اخبار داغ

مدیر فرودگاه سمنان در گفتگو با مرآت:

فرودگاه آماده پرواز است؛ ایران‌ایر گروه و خلبان موردنیاز را در اختیار ندارد/ قرار بود در 13 فروردین نخستین پرواز انجام شود

فرودگاه آماده پرواز است؛ ایران‌ایر گروه و خلبان موردنیاز را در اختیار ندارد/ قرار بود در 13 فروردین نخستین پرواز انجام شود
مدیر فرودگاه سمنان می‌گوید این فرودگاه آماده پرواز است اما ایران‌ایر گروه و خلبان موردنیاز را در اختیار ندارد و باید دید در شرایط تحریم اولویت شرکت‌های مربوطه چیست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار مرآت، در بیست و پنجمین روز از دی‌ماه سال 1397، سیدعباس دانایی فرماندار سمنان در ضمن دیدار با مدیران اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعلام کرده بود که «امیدواریم پروازهای دائمی فرودگاه سمنان، پیش از نوروز 98، برقرار شود.» سخنی که البته تا کنون و با گذشت 8 روز از سال 98، محقق نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این موضوع ما را بر آن داشت تا دلیل عدم تحقق وعده‌ها برقراری پروازهای دائمی فرودگاه سمنان را از حسین شجاعی، مدیر این فرودگاه جویا شویم.

,

شجاعی در گفتگو با خبرنگار مرآت با تأیید این مطلب که قرار بر این بود تا پروازهای دائمی فرودگاه سمنان در نوروز 98 برقرار شود گفت: بنابراین بر این بود که نخستین پرواز نیز در سیزدهمین روز از فروردین‌ماه انجام شود اما از آن‌جا که ایران‌ایر گروه و خلبان موردنیاز را در اختیار ندارد، بسیاری از پروازها را در کشور لغو کرده است.

,

وی با تصریح بر این که فرودگاه سمنان آمادگی پرواز را دارد اما باید منتظر تصمیم ایران‌ایر باشیم گفت: باید در انتظار باشیم تا ایرلاین مربوطه آمادگی خود را اعلام کند؛ تأکید می‌کنم که پروازهای لغوشده تنها مربوط به شاهرود و سمنان نیست بلکه پروازهایی در سراسر کشور لغو شده است.

,

مدیر فرودگاه سمنان در ادامه افزود: در اواخر سال 97، طرح اضطراری و نظام‌نامه فرودگاهی را به سازمان هواپیمایی کشور تقدیم کرده‌ایم و منتظر تصویب آن هستیم.

,

شجاعی در پایان در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما برای زمان برقراری پروازها چیست، گفت: باید دید شرکت مربوطه با توجه به تحریم‌ها چه اولویت‌هایی دارد و چه تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد.

,

گفتنی است، پیشتر مدیر فرودگاه شاهرود نیز از تلاش برای برقراری پرواز شاهرود به عتبات در ایام نوروز خبر داده بود که این امر به دلایلی میسر نشده است و مدیر فرودگاه شاهرود، ارائه توضیحات در این خصوص را به پس از تعطیلات موکول کرد.

,

شایان ذکر است نظام‌نامه فرودگاهی، مبنای صدور گواهینامه فرودگاهی است و گواهینامه فرودگاهی، تأییدی بر توانایی بهره‌برداران فرودگاه در انطباق فعالیت‌های خود با مقررات و استانداردهای هوانوردی است. نظام‌نامه فرودگاهی به عنوان یک سند مرجع، حاوی اطلاعات جامعی درباره فرودگاه است که در بازرسی‌ها، مبنای روشنی را در اختیار بازرسان فرودگاه قرار می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه