اخبار داغ

به پاس احترام به درگذشتگان حوادث اخیر؛

کُرد ها مراسم نوروز را برگزار نمی کنند

کُرد ها مراسم نوروز را برگزار نمی کنند
استاندار کردستان گفت: مردم این استان به دلیل وقوع سیل اخیر در چند استان کشور به پاس احترام به درگذشتگان این حوادث، مراسم و برنامه های نوروزی خود را برگزار نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، شاهد بروز حادثه دلخراش وقوع سیل در برخی استان های کشور بودیم که موجب جان باختن تعدادی از هموطنان و بروز خسارات فراوان مالی شد، که مردم کردستان خود را در غم و مصیب بازماندگان شریک می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: امسال به دلیل نامساعد بودن شرایط جویی، شاهد کاهش ورود مسافران و گردشگران نوروزی به استان کردستان هستیم که با مساعد شدن هوا با توجه به جاذبه های گردشگری این استان، به تعداد مسافران افزوده می شود.

,

 

,

مرادنیا با اعلام آمادگی تمام دستگاه های اجرایی استان کردستان در زمینه اسکان و خدمات رسانی به مسافران نوروزی گفت: امکانات لازم برای رفاه هر چه بیشتر مسافران در سطح استان فراهم شده و امیدواریم که مسافرانی که کردستان را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند در نوروز امسال از زیبایی های طبیعی و گردشگری آن بهره مند شوند.

,

 

,

وی تاکید کرد: از مسافرانی که در این ایام در استان کردستان حضور دارند درخواست می شود به علت شرایط نامساعد آب و هوایی در صورت امکان در مناطق حادثه خیز و درحاشیه رودخانه های استان توقف نکنند و در محل های امن و مراکز اسکان پیش بینی شده، مستقر شوند.

,

 

,

استاندار کردستان اضافه کرد: در چند روز اخیر به علت افزایش میزان بارندگی ها در سطح استان، ظرفیت برخی از سدها پر شده که با برنامه ریزی های به عمل آمده و تشکیل ستاد بحران و با بسیج کلیه امکانات و تجهیزات دستگاههای اجرایی، آماده مقابله با بروز هرگونه حادثه هستیم.

,

 

,

وی گفت: به دقت همه جوانب را بررسی و زیر نظر داریم و اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهیم و با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه ها و مناطق پایان دست سدهای استان که موجب بروز تلفات جانی و مالی شود به شدت برخورد می کنیم.

,

 

,

 در پی بارش های بی سابقه طی روزهای اخیر؛ چند استان کشور دچار سیلاب شدند؛ در حالی که هنوز بسیاری از شهرها و روستاهای استان های مازندران و گلستان درگیر این پدیده طبیعی هستند و خدمات رسانی به آسیب دیدگان این استان ها در جریان است، امروز هم بارش های شدید منجر به وقوع سیل در چندین استان دیگر در مناطق غربی و جنوب غربی شد.

,

 

,

در پی این حادثه هفتمین جشنواره موسیقی کردی در دومین روز برگزاری لغو و پس از آن برگزاری جشن نوروز در روستای تنگی سر کامیاران کنسل شد.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه