اخبار داغ

اخطاریه هواشناسی خراسان رضوی به ستاد بحران؛

۲۳ شهر و منطقه خراسان رضوی در معرض بارش شدید قرار دارند

۲۳ شهر و منطقه خراسان رضوی در معرض بارش شدید قرار دارند
بر اساس مدل‌های هواشناسی بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع درگز، کلات (به‌ویژه نواحی غربی)، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک گناباد، نیشابور، ارتفاعات بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب، منطقه سرولایت نیشابور، کوهسرخ و همچنین شهرستان مشهد پیش‌بینی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ اولین اخطاریه گروه پیش‌بینی و هواشناسی خراسان رضوی خطاب به مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی صادر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

 

,

در متن این اخطاریه آمده است:

, :,

به استحضار می‌رساند پیروی بولتن‌های صادره، بر اساس تحلیل نقشه‌های و مدل‌های هواشناسی سامانه بارشی در حال گسترش به نواحی شمال‌شرق کشور از جمله خراسان رضوی است.

, .,

 

,

این سیستم از بعدازظهر امروز و از نواحی غربی باعث وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و وزش باد شدید(در نواحی مستعد بارش تگرگ) و کاهش نسبی دما در اکثر نقاط استان می‌شود که تا آخر وقت امشب با استقرار کامل آن بر حجم بارش‌ها افزوده می‌شود.

, .,

 

,

با توجه به رگباری بودن بارش‌ها طی فاصله زمانی امشب تا ظهر فردا و همچنین از عصر فردا تا اواخر وقت چهارشنبه 7 فروردین 98 وقوع آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌های استان وجود دارد.

, .,

 

,

بر اساس مدل‌های هواشناسی بیشترین  حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع درگز، کلات (به‌ویژه نواحی غربی)، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک گناباد، نیشابور، ارتفاعات بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب، منطقه سرولایت نیشابور، کوهسرخ و همچنین شهرستان مشهد پیش‌بینی می‌شود.

, .,

 

,

طی فعالیت این سامانه احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد.

, .,

 

,

در این اخطاریه همچنین تاکید شده است: ضمن در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی، بر عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب، از صعود و سفر به مناطق کوهستانی جدا خودداری شود.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه