اخبار داغ

خطری که صبح زاگرس هشدارش را داده بود و مسئولان به آن اهمیتی ندادند/ سیل در سرآبتاوه جاری شد و آبی که به خانه های مردم رفت+تصاویر

خطری که صبح زاگرس هشدارش را داده بود و مسئولان به آن اهمیتی ندادند/ سیل در سرآبتاوه جاری شد و آبی که به خانه های مردم رفت+تصاویر
بارش باران در ساعات گذشته باعث ورود آب به منازل برخی از اهالی سرابتاوه یاسوج شده است، خطری که صبح زاگرس پیش از این نسبت به آن هشدار داده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس، سرآبتاوه در 10 کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است که از سال های قبل قرار بود که به شهر ملحق شود اما به هر دلیلی که بود فعلا این تصمیم فراموش شده است هر چند که در یک سال گذشته کارهایی نیز در این بخش انجام شده است اما هنوز هم برای ملحق شدن به شهر به امکانات و تجهیزات بیشتری نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ، ,

 

,

در این منطقه دره و یا کانالی وجود دارد که می توان گفت در تابستان ها کاملا خشک است این کانال که در برخی از نقاط بیش از دو متر و در برخی نقاط دیگر کمتر از نیم متر  ارتفاع دارد  از زیر پل رد و در آخر به رودخانه بشار یاسوج وارد می شود شاید اگر این کانال نبود در بارش های اخیر خیلی از خانه های سرآبتاوه دچار آبگرفتگی شدید می شدند.

,

 

,

در همین خصوص در بهمن ماه 97 گزارشی از طریق این پایگاه خبری منتشر شد و درباره این موضوع هشدارهای لازم به مسئولان داده شد اما به نظر می رسد کار خاصی در این زیمنه صورت نگرفته است چرا که همانطور در تصویر زیر قابل مشاهده است بارش باران به حدی بوده است که آب وارد منازل تعدادی از اهالی این منطقه شده است و دردسرهای زیادی را برای آن ها ایجاد کرده است.

,
, ,
 
,
 
,
در ادامه به بخشی از گزارشی که از ظریق این پایگاه خبری منتشر شده بود توجه کنید:
,
 
,
, ,

 

,

 در بارش های چند روز گذشته این کانال پر از آب بود اما به یک ساماندهی نیاز دارد چرا که عرض آن در بخشی بسیار زیاد است به گونه ای که گاهی بیش از 10 متر عرض دارد در حالی که اگر به آن رسیدگی شود می توان همه آب های این منطقه را به رودخانه بشار انتقال دهند.

,

 

,

هنگام بارش باران آبی که از کوه های اطراف سرابتاوه جاری می شود وارد این کانال آب می شود و در زمستان پر از آب می شود که می تواند زنگ خطری برای کودکان این منطقه باشد چرا که هیچ حفاظی ندارد و آبی که در آن وجود دارد گاهی هم سطح با زمین می شود  که ممکن است برای خانواده ها خطرآفرین باشد.

,

 

,
, ,

 

,

ساماندهی این رودخانه و کانال هزینه زیادی به دنبال ندارد تنها نیاز است که با یک بیل مکانیکی برخی از بخش های آن را گود تر کنند که مشکلی ایجاد نشود.

,

 

,

برخی کوچه های  سرآبتاوه در هنگام بارش باران می توان گفت که کاملا مسدود می شوند و هیچ راه عبوری نیست مگر اینکه با چکمه رد شویم بدون شک با اندکی برنامه می توان همه این آب  های سطحی را به کانالی که در بالا ذکر شد انتقال دهند نارضایتی کمتری نیز در میان مردم ایجاد می شود.

,
 
,
 
,

این تصاویری نیز که در ادامه درج شده است در کانالی است که در سرآبتاوه وجود دارد و آب گرفتگی برخی از خیابان ها و کوچه های این منطقه هنگام بارش باران است.

,

 

,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
 
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه