اخبار داغ

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

استفاده از دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان راه نجات کشور است

استفاده از دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان راه نجات کشور است
رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه صنعت نتوانسته دانشگاه را در خدمت بگیرد و شرکت ها حاضر نیستند با تحقیق و توسعه جلو بروند گفت: استفاده از دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان راه نجات کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب محمدی فر امروز در گفتگو با نافع اظهار داشت: وقتی به شعارهایی که رهبر انقلاب در یک دهه اخیر انتخاب کردند نگاه می‌کنیم ایشان به بحث تولید ملی، اعتماد ملی و رونق تولید ملی توجه داشتند.
وی در چرایی نامگذاری سال با محوریت اقتصاد افزود: دغدغه اشتغال معیشت و استقلال کشور از جمله مسائلی است که بحث اقتصاد را جدی کرده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه رونق تولید یک فاکتور و کلید واژه مهمی است که تولیدکنندگان و مدیران باید به آن توجه داشته باشند تاکید کرد: رونق تولید سه ضلع دارد و ضلع اول آن دولت و حاکمیت است که وظیفه قانونگذاری و اجرا دارد.

محمدی فر ضلع دیگر آن را سرمایه‌گذار، تولیدکننده ها، صنعتگران و مدیران بخش خصوصی دانست و افزود: ضلع سوم و مهم رونق تولید مردم هستند که باید به این نکته توجه داشته باشیم که در بحث رونق تولید چقدر فرهنگ‌سازی داشتیم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در تحقق شعار سال گفت: باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، دانشجویان و فارغ التحصیلان خلاق، خوش فکر و آماده به کار دانشگاهی استفاده شود.

 محمدی فر با بیان اینکه صنعت نتوانسته دانشگاه را در خدمت بگیرد اظهار داشت: شرکت ها حاضر نیستند با تحقیق و توسعه جلو بروند و این باعث ضرر شرکت ها می‌شود و استفاده از دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان راه نجات کشور است.
 رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه با اشاره به موانع رونق تولید بیان کرد:یکی از مشکلات خصوصی سازی فراهم نبودن زیرساخت‌ها است و  دولت باید تسهیل کننده باشد.

وی با بیان اینکه دولت در جایی مثل آموزش، بهداشت و خدمات و امنیت سرمایه گذاری می کند خاطر نشان کرد: دولت ها نباید کارخانه داری کنند و اگر می‌خواهیم رونق تولید داشته باشیم باید خصوصی سازی درست و کاملا علمی را در کشور اجرا کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه وظیفه حاکمیت ایجاد امنیت و تسهیل سرمایه گذاری است عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در کشور به دلیل قوانین دست و پا گیر و بروکراسی اداری فرایند طولانی را طی می کند و این باعث فرار سرمایه می شود.
 محمدی فر یادآور شد: اگر می خواهیم در این زمینه موفق شویم باید سیاست‌های اصل ۴۴ را به درستی انجام دهیم و دولت‌ها حامی بخش خصوصی باشند نه رقیب آنها.
 وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه تولید ملی و رونق تولید تأکید کرد: باید عزم ملی و فرهنگ خود باوری در کشور وجود داشته باشد و کشوری مانند هند بعد از استقلال توسعه خود را  با فرهنگ شروع کرد.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه