اخبار داغ

با حضور جمعی از مسئولین؛

ستاد مدیریت بحران در سیرجان تشکیل جلسه داد

ستاد مدیریت بحران در سیرجان تشکیل جلسه داد
جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیرجان با حضور جمعی از مسئولین و اعضای این ستاد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ ظهر امروز جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیرجان با حضور جمعی از مسئولین و اعضای این ستاد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در ابتدای این جلسه محمد مهدی ستوده رییس اداره هواشناسی سیرجان در خصوص ادامه بارش ها در سیرجان گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بارندگی سیرجان تا اوایل صبح چهارشنبه به صورت متناوب ادامه دارد.

,

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها بین ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارش خواهیم داشت اما با توجه نوع ابر ، میزان بارش در سطح شهرستان متفاوت خواهد بود.

,

مهندس اسدی مدیر منابع آب شهرستان در خصوص پر شدن سد تنگوئیه گفت: تنها ده میلیون مترمکعب از حجم سد تنگوییه پر است و این سد هنوز سی میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد و با توجه به حجم بارندگی پیش بینی شده، نگرانی در رابطه با سد وجود ندارد.

,

وی افزود:نگرانی ما در رابطه با منازل مسکونی و اماکنی است که در حریم و بستر رودخانه ها ایجاد شده اند و دهیاران محترم برای امروز و امشب به ساکنان این اماکن هشدار لازم را بدهند.

,

فرماندار سیرجان در ادامه این جلسه اذعان داشت: هر چند بر اساس پیش بینی ها، وضعیت حادی در سیرجان نخواهیم داشت اما تمام مدیران شهرستان تا پایان بارندگی در حال آماده باش هستند ،شهرداران و دهیاران امروز و امشب در منطقه خود حضور دارند و با بسیج کلیه امکانات آمادگی مقابله با هر گونه بحران را خواهند داشت و بررسی بستر رودخانه های فصلی، بازدید پل ها ، اماده کردن اماکنی که امکان اقامت موقت دارند از وظایف بخشداران، شهرداران و دهیاران است.

,

مکی آبادی فرماندار سیرجان برای اسکان مسافران نوروزی از آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و همه ی ادارات و نهاد ها خواست که از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنند.

,

وی با تاکید به ستاد اسکان مسافران نوروزی ، خواستار اسکان صدرصدی تمام مسافران با استفاده از همه ی اماکن اقامتی دایم و موقت شهرستان شد.

,

فرماندار سیرجان خطاب به ریبس اداره عشایری شهرستان گفت: اطلاع رسانی لازم به عشایر ها صورت گیرد ، بیشترین نگرانی ما خسارت جانی و مالی به عشایران است اگر اطلاع رسانی به موقع انجام شود در صورت حادثه ، خسارت ها را به حداقل خواهیم رساند.

,

رییس اداره اوقاف شهرستان سیرجان درادامه این جلسه گفت: اماکن زیارتی ، مساجد و حسینیه ها آمادگی کامل برای اسکان اضطراری مسافران و حادثه دیدگان دارند.

,

سرگرد رحمانی نماینده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اظهار داشت: سالن های ورزشی بسیج در سطح شهرستان آماده هستند در صورت نیاز امکان اسکان را به مسافران نوروزی بدهند.

,
,

صفاری رییس اداره امور عشایری شهرستان اظهار داشت: از عشایر شهرستان خواسته شده که تا پایان ناپایداری های جوی از کوچ خودداری کنند و همچنین امروز و امشب از چرای دام ها در بستر و حریم رودخانه ها جدا خوداری کنند.

,

جهانشاهی در بحث بهداشت و درمان برای ارایه خدمات به گردشگران نوروزی گفت: کلیه نیروها و امکانات دانشکده علوم پزشکی سیرجان در آمادگی کامل بسر می برند و آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

,

فرماندار سیرجان در پایان جلسه از مهندس افصحی نماینده شهرداری خواست که با بازدید از مناطق پایین دست شهرستان، با بسیج کلیه امکانات از آبگرفتگی های احتمالی جلوگیری نمایند و اطلاع رسانی کامل را انجام دهند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه