اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب:

برگزاری آئین سنتی نوروزگاه در میاندوآب/ اماکن تاریخی آماده بازدید مسافران نوروزی هستند

برگزاری آئین سنتی نوروزگاه در میاندوآب/ اماکن تاریخی آماده بازدید مسافران نوروزی هستند
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب گفت: آئین سنتی نوروزگاه برای دومین بار در میاندوآب از ششم تا ۱۰ فروردین برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه علیزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: آئین سنتی جشن نوروزگاه در میاندوآب برای دومین سال پیاپی به مدت پنج روز از ۶ تا ۱۰ فروردین برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ا, روم نیوز,

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب افزود: این آئین سنتی با هدف حفظ  و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و فرهنگ بومی و محلی اجرا می شود.

,

وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا این جشنواره فرهنگی و سنتی امسال با کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته برگزار شده و رضایت مردم و مسافران عزیز را در پنج روزی که این جشنواره برگزار می شود، جلب کنیم.

,

علیزاده تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته، جشنواره نوروزگاه شامل اجرای موسیقی محلی عاشیقلار، آئین های سنتی، نمایش طنز، اجرای بازی های بومی  و محلی خواهد بود.

,

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب اظهار کرد: در نظر داریم نمایشگاهی نیز در این جشنواره از محصولات و صنایع دستی و محلی در ایام نوروز برپا کنیم.

,

وی هم چنین با اشاره به اینکه موزه میاندوآب با اشیای تاریخی و فرهنگی از هزاره پنجم قبل از میلاد تا دوره معاصر برای بازدید مسافران نوروزی آماده است، افزود: دیگر آثار تاریخی مانند مسجد طاق و پل تاریخی تاتائو بر روی رودخانه سیمینه رود میاندوآب و سایر آثار تاریخی در نقاط مختلف این شهرستان‌ آماده بازدید عموم مردم و مسافران نوروزی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه