اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار مازندران مطرح کرد؛

آماده‌باش دستگاه‌ها برای مقابله با خسارت‌های احتمالی بارش مجدد

آماده‌باش دستگاه‌ها برای مقابله با خسارت‌های احتمالی بارش مجدد
معاون عمرانی استاندار مازندران از آماده باش دستگاه های امدادی و اجرایی استان برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش مجدد باران در مازندران خبر داد. ‎
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مهدی رازجویان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: همه دستگاه ها در آماده باش کامل هستند و طبق دستور استاندار مازندران، شرکت آب منطقه ای، ادوات خود را در حاشیه رودخانه ها و مناطق سیل زده مستقر کرده است.

افزود: هرچند طبق اخطاریه هواشناسی بارش باران در هفته جاری مانند هفته گذشته نیست و حجم باران ناچیز است اما برای کاهش خسارت های احتمالی، همه دستگاه ها آماده هستند.

وی درباره مناطق بحرانی در مازندران گفت: به دلیل وقوع سیل در هفته گذشته، بیم آن داریم با بارش مجدد باران، مناطق بالادست شهرستان میاندورود، جاده های هزار جریب و جاده کیاسر دچار رانش و ریزش شود و نگرانی دیگری وجود ندارد.

احمدی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز گفت: ادواتی که برای بازگشایی مسیرها در مناطق سیل زده به کار گرفتیم همچنان در این مناطق مستقر است و نیروهای امدادی و سایر دستگاه ها مشغول به کار هستند.

علی اصغر احمدی با بیان اینکه بازگشایی انهار انجام شده است، افزود: نیروها در مناطق سیل زده حضور دارند و پیش بینی می کنیم آمادگی کامل در این زمینه وجود داشته شد.

وی با اشاره به اینکه امشب جلسه ای برای هماهنگی بیشتر بین نیروهای امدادی، دهیاری ها و بخشداری ها برگزار شده است، اظهار کرد: بسیج نیروها انجام شده و ادوات هم در مناطق مستقر است و نگرانی از بابت مردم محلی نداریم چرا که مردم مازندران با رودخانه ها آشنا بوده و در این زمینه آگاهی دارند نگرانی ما برای مسافران است.

احمدی ادامه داد: به مسافران توصیه می کنیم ادوات زمستانی همراه خود داشته باشند و از اتراق در کنار رودخانه ها بپرهیزند و سفرهای غیرضروری را به تعویق اندازند.

وی با بیان اینکه گردشگران به توصیه های نیروهای امدادی گوش فرا داده و صبور باشند، تصریح کرد: رانش در برخی محورها باعث ترافیک می شود و هموطنان باید با همکاران ما در این راستا همراهی و همکاری کنند.

*تخلیه آب دشت ها با زهکش

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: سدهای شهید رجایی، گلورد و البرر تحت مدیریت کامل است و نگرانی از بابت سرریز شدن سدها وجود ندارد.

ابراهیم یخکشی با بیان اینکه برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش مجدد باران آمادگی کامل داریم، تصریح کرد: پیک سیل عبور کرده و بازگشایی مسیرها انجام شده و اکنون تخلیه آب در دشت ها را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه رودخانه های طغیانی هم فروکش کرده اند، ادامه داد: برای تخلیه آب دشت ها، زهکش ها را باز کردیم تا آب دشت ها زودتر تخلیه شود و پس از این مرحله و خشک شدن دشت ها، لایروبی رودخانه ها در دستور کار قرار می گیرد.

*افزایش حجم آب رودخانه‌ها و مسیل‌های استان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: تا صبح چهارشنبه به‌تناوب شاهد بارندگی در آسمان مازندران خواهیم بود که در ارتفاعات به‌صورت برف و باران است.

احمد اسدی اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا صبح چهارشنبه به‌تناوب شاهد بارندگی در آسمان مازندران خواهیم بود که در ارتفاعات به‌صورت برف و باران است.

وی افزود: طی این مدت ارتفاعات استان ابری و مه‌آلود بوده و کاهش دید داریم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: باتوجه بارش‌های هفته گذشته و پیش‌بینی بارش‌ها در روزهای پیش‌رو انتظار داریم شاهد افزایش حجم آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها باشیم.

اسدی ادامه داد: طی این مدت رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: از بعدازظهر چهارشنبه تا صبح پنج‌شنبه موقتا از ناپایداری آسمان مازندران کاسته شده از بعدازظهر پنج‌شنبه به بعد به‌تناوب شاهد ابرناکی و بارش‌های پراکنده خواهیم بود که درباره جزئیات آن روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران طی امروز و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *تخلیه آب دشت ها با زهکش, *تخلیه آب دشت ها با زهکش,
,
,
,
,
,
,
,
, *افزایش حجم آب رودخانه‌ها و مسیل‌های استان, *افزایش حجم آب رودخانه‌ها و مسیل‌های استان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه