 هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر بودجه سال کشور یارانه پنهان اعم از سوخت، انرژی و مواد غذایی بدون هدف در جامعه توزیع می شود که باید تعیین تکلیف شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید باستانی در گفت و گو با تابان تربت؛ اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی استراتژی کلان نظام را در سال جاری با کلید واژه رونق تولید که برگرفته از سیاست های اقتصاد مقاومتی و ادامه شعارهای اقتصادی یک دهه اخیر است را برای مردم و مسئولان ترسیم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس افزود: آنچه که از این شعار سال مهم تر است و نباید در حد برگزاری همایش و سخنرانی و چاپ بنر خلاصه شود حوزه عمل و اجراست که اگر مسئولان کشور به این استراتژی کلان به درستی به آن بپردازند مسیر جدیدی که با تحریمها آمیخته شده را می توان پشت سر گذاشت.

,

 

,

وی بیان داشت: برای تحقق شعار سال باید مجلس، دولت و قوه قضائیه تصمیمات سختی را اتخاذ کنند تا بتوانیم این استراتژی مهم و مطالبه رهبری را در سال 98 عملیاتی کنیم.

,

 

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نخستین گام در رونق تولید را اصلاح نظام بانکداری کشور عنوان کرد و افزود: در هیچ جایی از دنیا بانکها از مردم سپرده نمی گیرند و سود سپرده بپردازند و در ازای آن برای تولید کشور تسهیلات 24 درصدی از تولید کنند دریافت کنند، این شروع یک آفت و چالش جدی برای تولید است که بانکها باید از آن خارج و فقط  روی بانکداری خود تمرکز کنند.

,

 

,

باستانی دومین گام را تعیین تکلیف یارانه های پنهان عنوان کرد و افزود: سالانه حدود 930 هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر بودجه سال کشور یارانه پنهان اعم از سوخت، انرژی مواد غذایی بدون هدف در جامعه توزیع می شود که باید تعیین تکلیف شوند.

,

 

,

وی تصریح کرد: قانون هدفمندی یارانه های نیازمند تغییر و بازنگری است و باید افراد کم مصرف و مٌصرف نیز شناسایی شوند و براساس عدالت این یارانه ها توزیع شود و چنانچه این قانون اصلاح و بطور مطلوب عملیاتی شود شاهد رونق در تولید خواهیم بود.

,

 

,

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس سومین گام را سیستمی کردن بخش تولید عنوان کرد و افزود: نظام ما فاقد سیستم است، باید سامانه جامع تجارت الکترونیک که مبنای رونق تولید است راه اندازی شود تا بتوان بوسیله این سامانه آنچه را که به کشور وارد می شود و همچنین در کشور تولید، توزیع و قابل صادرات است را بنحو مطلوبی و بصورت آنلاین مدیریت کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه