اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد؛

رشد ۱۷ درصدی اسکان مسافران نوروزی/ پیش‌بینی پذیرش و اسکان ۲۰۰ هزار نفر روز تا شانزدهم فروردین

رشد ۱۷ درصدی اسکان مسافران نوروزی/ پیش‌بینی پذیرش و اسکان ۲۰۰ هزار نفر روز تا شانزدهم فروردین
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به این که تا این لحظه 80 هزار نفر روز در مراکز تحت پوشش این اداره‌کل اسکان یافته‌اند، پیش‌بینی کرد تا شانزدهم فروردین این رقم به 200 هزار نفر روز برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به رشد 17 درصدی پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در مراکز اسکان استان اظهار داشت: تا این لحظه 79 هزار و 679 نفر روز پذیرش و اسکان داشته‌ایم و برابر آمارها، 30 درصد از مسافران، بیش از یک روز در استان سمنان می‌مانند؛ با توجه به روند افزایشی اسکان در استان، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان طرح اسکان نوروزی(16 فروردین) 200 هزار نفر روز پذیرش داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دستورانی با بیان این که 500 همکار فرهنگی در این زمینه لباس خدمت پوشیده‌اند گفت: 250 مدرسه با یکهزار و 800 کلاس درس، 17 پایگاه و 14 مرکز رفاهی با مجموع ظرفیت پذیرش 8 هزار نفر آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

,

وی با اعلام این مطلب که تا این لحظه 53 هزار و 119 نفر از مسافران در مراکز مذکور اسکان داده شده‌اند گفت: از این میزان، 2 هزار و 65 نفر در مراکز رفاهی ساکن شده‌اند؛ ضمن آن که 33 هزار و 546 نفر مجموع مسافران اسکان‌یافته، فرهنگی و 17 هزار و 508 نفر غیرفرهنگی بوده‌اند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان شمار خانواده‌های اسکان‌یافته در استان سمنان را 11 هزار و 880 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 7 هزار و 586 خانواده فرهنگی و 4 هزار و 294 خانواده غیرفرهنگی بوده‌اند.

,

دستورانی در پاسخ به پرسشی درباره برخی اختلالات بوجود آمده در روند اسکان مسافران در شب دوم فروردین، ضمن اشاره به رفع سریع این مشکل گفت: با توجه به شرایط جوی ما از امروز(دوشنبه) نیز 15 مدرسه جدید را به مجموع مدارس آماده‌شده برای اسکان نوروزی مسافران اضافه می‌کنیم.

,

وی افزود: هرچند مسافران در شاهرود و دامغان نیز بالاست اما عمده مشکلات برای اسکان مربوط به مرکز استان است؛ بر این اساس علاوه بر اضافه کردن مدارس، نمازخانه‌های آموزش و پرورش و برخی دستگاه‌ها را نیز وارد مدار کرده‌ایم و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان اعلام کرد: مدارس واقع در مسیرهای اصلی در روزهای شانزدهم و هفدهم فروردین‌ماه نیز به خدمات‌رسانی ادامه خواهند داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه