اخبار داغ

تکذیب شایعات احتمال شکسته شدن سدها؛

سدهای کرمانشاه به صورت مدیریت‌شده سرریز کرده‌اند

سدهای کرمانشاه به صورت مدیریت‌شده سرریز کرده‌اند
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با تکذیب شایعاتی مبنی بر احتمال شکسته شدن سدهای استان، گفت: سدهای استان به صورت مدیریت‌شده سرریز کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلیل بالایی در گفتگو با مرصاد ، اظهار داشت: اساساً این موضوع احتمال شکسته شدن سدهای کرمانشاه که در فضای مجازی دست به دست می‌شود از ریشه بی پایه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

وی افزود: از یک روز قبل از ورود این سامانه بارش‌زا به استان ستاد مدیریت بحران تشکیل و در امور آب تیمی به عنوان مسئول تنظیم و مدیریت ورودی و خروجی سدهای استان تشکیل شد.

,

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، سه سد سلیمان شاه در شهرستان سنقر، سد آزادی در دالاهو و سد زاگرس در گیلانغرب به صورت کاملاً مدیریت شده سرریز کرده‌اند با این حال هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

,

بالایی خاطرنشان کرد: بسیاری از سدها همچنان ظرفیت دارند و اگر سرریز هم داشته باشند از طریق دریچه‌های موجود قابل کنترل است.

,

وی بیان کرد: بر اساس گزارش کارگروه آب هیچ مشکلی در این زمینه نداریم تاکنون نیز سیلاب‌های فعلی هیچ گونه خسارتی جز یک مورد قطعی برق در ریجاب به دنبال نداشته است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: یک نفر در روستای کانی عزیز سرپل ذهاب فوت شده که علت فوت احتمالاً بی احتیاطی وی و نه سیلاب بوده زیرا این فرد چوپان بوده و همراه گله در حاشیه رودخانه غرق شده است.

,

بالایی با تاکید بر اینکه گزارش دیگری دال بر خسارت ناشی از سیل به دست ما نرسیده است، گفت: از روز قبل از ورود سامانه بارشی جلسه مدیریت بحران تشکیل و تمام مرخصی‌ها لغو شد.

,

وی ادام ه داد همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته شورای هماهنگی مدیریت بحران در همه شهرستان‌ها تشکیل و همه دستگاه‌های خدمات رسان پای کار هستند.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم روستا و عشایر و گردشگران از تردد در مسیل رودخانه‌ها بپرهیزند و در صورت ضرورت با احتیاط تردد کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه