اخبار داغ

مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

9مصدوم در برخورد دو خودرو پژو 405 در تنگ کناره/مسمومیت 14 نفر با گاز مونواکسیدکربن در استان

9مصدوم در برخورد دو خودرو پژو 405 در تنگ کناره/مسمومیت 14 نفر با گاز مونواکسیدکربن در استان
مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد ازبرخورد دو خودروی پژو 405 در تنگ کناره یاسوج با 9 مصدوم و تصادف خودروی پژو پارس با ساینا در تونل گلزردی با 8 مصدوم خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، جلال پوران فرد بابیان اینکه حادثه برخود دو خوروی 405 در تنگ کناره در ساعت 20و 33 دقیقه یکشنبه شب 4فرودین به وقوع پیوست افزود: بلافاصله با اعلام این خبر بلافاصله اتوبوس آمبولاس اورژانس 115 که در محل استقرار پلیس راه یاسوج شیراز مستقر بود بلافاصله 3 دقیقه  بعداز اعلام خبر از طرف مرکز ارتباطاط 115 یاسوج در محل حادثه حاضر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ، ,

پوران فرد با بیان اینکه هر 9 مصدوم این حادثه توسط تکنسینهای اتوبوس آمبولانس  خدمات اولیه پزشکی را دریافت کردند، افزود هر 9 مصدوم توسط اتوبوس آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.

,
, ,

وی در حاشیه این خبر نیز اشاره ای از تصادف 8 مصدومی تونل گلزردون محور یاسوج به بابامیدان  در بعدازظهر روز گذشته اشاره کرد و گفت: این تصادف  با برخورد دو پژو 405 رخ داد که بلافاصله با اعلام این خبر آمبولانس دشتروم و آب سفید به محل اعزام شد و هر 8 مصدوم این حادثه را بعداز خدمات پزشکی ارایه شده به بیمارستان شهید بهشتی انتقال دادند.

,

مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد  بابیان اینکه تصادفات سالانه جان خیلی از مردم دنیارامی گیرد و خیلی را خانه نشین می کند از رانندگان، مسافرین و گردشگران نوروزی خواست که در مسیر جاده به خاطر زود رسیدن عجله نکنند باسرعت مطمئنه حرکت کنند،هرجا احساس خستگی کردند خودروی خود راکنار بزنند استراحت کنند و نیز در هنگام رانندگی سعی کنند با موبایل صحبت نکنند تا ان شاالله سفری سالم و بدون حادثه را پایان رسانند.

,

امداد رسانی اورژانس 115 استان به 14 نفر که دچار مسمومیت گازی شده بودند

,

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی از مسمومیت20 نفر در قلعه ریسی،تنگ سرخ، دشتروم و یاسوج  خبر داد.

,

 

,

جلال پوران فرد با بیان اینکه این مسمومیت ها با گاز منوکسید کربن از ساعت ۳:۳۰ بامداد در ساعتهای اولیه سال نو امروز پنجشنبه ۱ فروردین ماه ۹۸ به وقوع پیوسته است افزود: ۱۴ نفر به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن توسط فوریت های پزشکی امداد رسانی شده اند.

,

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد:  در پی اعلام گزارشی در ساعت ۳ و ۳۹دقیقه اعضای یک خانواده که چهار خانم و ۳ آقا بودند در اتاقی در قلعه رئیسی دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شدن که بلافاصله اورژانس پایگاه قلعه رئیسی به محل حادثه اعزام و هر ۷ نفر مسموم را به درمانگاه قلعه ریسی انتقال دادند.

,

پوران فرد با بیان اینکه دومین گزارش در ساعت ۵ و۴۲ دقیقه امروز از منطقه تنگ سرخ در روستای تنگ خشک مسمومیت ۴ نفر با گاز منوکسید کربن در مرکز eoc ثبت شد افزود:  در ساعت۷ و۲۸ دقیقه امروز صبح نیز در اولین ساعات کاری سال نو ۳ نفر از اعضای یک خانواده در مدرسه ای در شاهد ۲۵ بودند به دیسپچ یاسوج گزارش شد .

,

وی ادامه داد: 5 فروردین تعداد 6 نفر در روستای دشتروم که با خودروی شخصی به پایگاه 115 دشتروم مراجعه کردند که دچار گاز گرفتگی شده بودند که  در آمبولانس توسط تکنسینهای اورژانس بعد از ارایه خدمات پزشکی ازجمله اکسیژن درمانی وضعیتشان بهتر شد و درمحل درمان سرپایی شدند.

,

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در هر چهار مورد گزارش مسمومیت با گاز منوکسید کربن که در مجموع 20 نفر توسط اورژانس ۱۱۵ خدمات پزشکی را دریافت کردند که 8 نفر مداوای سرپایی و۱۲ نفر را به بیمارستان و درمانگاههای استان انتقال دادندانتقال دادند.

,

پوران فرد  گفت: گاز منوکسیدکربن گازی  بی بو و بی مزه است که امروزه در استان کهگیلویه و بویراحمد بعلت هوای سرد و استفاده از وسایل گرمایشی ممکن است بعلت رعایت نکردن نکات ایمنی  جان هموطنان و مسافرین نوروزی را به خطر بندازد از مسافرین و گردشگرانی که به این استان سفر می کنند  می خواهم در چادرهای مسافرتی از وسایل گرمایشی همچون پیک نیک و ذغال به هیچ وجه استفاده نکند.

,

وی ادامه داد: از علایم مسمومیت با گاز منوکسیدکربن تهوع، استفراغ، سرگیجه و سردرد است  که از مردم و مسافرین محترم خواست در صورتی که دچار چنین مشکلاتی شدند اولین کار ضمن تماس با اورژانس ۱۱۵ بیمار را درهوای آزاد قرار بدهند و مطمئن باشند که همکاران تلاشگر و زحمتکش اورژانس پیش بیمارستانی با اولین تماس شما در کمترین زمان ممکن بر بالین  بیمار شما حاضر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه