اخبار داغ

افزایش قیمت پیاز اشک مصرف‌کنندگان را درآورد؛

صادرات و بارندگی؛ عوامل اصلی افزایش قیمت پیاز /گذر قیمت هر کیلو پیاز از مرز ۱۰ هزار تومان

صادرات و بارندگی؛ عوامل اصلی افزایش قیمت پیاز /گذر قیمت هر کیلو پیاز از مرز ۱۰ هزار تومان
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره اراک گفت: علاوه بر صادرات، در این روزها به علت کاهش برداشت در مبدأ به دلیل شدت بارندگی، قیمت پیاز در جه ۱ در حال حاضر به ۱۰۰۰۰ الی ۱۰۵۰۰ تومان رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین درجاتی رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار اراک در گفتگو با  دیار آفتاب؛ در خصوص گرانی پیاز و برخی دیگر از صیفی‌جات در  این ایام گفت: مشکل اصلی افزایش قیمت پیاز در شب عید صادرات است که البته نه‌تنها پیاز، بلکه متأسفانه همه محصولات وابسته به صادرات شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

درجاتی افزود: در حال حاضر صادرات گوجه کم شده و تأثیر آن در بازار قابل‌رؤیت است و می‌بینیم که قیمت گوجه کاهش‌یافته و شکسته شده و گوجه‌ی کیلویی ۵ الی ۶ هزار تومان به ۲ الی ۳ هزار تومان رسیده است.

,

وی عنوان کرد: علاوه بر صادرات، در این روزها به علت کاهش برداشت در مبدأ به دلیل شدت بارندگی، قیمت پیاز در جه ۱ در حال حاضر به ۱۰۰۰۰ الی ۱۰۵۰۰ تومان رسیده است.

,

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار اراک ادامه داد: علی‌رغم کاهش پیاز در بازار اما صادرات همچنان ادامه دارد و همین مسئله منجر به افزایش قیمت بیش‌تر می‌شود.

,

وی تشریح کرد: درگذشته بعد از عید پیاز نو وارد بازار می‌شد ولی امسال پیاز نو خیلی زودتر و در بهمن‌ماه به دستمان رسید. از طرفی شاید پیاز کهنه در انبارها باشد اما دیگر مصرف ندارد و کسی نمی‌خرد. پیاز نو هم صادرات پشتش است و بارندگی هم برای برداشت مشکلاتی ایجاد کرده و همه این موارد منجر به گرانی شده است.

,

درجاتی، اثر حمل‌ونقل بر قیمت در این ایام را کم‌تر از عواملی چون صادرات و بارندگی دانست و تصریح کرد: بار به هر شکلی که شده توسط کشاورز به میدان ارسال می‌شود و حمل‌ونقل نمی‌تواند آن‌چنان بر قیمت تأثیرگذار باشد.

,

وی ضمن اشاره به اینکه ممنوعیت‌های صادراتی می‌تواند به قیمت این محصولات کمک کند بیان کرد: به‌طورکلی اگر خبر ممنوعیت صادرات در بازار بپیچد از همان روز قیمت محصول ممنوع شده، پایین می‌آید.

,

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار اراک خاطرنشان کرد: درگذشته فقط یک یا دو قلم کالا صادر می‌شد ولی در حال حاضر این‌طور نیست و محصولاتی مانند پیاز و سیب‌زمینی و خیلی دیگر از محصولات به آن اضافه‌شده است.  همین سیب‌زمینی  بیست روز پیش کیلویی ۳۰۰۰ تومان بود ولی در حال حاضر سیب‌زمینی تا نزدیکی ۶ هزار تومان هم رسیده است. یا پیاز تا قبل از عید به قیمت ۸۰۰۰ تمان رسید که عمده عاملش صادرات این محصولات است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه