اخبار داغ

۴ خوراکی خوشمزه برای جلوگیری از ریزش مو

۴ خوراکی خوشمزه برای جلوگیری از ریزش مو
در این مطلب چند خوراکی خوشمزه را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از ریزش مو‌های خود جلوگیری کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رشد و تقویت موها به گونه‌ای است که ارتباط مستقیمی با ژنتیک و سن دارد و سرعت رشد موها طبق این عوامل کنترل می‌شود. براساس گزارش «فودایت‌سیف»، اما در این میان مواردی وجود دارد که می‌تواند به رشد و تقویت موها کمک و از ریزش آنها جلوگیری کند. در اینجا با چند مورد از آنها آشنا می‌شوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
۴ خوراکی خوشمزه برای جلوگیری از ریزش مو
,
 
,
تخم‌مرغ‌
,
 
,
از آنجایی که تخم‌مرغ‌ حاوی پروتئین و بیوتین هستند در لیست غذاهای مفید برای مو ثبت شده‌اند. همچنین این ماده غذایی دارای مواد مغذی دیگری از جمله زینک و سلنیوم است.
,
 
,
فولیکول‌های مو اکثرا از پروتئین ساخته شده‌اند و در نتیجه نداشتن پروتئین کافی در رژیم غذایی منجر به ریزش مو می‌شود. از طرفی بیوتین ماده ضروری برای تولید نوع خاصی از پروتئین به نام کراتین است و کمبود بیوتین می‌تواند به موها آسیب برساند.
,
 
,
توت‌ها
,
 
,
توت‌ها فوق‌العاده‌ترین ماده‌ غذایی هستند که شما می‌توانید در رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا آنها حاوی ترکیبات خاص و ویتامین‌هایی هستند که رشد مو را تقویت می‌کنند. یکی از این ویتامین‌های بزرگ، ویتامین سی است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است.
,
 
,
آنتی‌اکسیدان‌ها به محافظت از فولیکول‌های مو در برابر آسیب‌ رادیکال‌های آزادی که به طور طبیعی در بدن وجود دارند، کمک می‌کنند. گفتنی است؛ این رادیکال‌ها با پیری نیز مرتبط هستند.
,
 
,
بدن ما از ویتامین سی برای تولید کلاژن استفاده می‌کند. کلاژن پروتئین ضروری و مهمی است که مانع از شکسته شدن موها می‌شود. همچنین این ویتامین به حفظ آهن کمک و از کم‌خونی جلوگیری می‌کند.
,
 
,
اسفناج
,
 
,
اسفناج منبع عالی از مواد مغذی مانند اسیدفولیک، آهن و ویتامین آ و سی است که هر کدام نقش مهمی را در سلامت و رشد موها ایفا می‌کنند.
,
 
,
ماهی
,
 
,
از آنجایی که ماهی‌ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند، مصرف آنها منجر به تقویت رشد موها می‌شود.
,
 
,
منبع:فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه