اخبار داغ

گلایه مردم سیستان و بلوچستان از گرانی پیاز/ هر کیلو 18 هزار تومان!

گلایه مردم سیستان و بلوچستان از گرانی پیاز/ هر کیلو 18 هزار تومان!
افزایش ناگهانی قیمت پیاز و رسیدن آن به کیلویی18هزار تومان، این روزها علاوه بر اشک، صدای مصرف کنندگان این محصول را هم درآورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، پیاز در حالی یکی از اقلام پر مصرف خانوارها به شمار می رود که این روزها قیمت نجومی آن در سیستان و بلوچستان از مرز 18 هزار تومان گذر کرده و زمینه گلایه شهروندان را به وجود آورده است.

این گلایه تنها از سوی شهروندان نیست بلکه کاربران فعال فضای مجازی نیز در صفحات اینستاگرام و توییتر خود نوشته اند: هروقت میخواستم بخورم نگران فردا صبح که میخواستم دفتر برم بودم! اما الان به لطف قیمتش این نگرانی برطرف شده یکی هم اومد گفت مسواک هم نزن بزار بفهمند پیاز خوردی؛ آخه الان کیلویی ۱۵هزار تومنه!!

فیروزه یکی از کاربران توییتری در صفحه شخصی خود نوشت: الان رفتم میوه فروشی #پیاز خریدم کیلو 18هزار تومان،بهش گفتم مقام جناب پیاز رو دست کم نگیر،باید بزارینش از این بعد در صدر مغازه کنار جناب موز،بی احترامیه بردی اون پشت مشت ها گذاشتیش...

فروغ دیگر کاربر توییتری گفته است: الان دیگه سرمایه گذاری روی ریسکیه ولی ، مرگ توش نیست! فقط نمیدونم این سر پیاز و ته پیاز ، چه دم کلفتیه دیگه!!!

صادق دیگر کاربر فضای مجازی نوشته است: آقا ما آجیل نخریدیم و از امروز هرکی بیاد برای پذیرایی براش پیاز میاریم بعنوان آجیل و خوشبو کننده دهن میل کنه... تازه پوستشم به عنوان عیدی میخواییم بدیم به بچه‌هاشون...
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
, , پیاز, پیاز,
,
,
,
, , دلار, , پیاز, پیاز,
,
,
,

 
, ,
,
با این تفاسیر پیازی که همیشه چشم‌ها را می‌سوزاند، این روزها علاوه بر اشک، صدای مردم را هم درآورده این در حالیست که خبری از نظارت مسئولان امر نیست و سودجویان نیز از تعطیلات نوروزی برخی مسئولان سو استفاده کرده و هر روز اقدام به افزایش قیمت پیاز می کنند.

شهرکی یکی از شهروندان زاهدانی در این خصوص ضمن گلایه از نبود نظارت بر بازار به خبرنگار اجتماعی عصرهامون گفت: این روزها گرانی اقلام پرمصرف مردم همچون میوه و موز باعث نارضایتی مردم شده به گونه ای که قیمت موز از پیاز ارزانتر است.

به گفته وی، قیمت هر کیلو پیاز این روزها به 18 هزار تومان رسیده و خبری از نظارت مسئولان در بازار احساس نمی شود.

کیخا یکی دیگر از شهروندان چابهاری در این خصوص بیان کرد: قیمت هر کیلو پیاز در این شهر به 12 هزار تومان رسیده این در حالیست که تا قبل از تعطیلات نوروزی قیمت آن9 هزار تومان بود.
 
,
,
, :,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
وی خواستار نظارت بیشتر مسئولان بر این وضعیت شد و افزود: گرانی باعث شده تا مصرف این محصول در بین مردم کاهش یابد.

جواد باقری یکی از نمایندگان اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، ضمن تایید افزایش قیمت پیاز در بازار، صادرات این محصول را دلیل اصلی گرانی آن دانسته و گفته است مهمترین دلیل افزایش قیمت پیاز صادرات بی رویه آن است. به طوری که اکنون این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، ترکیه و روسیه صادر می شود.

وی با بیان اینکه مجوز صادرات، باعث افزایش قیمت شده است، افزود: با توجه به اینکه عرضه کاهش و تقاضا افزایش پیدا کرده است قطعا با گرانی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/
,
,
, ،,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه