اخبار داغ

بخشدار کوهرنگ خبر داد؛

تخلیه روستاهای در مسیر سیلاب کوهرنگ/لوله‌های سد نصیرآباد بازگشایی شد

تخلیه روستاهای در مسیر سیلاب کوهرنگ/لوله‌های سد نصیرآباد بازگشایی شد
به‌منظور پیشگیری از حوادث طبیعی بخشی از سکنه روستاهای "سیف‌آباد" و "خان" کوهرنگ به مناطق امن هدایت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛  ابراهیم نجفی بخشدار دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در پی بارش‌های یک‌شنبه شب و به‌منظور پیشگیری از حوادث ناگوار طبیعی، تعدادی از سکنه روستاهای "سیف آباد" و "خان" دهستان دوآب صمصامی که در مسیر رودخانه قرار دارند، به مناطق امن‌تر منتقل شدند.

وی ادامه داد: از بامداد روز دوشنبه، بیش از 60 نفر از جمعیت مناطق روستایی به همراه بیش از 800 راس دام سبک که در مسیر رودخانه و در خطر آب‌گرفتگی قرار داشت، به مناطق امن هدایت شدند.

نجفی اضافه کرد: باران بهاری شامگاه یک‌شنبه باعث اختلال در تردد مسیر عشایر کوچ‌رو در گردنه "شاه منصوری" در حد فاصل شهرستان کوهرنگ به استان خوزستان شد.

وی، از ریزش سنگ از کوه در راه روستای "خان" و "باغ علی" در اثر بارش باران و ذوب شدن برف انباشته شده در ارتفاعات در شامگاه یکشنبه خبر داد و افزود: ماموران راهداری در کم‌ترین زمان ممکن برای پاک‌سازی محور ارتباطی وارد عمل شدند.

نجفی به عشایر کوچ‌رو توصیه کرد: زمان تقویم کوچ را رعایت کنند چراکه زمان کوچ به مناطق ییلاقی تا نیمه اردیبهشت ماه است.

بخشدار دوآب صمصامی گفت: طغیان رودخانه‌های محلی دور از انتظار نیست.

نجفی همچنین از بازگشایی لوله‌های تخلیه سد نصیرآباد بمنظور پیشگیری از هرگونه خطرات احتمالی خبر داد و افزود:  به‌منظور جلوگیری از خطرات احتمالی لوله‌های سد نصیرآباد توسط اداره منابع طبیعی بازگشایی شد.

وی همچنین بیان داشت: درحال حاضر سرریز سد در وضعیت عادی می‌باشد و ظرفیت انتقال حجم آب ناشی از سیلاب با دوره بازگشت صدساله را هم دارد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز, جهانبین, نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه