اخبار داغ

گزارش دانا از روند مقابله با بحران سیل در کشور؛

کمک‌ بسیج و سپاه‌های استانی به مناطق سیل‌زده همچنان ادامه دارد/ از استقرار تیم‌های امدادی و خدمات عمرانی تا ارسال غذا و دارو برای سیل‌زدگان

کمک‌ بسیج و سپاه‌های استانی به مناطق سیل‌زده همچنان ادامه دارد/ از استقرار تیم‌های امدادی و خدمات عمرانی تا ارسال غذا و دارو برای سیل‌زدگان
از اولین روزهای جاری شدن سیل در برخی استان‌های شمالی و دیگر استان‌های کشور، سپاه‌های استانی با تکیه بر بسیج نیروهای مردمی، ارسال انواع کمکها به مناطق سیل زده را آغاز کردند و روند این امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیریت جهادی این بار در آغازین روزهای سال و بنا بر ضرورتی که سیلاب در بخش هایی از کشور پدید آورد، بروز و ظهوری دیگر گونه داشت؛ به نحوی که عمده فرماندهان سپاه و بسیج در کنار نیروهای خود و دوشادوش مردم آسیب دیده از سیل، به قلب ماجرا شتافتند و هنوز این امداد رسانی به شهروندان بخش های متعدد کشور ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علاوه بر حضور بخش های متعددی از نیروهای بسیج و سپاه، اعم از بخش های عملیاتی و مهندسی و ...، سپاههای استانی نیز با تکیه بر بسیج نیروهای مردمی، ارسال انواع کمکها به مناطق سیل زده را آغاز کردند. همچنین سپاههای استانی دیگر، به عنوان معین استانهای درگیر با حوادث غیرمترقبه اخیر انتخاب شدند. تداوم کمکها با استانهای درگیر سیل در شرایطی است که عمده استانهای کشور خودشان به نسبت های متعدد درگیر این مساله بوده و هستند، اکا تا جایی که در امکانشان بود، کمک به مردم استانهای بیشتر درگیر را در دستور کار قرار داده اند.

,

 

,

مرکزی

, مرکزی, مرکزی,
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی مطرح کرد:
ارسال ۵ کامیون کمک‌های مردمی توسط سپاه روح‌الله به استان گلستان
, مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی مطرح کرد:
ارسال ۵ کامیون کمک‌های مردمی توسط سپاه روح‌الله به استان گلستان
, مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی مطرح کرد:
ارسال ۵ کامیون کمک‌های مردمی توسط سپاه روح‌الله به استان گلستان
,
,

امید محترمی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به کمک های مردمی در پی وقوع سیل در استان های گلستان و مازندران گفت: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح در رابطه با امداد و یاری سیل زدگان، سپاه روح الله استان مرکزی در راستای جمع آوری کمک های مردمی جهت پشتیبانی از مناطق سیل زده وارد عمل شد.

, دیار آفتاب,

محترمی اظهار کرد: در همین راستا ۵ کامیون محموله شامل مواد غذایی، مواد بهداشتی، پتو و ... به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان به مناطق سیل زده استان گلستان در روزهای اخیر ارسال شده است.

,

وی ادامه داد: این اقلام شامل برنج، کنسرو، ماکارونی، نان، کلوچه، خشکبار، مواد شوینده، مواد بهداشتی و ... می باشد.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ کامیون دیگر از کمک ها آماده ارسال به مناطق سیل زده استان گلستان است تصریح کرد: تمامی این محموله ها از کمک های مردمی تهیه شده است که این محموله نیز در صورت اعلام استان گلستان بلافاصله به این منطقه ارسال خواهد شد.

,

وی ضمن تشکر از مردم نوع دوست استان مرکزی جهت کمک های نقدی و غیر نقدی خود تاکید کرد: همچنین مردم می توانند از طریق شماره حساب ۶۰۰۰۰۰۶ و یا شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۰۵۵۱۶۱۸۲۳ نزد بانک رسالت کمک های نقدی خود را جهت کمک به مناطق سیل زده واریز کنند.

,

محترمی با بیان اینکه شماره حساب مذکور حسابی مشترک میان استانداری مرکزی، نمایندگی ولی فقیه در استان و سپاه روح الله استان مرکزی است افزود: همچنین پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی بسیج در کنار پایگاه های هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) آمادگی دریافت کمک های هم استانی ها را دارد.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین در روزهای گذشته و بر اثر بارش های گسترده در استان مرکزی و سراسر کشور، حدود ۷۰ گروه جهادی به استعداد۱۵۰۰ نفر در نقاط مختلف استان مرکزی جهت کمک به مناطق سیل زده و پشتیبانی لازم از مسافرین در راه مانده فراخوانی شدند تا در صورت لزوم آمادگی لازم را برای خدمت رسانی در کنار سایر نهاد های خدمت رسان داشته باشند.

,

 

,

سمنان

, سمنان, سمنان,

فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان عنوان کرد:
ارسال 4 تن آرد، نانوایی سیار و سایر کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده

, فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان عنوان کرد:
ارسال 4 تن آرد، نانوایی سیار و سایر کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده
, فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان عنوان کرد:
ارسال 4 تن آرد، نانوایی سیار و سایر کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده
,
,

سرهنگ حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان این که مساجد و پایگاه‌های بسیج همچنان آماده دریافت‌ کمک‌های مردمی هستند، به فعالیت موکب‌های اربعین برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور یاری سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: پیش‌تر جلساتی با اعضای هیأت امنای مساجد در شهرستان‌های استان برای جمع‌آوری کمک‌ها برگزار شده و افزون بر این در مراکز استان‌ها نیز چادر‌هایی برای این منظور نصب شده است؛ تنها در یک مورد از محل این کمک‌ها یک کامیون آب معدنی به استان گلستان ارسال شده است.

, مرآت,

دامغانی با اشاره به ارسال 50 کیسه آرد و یک دستگاه کامیون به استان گلستان در روز سوم فروردین گفت: همچنین در نوبتی دیگر یک دستگاه تریلی نانوایی سیار به همراه 4 تن آرد به مناطق سیل‌زده ارسال شده و علاوه بر آن 2 دستگاه 1317 و 6 دستگاه کامیون دیگر نیز به مناطق بحران‌زده اعزام شده است.

,

وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات رسانی بسیجیان و پاسداران استان سمنان به مردم استان گلستان و مازندران گفت: نیروهای بسیجی در روز های ابتدایی در استان گلستان خدمات رسانی می کردند.

,

دامغانی در خصوص اقدام سپاه استان سمنان در کمک مردم سیل‌زده استان‌های گلستان و مازندران بیان کرد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی به گلستان ارسال شده است.

,

فرمانده سپاه استان سمنان افزود: استقرار یک نانوایی سیار برای پخت نان در شهر آق‌قلا و همچنین هفت نفربر جهت نقل‌وانتقال مردم و تجهیزات به این شهرستان از دیگر اقدامات سپاه قائم آل محمد استان سمنان است.

,

دامغانی با اشاره به با دستور مجدد مقام معظم رهبری مبنا بر ورود جدی تر سپاه برای کمک رسانی به مردم سیل زده اظهار کرد: استان سمنان علاوه بر خدامت رسانی به استان گلستان به استان مازندران هم ورد پیدا کرد.

,

وی با بیان اینکه حجم آسیب ها به خصوص در بخش های روستایی بالاست، گفت: علت آسیب های روستاها  بخشی ناشی از سیلاب و بخشی هم رانش زمین است.

,

فرمانده سپاه استان سمنان تصریح کرد: راههای ارتباطی برخی روستا ها بسته شده و مسیر های مواصلاتی که به این روستا ها می رسد نیز به علت ریزش کوه ها مسدود شده است.

,

دامغانی با اشاره به اعزام ماشین آلات مهندسی به منطقه گفت: از روزهای آینده می توانیم عملیات میدانی را جهت فراهم کردن راههای ارتباطی اولیه برای برخی از روستاها که راههای ارتباطی آنها قطع شده است، آغاز کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 منزل مسکونی در استان مازندران کاملا تخریب شده است و باید احیا شود، افزود: تعداد زیادی از منازل مسکونی نیز تخریب کامل نشدند اما دیگر قابل سکونت نیستند و باید مجددا از نو بازسازی شوند.

,

فرمانده سپاه استان سمنان نیازهای ضروری این روستاها را وسایل گرمایشی، پتو، مواد غذایی کنسرو شده، آب آشامیدنی و لوازم بهداشتی عنوان کرد و از مردم نوع‌دوست استان سمنان خواست همچون همیشه یاریگر همنوعان خود باشند.

,

دامغانی از مردم خواست تا کمک های مالی خود را به قرارگاه محرومیت زدایی استان واریز کنند تا با توجه به نیاز روستاها خدمات بیشتری به آنها ارائه شود.

,

 

,

سیستان و بلوچستان

, سیستان و بلوچستان, سیستان و بلوچستان,

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
ارسال بالغ بر ۲۰۰میلیون تومان کمک های مردم سیستان و بلوچستان به سیل زدگان شمال کشور

, فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
ارسال بالغ بر ۲۰۰میلیون تومان کمک های مردم سیستان و بلوچستان به سیل زدگان شمال کشور
, فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
ارسال بالغ بر ۲۰۰میلیون تومان کمک های مردم سیستان و بلوچستان به سیل زدگان شمال کشور
,
,

سردار امان الله گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: حادثه تلخی که در استان گلستان به وقوع پیوست همه مردم‌کشور را ناراحت کرد که بلافاصله پس از ابلاغ از طریق سپاه پاسداران، استان های معین وارد عمل شده و به یاری آنها شتافتند.

, عصرهامون ,

وی افزود: سیستان و بلوچستان در این اقدام به عنوان استان احتیاط قرار گرفت تا در صورت ضرورت نسبت به کمک رسانی اقدام کند‌ اما مردم نوع دوست و شریف استان به طور داوطلبانه و خودجوش اقلام کالایی خود را جهت ارسال تهیه و به نواحی بسیج در سراسر استان تحویل دادند.

,

سردار گشتاسبی بیان داشت: در همین راستا و با توجه به شور و شوق زیاد مردم استان طی مدت زمان کوتاهی حجم زیادی کالا با رقم ریالی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

,

وی گفت: این اقلام شامل ۳ تن برنج، ۱۲هزار بطری آب معدنی، ۱۵هزار قوطی انواع کنسروجات، ۵۰۰ تخته پتو و ۵۰۰ کیلوگرم کلوچه است که نهایتا ظرف۴۸ ساعت آینده به استان گلستان ارسال خواهد شد.

,

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کماکان سیستان و بلوچستان استان احتیاط محسوب می شود اما در صورت ضرورت از طریق رسانه ها اطلاع رسانی گسترده می شود تا مردم استان بتوانند‌کمک‌های خود را از طریق نواحی بسیج درسراسر استان تحویل دهند.

,

 

,

یزد

, یزد, یزد,
جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد خبر داد؛
کمک یزد به هم‌وطنان سیل‌زده گلستانی/ آمادگی گروه‌های جهادی یزد برای کمک به سیل‌زدگان
, جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد خبر داد؛
کمک یزد به هم‌وطنان سیل‌زده گلستانی/ آمادگی گروه‌های جهادی یزد برای کمک به سیل‌زدگان
, جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد خبر داد؛
کمک یزد به هم‌وطنان سیل‌زده گلستانی/ آمادگی گروه‌های جهادی یزد برای کمک به سیل‌زدگان
,
,
 
,
سرهنگ «رضا پورشمسی» در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با کمک سپاه الغدیر یزد به سیل‌زدگان استان گلستان اظهار کرد: در روز دوم فروردین‌ماه سپاه الغدیر یزد با همکاری بنیاد مستضعفان یک دستگاه تریلی حامل پتو به استان گلستان ارسال کرد.
, یزد, رسا,

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: ارزش ریالی پتوهای ارسالی 270 میلیون تومان بوده است که از این میزان 70 میلیون تومان آن را خیران تأمین کرده بودند.

,

وی با بیان اینکه در روزهای آینده نیز کمک‌های خود را به استان گلستان خواهیم فرستاد، خاطرنشان کرد: امروز هم یک دستگاه کامیون حامل پتو، آب‌معدنی، خشکبار و... در حال اعزام به استان گلستان است.

,

پورشمسی با بیان اینکه کلیه پایگاه و حوزه‌های مقاومت استان یزد آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند، تصریح کرد: پتو، آب‌معدنی، خشکبار، چادر گروهی و کنسروی جات ازجمله اقلام ضروری موردنیاز سیل‌زدگان است.

,

وی افزود: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب 5151818086011 نزد بانک سپه بنام حوادث غیرمترقبه سازمان بسیج واریز کنند.

,

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد گفت: گروه‌های جهادی استان یزد در جهت کمک به مردم سیل‌زده استان گلستان اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صورت ضرورت به آن مناطق اعزام شوند.

,

 

,

ایلام

, ایلام, ایلام,

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام خبر داد؛
استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک‌رسانی به سیل زدگان


سرهنگ پاسدار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در گفتگو با ایلام بیدار گفت: وقوع سیل در چندین استان کشور طی روزهای آغازین سال 98، هموطنان را گرفتار حادثه و مشکلات بسیار زیادی کرده است.

, فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام خبر داد؛
استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک‌رسانی به سیل زدگان
, فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام خبر داد؛
استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک‌رسانی به سیل زدگان
,
,
,
,

وی اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات و کمک به سیل زدگان در شهرهای شمالی کشور تمهیدات لازم برای کمک رسانی به مردمان این مناطق اندیشیده شده است.

شاکرمی افزود: برای این منظور سپاه امیرالمومنین(ع) استان کلیه اقشار مختلف بسیج و پایگاه های مقاومت بسیج را جهت جمع آوری  کمک های مردمی فعال کرده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام بیان کرد: در همین راستا جلساتی نیز با خیرین برگزار شده تا از این ظرفیت نیز در جهت کمک به سیل زدگان استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت سیل در استان ایلام نیز گفت: به دنبال بارندگی های اخیر و نیز تلاقی و طغیان رودخانه های سیمره و کشکان در نزدیکی بخش ماژین آمادگی های لازم برای امداد رسانی ایجاد شد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ادامه داد: به همین منظور و برای جلوگیری از بروز حوادث، ۶ روستای این بخش شامل، میدان خلف،شورآب،ورکمر،دم رود،دوآب و گرم آباد تخلیه و ساکنان به مکانهای امن انتقال داده شدند.

شاکرمی گفت: کلیه امکانات سپاه برای امداد رسانی در صورت نیاز بسیج شده و لازم است مردم عزیز استان ضمن حفظ آرامش به اطلاعیه های رسمی توجه کامل داشته باشند.

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

خراسان شمالی

, خراسان شمالی, خراسان شمالی,

دومین محموله کمک‌های بسیج مردمی شیروان به مناطق سیل زده راز و جرگلان ارسال شد

, دومین محموله کمک‌های بسیج مردمی شیروان به مناطق سیل زده راز و جرگلان ارسال شد, دومین محموله کمک‌های بسیج مردمی شیروان به مناطق سیل زده راز و جرگلان ارسال شد,

ابراهیم فرخنده، مسئول آماد و پشتیبانی سپاه شیروان در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد:  دومین مرحله از کمک های بسیج مردمی شهرستان شیروان به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال  صبح امروز جمعه 9 فروردین  به مناطق سیل زده راز و جرگلان ارسال شد.

, عصراترک,

وی ادامه داد: اقلام تهیه شده برای ارسال به شهرستان راز و جرگلان شامل موادغذایی، پلاستیک، لباس گرم، آب معدنی، پتو، چادرمسافرتی، و چراغ والور است.

,

فرخنده خاطر نشان کرد: در مرحله اول کمک های بسیج مردمی به ارزش 18 میلیون تومان به این مناطق فرستاده شد.

,

مسئول آماد و پشتیبانی سپاه شیروان  ادامه داد: نماینده ولی فقیه سپاه، بسیج اصناف شهرستان و حوزه ها و پایگاه های بسیج در جمع آوری کمک های مردمی نقش بسزایی داشتند.

,

 

,

کرمانشاه

, کرمانشاه, کرمانشاه,

مسئول بسیج سازندگی کرمانشاه عنوان کرد:
امدادرسانی ۳۰۰ بسیجی به سیل‌زدگان کرمانشاهی

, مسئول بسیج سازندگی کرمانشاه عنوان کرد:
امدادرسانی ۳۰۰ بسیجی به سیل‌زدگان کرمانشاهی
, مسئول بسیج سازندگی کرمانشاه عنوان کرد:
امدادرسانی ۳۰۰ بسیجی به سیل‌زدگان کرمانشاهی
,
,

سرهنگ حسین قبادی بصیر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: به دنبال بارندگی‌های اخیر در استان کرمانشاه ضمن اعلام فراخوانی برای فعال شدن کلیه گروه‌های جهادی استان در کمک رسانی به سیل زدگان اقدامات شایسته ای صورت گرفت.

وی افزود: بالغ بر ۳۰۰ نفر بسیجی به اقدامات جهادی در مناطقی که درگیر سیل بودند، پرداختند که امداد رسانی به مردم را بلافاصله پس از بحرانی شدن مساله انجام دادند و در اقداماتی از جمله جلوگیری از ورود سیل به مناطق مسکونی، باز کردن مسیرها، جابجایی وسایل و … فعالیت کردند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه از لحظه وقوع سیلاب در محله سرپلذهاب بلافاصله نیروهای بسیجی وارد عمل شده و امدادرسانی به مردم را آغاز کردند، بیان داشت: در این راستا وسایل افرادی که در کانکس بودند را توانستند تخلیه کنند و اجازه ندادند مشکل خاصی رخ دهد.

وی ادامه داد: همچنین نیروهای بسیجی در برپایی چادر در اماکن ورزشی که به همین منظور تدارک دیده شده بود وارد عمل شدند و وسایل را به این مکان انتقال دادند.

قبادی بصیر خاطر نشان کرد: حدود ۳۰ نفر از بسیجان جهادگر نیز در گیلانغرب در تأمین وسیله نقلیه جهت تردد مردم مشغول بودند البته گفتنی است شدت سیلاب در گیلانغرب کمتر بود و بیشتر نیروها به سرپلذهاب اعزام شدند.

وی همچنین به اقدامات انجام شده برای هموطنان گرفتار شده سیل در گلستان اشاره کرد و گفت: تابه حال بالغ بر ۲ کامیون حاوی ۱۸۰ تخته پتو، ۵۰ تخته چادر، ۱۰۰۰ متر موکت و مقدار زیادی نایلون سنگری جمع آوری و ارسال شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین یک وانت شامل مواد غذایی از جمله کنسرو، آب معدنی و خشکبار برای هموطنانمان در گلستان ارسال شده است.

قبادی بصیر اظهار داشت: از آنجا که استان کرمانشاه نیز از استان‌های در معرض خطر است اعلام کردند ک از اعزام نیرو به گلستان خودداری کنیم و گروه‌های جهادی همچنان در استان آماده باش هستند.

 

خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبرداد؛
اعلام آمادگی گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی برای کمک به سیل زدگان

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل در استان‌های شمال کشور بسیج سازندگی نیز مانند سایر دستگاه‌ها برای کمک به مناطق سیل زده آماده خدمات‌رسانی است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول بسیج سازندگی کشور هفت استان نزدیک به استانهای شمال کشور را برای خدمات‌رسانی به مناطق سیل زده به عنوان استان معین انتخاب کرده، افزود: خراسان‌جنوبی در بین این هفت استان نیست و فقط از بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی درخواست همکاری شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بسیج سازندگی خراسان جنوبی به منظور جمع‌آوری کمک، از چهارم فروردین ماه به حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان اعلام کرده و تاکنون نیز جمع آوی کمک‌ها ادامه دارد.

هنری اظهار کرد: همه گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی برای خدمات‌رسانی در مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده‌اند و در صورت اعلام نیاز از سوی بسیج سازندگی کشور برای حضور در مناطق سیل زده اعزام خواهند شد.

وی اظهار کرد: اقلام مورد نیازی که برای جمع آوری اعلام شده بیشتر کنسروجات، شیر خشک و وسایل گرمایشی بوده و مابقی کمک‌های مورد نیاز اعلام شده به صورت نقدی است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: مردم استان که تمایل برای کمک به مناطق سیل زده را دارند می‌توانند برای کمک به پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت در سراسر استان مراجعه کنند یا به شماره حساب 5151818086011 نزد بانک سپه بنام حوادث غیر مترقبه سازمان بسیج کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

هنری بیان کرد: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز روحانیونی که در دهستان‌ها مستقر هستند به عنوان محور جمع آوری کمک‌ها به مناطق سیل زده مشخص شده‌اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 300 نفر از جهادگران استان دوره امداد و نجات را در آخر سال گذشته گذرانده‌اند و در هر شهرستانی یک گروه که دوره امداد و نجات را گذرانده باشد داریم. این گروه‌ها برای مواقع بحران آماده هستند.

 

اردبیل

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه اردبیل خبر داد:
استقرار تیم‌های پزشکی ودامپزشکی بسیج اردبیل در مناطق سیل زده مازندران

سرهنگ علی پیر جاهد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهارداشت: 11نفر درقالب 2گروه پزشکی ویک گروه دامپزشکی به همراه تجهیزات کامل وداروهای مورد نیاز مردم و احشام در بخش هزار جریب شهرستان نکای استان مازندران مستقر هستند

وی بیان کرد:ارائه خدمات درمانی وداروی رایگان به اهالی سیل زده روستاهای این منطقه و خدمات دامپزشکی بری بهبود وضعیت احشام ، دامهاوطیور سیل زدگان از جمله اهداف ماست.

سرهنگ پیرجاهدگفت: غذا،پوشاک، پتو،موکت ،کنسرو ،خدمات پزشکی ودارو را ازجمله نیازهای سیل زدگان برشمردوگفت:تا زمانی که نیاز باشد به ارائه خدمات در این منطقه ادامه خواهیم داد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: این گروه جهادی که چند روز پیش از استان اردبیل به همراه محموله غذایی و بهداشتی به استان مازندران اعزام شده در قالب تیم های امدادرسانی، پزشکی و بهداشتی، سازندگی و پشتیبانی در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی گفت: مرحله اول، ارسال کمک‌های مردمی و پشتیبانی از اهالی مناطق سیل زده و مرحله دوم عمران و آبادانی منطقه است که در این خصوص سایر گروه‌های جهادی استان اردبیل جهت کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند که هرزمانی اعلام نیاز شود در منطقه حضور خواهند داشت.

 

چهارمحال و بختیاری

اعلام آمادگی ۵۰ گروه جهادی از چهارمحال و بختیاری به مناطق سیل زده

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: برای مناطق سیل زده ۵۴ تخته پتو و ۵۴ دسته البسه به ارزش ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار  از این استان ارسال نموده ایم.

وی یکی دیگر از کمک های سپاه را بازگشایی مسیر های آسیب دیده دانست و گفت: هماهنگی لازم با ستاد بحران شهرستان شهرکرد، کوهرنگ، سامان ، بن و استان جهت تعمیر و بازگشایی مسیرهای آسیب دیده انجام شده است.

سردار اکبری ادامه داد: کمک به عشایر و چندین خانواده در کوهرنگ از جمله اقدامات نیروهای جهادی ما در این مدت بوده است.

وی یاد آور شد: ۳۰ نفر (گروه جهادی) از فعالان فضای مجازی استان به صورت خود جوش برای خدمت رسانی به گلستان رفته و تا پایان تعطیلات نیز آنجا حضور دارند.

 

کهگیلویه و بویراحمد

روایتی از تلاش نیروهای سپاه فتح؛
خدمت به سیل زدگان مناطق محروم همچنان ادامه دارد

به گزارش صبح زاگرس، در روزهای گذشته بارش باران سبب به وجود آمدن سیل در برخی از نقاط استان شد، یکی از آن مناطق زیلایی و دهستانهای محروم این نقطه از کهگیلویه و بویراحمد بود، که توسط نیروهای سپاه فتح مورد بازگشایی قرار گرفت.

در همین رابطه نیروهای سپاه پاسداران از همان روزهای ابتدایی جهت بررسی مسیرهای روستایی  و کمک به حادثه دیدگان از توابع بخش زیلایی به منطقه رفته و سبب بازگشایی بیش از 50  روستا در آن مناطق شدند.

باید اشاره کرد حادثه اتفاق افتاده در روزهای 5 و 6 فروردین ماه در اثر بارش شدید باران اتفاق افتاد، و این موضوع سبب ایجاد سیل در برخی از نقاط کهگیلویه و بویراحمد شد، که از جمله آنها می توان به حوزه زیلایی و روستاهای آن می توان اشاره کرد.

مجموعه پرسنل سپاه پاسداران کهگیلویه و بویراحمد متشکل از نیروهای تیپ 48 فتح و سپاه عشایر استان با تجهیزاتی نظیر ماشین آلات سبک وسنگین نظیر بک هول (بیل میکانیکی)، و خودروهای سواری جهت حمل و نقل ادوات استفاده شد.

باید اشاره کرد بخش زیلایی‏ 14هزار نفر جمعیت دارد و 72 شهید تقدیم انقلاب کرده است و بیش از پنجاه روستا وجود دارد که محور ارتباط آنان مسدود شده بود که محور اصلی این روستاها بازگشایی شد ‏و همچنین بازگشایی محورهایی فرعی این روستاها هم انجام شد.

در پایان باید گفت مجموعه عملیاتی نیروهای سپاه فتح در چند برنامه از قبیل بازدید و سرکشی از خانوادهای آسیب دیده نظیر اهدایی بسته های حمایتی از قبیل  برنج، روغن و کنسرو و چای  در  روستای آبیدک دهستان زیلایی و بازگشایی  آن مسیرها و راههای منتهی به آن روستا نظیر  شبلیز حدفاصل مله خویش و گله خور تا آبیدک را می توان اشاره کرد.

 

سمنان

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خبر داد:
واگذاری امورات ۸۰ روستا در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه به سپاه استان سمنان

سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به نزولات آسمانی از پایان سال ۱۳۹۷ تاکنون و ایجاد مشکلات در سطح کشور به اقدامات سپاه استان در این زمینه پرداخت و گفت: سپاه از ابتدای ایجاد برف و کولاک در محورهای خوش ییلاق و توسکستان شهرستان شاهرود و محور کیاسر در شهرستان دامغان و فولاد محله سمنان با نیروهای و تجهیزات خود ورود کرد و به کمک مسافرین در راه مانده پرداخت.

وی با اشاره به برف سنگین در کالپوش و مشکلات راه و زیرساخت در این بخش افزود: از ابتدا دستگاه های اجرایی استان در این منطقه خوب حاضر شدند و سپاه نیز با ادوات مهندسی و مایحتاج اولیه توسط سپاه ناحیه میانی به کمک مردم شتافت تا بتواند مشکلات اولیه آنها را تا حدودی رفع نماید و شکر خدا راه های ارتباطی و زیرساخت برق و آب و گاز این منطقه حل شد.

فرمانده سپاه استان با اشاره به سیل در دو استان گلستان و مازندران خاطر نشان کرد: با توجه به سیل در این دو استان و حجم آبگرفتگی با توجه به رسالت و وظیفه سپاه و بسیج در ابتدا در استان گلستان ورود کردیم و کمک های نقدی و اقلام غیرنقدی را در قالب هفت کامیون ارسال نمودم و یک نانوایی سیار برای پخت نان در شهر آق قلا مستقر نمودیم و هفت نفربر نیز برای نقل و انقلاب افراد و تجهیزات به این شهرستان اعزام نمودیم تا تاکنون مشغول به فعالیت می باشند.

دامغانی با اشاره به ماموریت مجزا به استان سمنان برای کمک به مردم استان مازندران گفت: با توجه به ایجاد مشکلات بسیار در شهرهای استان مازندران و آبگرفتگی باغات و مزارع و منازل مردم و برطرف نمودن مشکلات اولیه این عزیزان، ۸۰ روستای شهرستان های بهشهر و گلوگاه را به استان سمنان برای خدمت رسانی به اهالی آن واگذار نمودند.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان سمنان هم اکنون با جمع آوری امکانات و تجهیزات برای ارائه خدمات اولیه کار را شروع کرده تا بتوانیم از آلام و مشکلات این مردم کم نماییم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) با بیان انتظارات از مردم شریف استان سمنان گفت: مردم ما درد و رنج آسیب دیدگان از سیل را به خوبی درک می کنند و از ابتدا جمع آوری کمک ها توسط پایگاه های بسیج و موکب ها حضور جدی داشته اند و ما انتظار داریم با توجه به مسئولیتی که برای خدمت رسانی به مردم بر دوش ماست مثل همیشه مردم ما در صحنه حاضر باشند و از کمک های خود دریغ نکنند.

وی با اشاره به نیازهای ضروری برای خدمت رسانی به این ۸۰ روستا افزود: وسایل گرمایشی، پتو، لوازم اولیه زندگی چرا که همه در سیلاب از بین رفته است و مواد غذایی کنسرو شده و آب آشامیدنی و لوازم بهداشتی از ضروریات کمک مردم است تا بتوانیم با خدمت به سیل زدگان در این خدمت بزرگ نقش آفرین باشیم.

دامغانی اضافه کرد: مردم شریف استان وجوه نقدی خود را نیز می توانند کمک کنند تا بتوانیم وسایل مورد نیاز را تهیه و در اختیار آسیب دیدگان در این روستاها قرار دهیم.

 

,

سرهنگ حسین قبادی بصیر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: به دنبال بارندگی‌های اخیر در استان کرمانشاه ضمن اعلام فراخوانی برای فعال شدن کلیه گروه‌های جهادی استان در کمک رسانی به سیل زدگان اقدامات شایسته ای صورت گرفت.

,

وی افزود: بالغ بر ۳۰۰ نفر بسیجی به اقدامات جهادی در مناطقی که درگیر سیل بودند، پرداختند که امداد رسانی به مردم را بلافاصله پس از بحرانی شدن مساله انجام دادند و در اقداماتی از جمله جلوگیری از ورود سیل به مناطق مسکونی، باز کردن مسیرها، جابجایی وسایل و … فعالیت کردند.

,

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه از لحظه وقوع سیلاب در محله سرپلذهاب بلافاصله نیروهای بسیجی وارد عمل شده و امدادرسانی به مردم را آغاز کردند، بیان داشت: در این راستا وسایل افرادی که در کانکس بودند را توانستند تخلیه کنند و اجازه ندادند مشکل خاصی رخ دهد.

,

وی ادامه داد: همچنین نیروهای بسیجی در برپایی چادر در اماکن ورزشی که به همین منظور تدارک دیده شده بود وارد عمل شدند و وسایل را به این مکان انتقال دادند.

,

قبادی بصیر خاطر نشان کرد: حدود ۳۰ نفر از بسیجان جهادگر نیز در گیلانغرب در تأمین وسیله نقلیه جهت تردد مردم مشغول بودند البته گفتنی است شدت سیلاب در گیلانغرب کمتر بود و بیشتر نیروها به سرپلذهاب اعزام شدند.

,

وی همچنین به اقدامات انجام شده برای هموطنان گرفتار شده سیل در گلستان اشاره کرد و گفت: تابه حال بالغ بر ۲ کامیون حاوی ۱۸۰ تخته پتو، ۵۰ تخته چادر، ۱۰۰۰ متر موکت و مقدار زیادی نایلون سنگری جمع آوری و ارسال شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین یک وانت شامل مواد غذایی از جمله کنسرو، آب معدنی و خشکبار برای هموطنانمان در گلستان ارسال شده است.

,

قبادی بصیر اظهار داشت: از آنجا که استان کرمانشاه نیز از استان‌های در معرض خطر است اعلام کردند ک از اعزام نیرو به گلستان خودداری کنیم و گروه‌های جهادی همچنان در استان آماده باش هستند.

,

 

,

خراسان جنوبی

, خراسان جنوبی, خراسان جنوبی,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبرداد؛
اعلام آمادگی گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی برای کمک به سیل زدگان

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبرداد؛
اعلام آمادگی گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی برای کمک به سیل زدگان

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبرداد؛
اعلام آمادگی گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی برای کمک به سیل زدگان

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبرداد؛
اعلام آمادگی گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی برای کمک به سیل زدگان

, مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبرداد؛
اعلام آمادگی گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی برای کمک به سیل زدگان
, مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبرداد؛
اعلام آمادگی گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی برای کمک به سیل زدگان
,
,

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل در استان‌های شمال کشور بسیج سازندگی نیز مانند سایر دستگاه‌ها برای کمک به مناطق سیل زده آماده خدمات‌رسانی است.

, خاورستان,

وی با بیان اینکه در مرحله اول بسیج سازندگی کشور هفت استان نزدیک به استانهای شمال کشور را برای خدمات‌رسانی به مناطق سیل زده به عنوان استان معین انتخاب کرده، افزود: خراسان‌جنوبی در بین این هفت استان نیست و فقط از بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی درخواست همکاری شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بسیج سازندگی خراسان جنوبی به منظور جمع‌آوری کمک، از چهارم فروردین ماه به حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان اعلام کرده و تاکنون نیز جمع آوی کمک‌ها ادامه دارد.

,

هنری اظهار کرد: همه گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی برای خدمات‌رسانی در مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده‌اند و در صورت اعلام نیاز از سوی بسیج سازندگی کشور برای حضور در مناطق سیل زده اعزام خواهند شد.

,

وی اظهار کرد: اقلام مورد نیازی که برای جمع آوری اعلام شده بیشتر کنسروجات، شیر خشک و وسایل گرمایشی بوده و مابقی کمک‌های مورد نیاز اعلام شده به صورت نقدی است.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: مردم استان که تمایل برای کمک به مناطق سیل زده را دارند می‌توانند برای کمک به پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت در سراسر استان مراجعه کنند یا به شماره حساب 5151818086011 نزد بانک سپه بنام حوادث غیر مترقبه سازمان بسیج کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

,

هنری بیان کرد: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز روحانیونی که در دهستان‌ها مستقر هستند به عنوان محور جمع آوری کمک‌ها به مناطق سیل زده مشخص شده‌اند.

,

وی اظهار کرد: در حال حاضر 300 نفر از جهادگران استان دوره امداد و نجات را در آخر سال گذشته گذرانده‌اند و در هر شهرستانی یک گروه که دوره امداد و نجات را گذرانده باشد داریم. این گروه‌ها برای مواقع بحران آماده هستند.

,

 

,

اردبیل

, اردبیل, اردبیل,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه اردبیل خبر داد:
استقرار تیم‌های پزشکی ودامپزشکی بسیج اردبیل در مناطق سیل زده مازندران

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه اردبیل خبر داد:
استقرار تیم‌های پزشکی ودامپزشکی بسیج اردبیل در مناطق سیل زده مازندران

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه اردبیل خبر داد:
استقرار تیم‌های پزشکی ودامپزشکی بسیج اردبیل در مناطق سیل زده مازندران

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه اردبیل خبر داد:
استقرار تیم‌های پزشکی ودامپزشکی بسیج اردبیل در مناطق سیل زده مازندران

, مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه اردبیل خبر داد:
استقرار تیم‌های پزشکی ودامپزشکی بسیج اردبیل در مناطق سیل زده مازندران
, مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه اردبیل خبر داد:
استقرار تیم‌های پزشکی ودامپزشکی بسیج اردبیل در مناطق سیل زده مازندران
,
,

سرهنگ علی پیر جاهد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهارداشت: 11نفر درقالب 2گروه پزشکی ویک گروه دامپزشکی به همراه تجهیزات کامل وداروهای مورد نیاز مردم و احشام در بخش هزار جریب شهرستان نکای استان مازندران مستقر هستند

, سبلان‌ما,

وی بیان کرد:ارائه خدمات درمانی وداروی رایگان به اهالی سیل زده روستاهای این منطقه و خدمات دامپزشکی بری بهبود وضعیت احشام ، دامهاوطیور سیل زدگان از جمله اهداف ماست.

,

سرهنگ پیرجاهدگفت: غذا،پوشاک، پتو،موکت ،کنسرو ،خدمات پزشکی ودارو را ازجمله نیازهای سیل زدگان برشمردوگفت:تا زمانی که نیاز باشد به ارائه خدمات در این منطقه ادامه خواهیم داد.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: این گروه جهادی که چند روز پیش از استان اردبیل به همراه محموله غذایی و بهداشتی به استان مازندران اعزام شده در قالب تیم های امدادرسانی، پزشکی و بهداشتی، سازندگی و پشتیبانی در حال خدمت‌رسانی هستند.

,

وی گفت: مرحله اول، ارسال کمک‌های مردمی و پشتیبانی از اهالی مناطق سیل زده و مرحله دوم عمران و آبادانی منطقه است که در این خصوص سایر گروه‌های جهادی استان اردبیل جهت کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند که هرزمانی اعلام نیاز شود در منطقه حضور خواهند داشت.

,

 

,

چهارمحال و بختیاری

, چهارمحال و بختیاری, چهارمحال و بختیاری,

اعلام آمادگی ۵۰ گروه جهادی از چهارمحال و بختیاری به مناطق سیل زده

, اعلام آمادگی ۵۰ گروه جهادی از چهارمحال و بختیاری به مناطق سیل زده, اعلام آمادگی ۵۰ گروه جهادی از چهارمحال و بختیاری به مناطق سیل زده,

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: برای مناطق سیل زده ۵۴ تخته پتو و ۵۴ دسته البسه به ارزش ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار  از این استان ارسال نموده ایم.

وی یکی دیگر از کمک های سپاه را بازگشایی مسیر های آسیب دیده دانست و گفت: هماهنگی لازم با ستاد بحران شهرستان شهرکرد، کوهرنگ، سامان ، بن و استان جهت تعمیر و بازگشایی مسیرهای آسیب دیده انجام شده است.

سردار اکبری ادامه داد: کمک به عشایر و چندین خانواده در کوهرنگ از جمله اقدامات نیروهای جهادی ما در این مدت بوده است.

وی یاد آور شد: ۳۰ نفر (گروه جهادی) از فعالان فضای مجازی استان به صورت خود جوش برای خدمت رسانی به گلستان رفته و تا پایان تعطیلات نیز آنجا حضور دارند.

, جهانبین,
,
,
,
,
,
,

 

,

کهگیلویه و بویراحمد

, کهگیلویه و بویراحمد,

روایتی از تلاش نیروهای سپاه فتح؛
خدمت به سیل زدگان مناطق محروم همچنان ادامه دارد

, روایتی از تلاش نیروهای سپاه فتح؛
خدمت به سیل زدگان مناطق محروم همچنان ادامه دارد
, روایتی از تلاش نیروهای سپاه فتح؛
خدمت به سیل زدگان مناطق محروم همچنان ادامه دارد
,
,

به گزارش صبح زاگرس، در روزهای گذشته بارش باران سبب به وجود آمدن سیل در برخی از نقاط استان شد، یکی از آن مناطق زیلایی و دهستانهای محروم این نقطه از کهگیلویه و بویراحمد بود، که توسط نیروهای سپاه فتح مورد بازگشایی قرار گرفت.

,

در همین رابطه نیروهای سپاه پاسداران از همان روزهای ابتدایی جهت بررسی مسیرهای روستایی  و کمک به حادثه دیدگان از توابع بخش زیلایی به منطقه رفته و سبب بازگشایی بیش از 50  روستا در آن مناطق شدند.

,

باید اشاره کرد حادثه اتفاق افتاده در روزهای 5 و 6 فروردین ماه در اثر بارش شدید باران اتفاق افتاد، و این موضوع سبب ایجاد سیل در برخی از نقاط کهگیلویه و بویراحمد شد، که از جمله آنها می توان به حوزه زیلایی و روستاهای آن می توان اشاره کرد.

,

مجموعه پرسنل سپاه پاسداران کهگیلویه و بویراحمد متشکل از نیروهای تیپ 48 فتح و سپاه عشایر استان با تجهیزاتی نظیر ماشین آلات سبک وسنگین نظیر بک هول (بیل میکانیکی)، و خودروهای سواری جهت حمل و نقل ادوات استفاده شد.

,

باید اشاره کرد بخش زیلایی‏ 14هزار نفر جمعیت دارد و 72 شهید تقدیم انقلاب کرده است و بیش از پنجاه روستا وجود دارد که محور ارتباط آنان مسدود شده بود که محور اصلی این روستاها بازگشایی شد ‏و همچنین بازگشایی محورهایی فرعی این روستاها هم انجام شد.

,

در پایان باید گفت مجموعه عملیاتی نیروهای سپاه فتح در چند برنامه از قبیل بازدید و سرکشی از خانوادهای آسیب دیده نظیر اهدایی بسته های حمایتی از قبیل  برنج، روغن و کنسرو و چای  در  روستای آبیدک دهستان زیلایی و بازگشایی  آن مسیرها و راههای منتهی به آن روستا نظیر  شبلیز حدفاصل مله خویش و گله خور تا آبیدک را می توان اشاره کرد.

,

 

,

سمنان

, سمنان , سمنان ,

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خبر داد:
واگذاری امورات ۸۰ روستا در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه به سپاه استان سمنان

, فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خبر داد:
واگذاری امورات ۸۰ روستا در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه به سپاه استان سمنان
, فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خبر داد:
واگذاری امورات ۸۰ روستا در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه به سپاه استان سمنان
,
,

سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به نزولات آسمانی از پایان سال ۱۳۹۷ تاکنون و ایجاد مشکلات در سطح کشور به اقدامات سپاه استان در این زمینه پرداخت و گفت: سپاه از ابتدای ایجاد برف و کولاک در محورهای خوش ییلاق و توسکستان شهرستان شاهرود و محور کیاسر در شهرستان دامغان و فولاد محله سمنان با نیروهای و تجهیزات خود ورود کرد و به کمک مسافرین در راه مانده پرداخت.

, مرآت,

وی با اشاره به برف سنگین در کالپوش و مشکلات راه و زیرساخت در این بخش افزود: از ابتدا دستگاه های اجرایی استان در این منطقه خوب حاضر شدند و سپاه نیز با ادوات مهندسی و مایحتاج اولیه توسط سپاه ناحیه میانی به کمک مردم شتافت تا بتواند مشکلات اولیه آنها را تا حدودی رفع نماید و شکر خدا راه های ارتباطی و زیرساخت برق و آب و گاز این منطقه حل شد.

,

فرمانده سپاه استان با اشاره به سیل در دو استان گلستان و مازندران خاطر نشان کرد: با توجه به سیل در این دو استان و حجم آبگرفتگی با توجه به رسالت و وظیفه سپاه و بسیج در ابتدا در استان گلستان ورود کردیم و کمک های نقدی و اقلام غیرنقدی را در قالب هفت کامیون ارسال نمودم و یک نانوایی سیار برای پخت نان در شهر آق قلا مستقر نمودیم و هفت نفربر نیز برای نقل و انقلاب افراد و تجهیزات به این شهرستان اعزام نمودیم تا تاکنون مشغول به فعالیت می باشند.

,

دامغانی با اشاره به ماموریت مجزا به استان سمنان برای کمک به مردم استان مازندران گفت: با توجه به ایجاد مشکلات بسیار در شهرهای استان مازندران و آبگرفتگی باغات و مزارع و منازل مردم و برطرف نمودن مشکلات اولیه این عزیزان، ۸۰ روستای شهرستان های بهشهر و گلوگاه را به استان سمنان برای خدمت رسانی به اهالی آن واگذار نمودند.

,

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان سمنان هم اکنون با جمع آوری امکانات و تجهیزات برای ارائه خدمات اولیه کار را شروع کرده تا بتوانیم از آلام و مشکلات این مردم کم نماییم.

,

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) با بیان انتظارات از مردم شریف استان سمنان گفت: مردم ما درد و رنج آسیب دیدگان از سیل را به خوبی درک می کنند و از ابتدا جمع آوری کمک ها توسط پایگاه های بسیج و موکب ها حضور جدی داشته اند و ما انتظار داریم با توجه به مسئولیتی که برای خدمت رسانی به مردم بر دوش ماست مثل همیشه مردم ما در صحنه حاضر باشند و از کمک های خود دریغ نکنند.

,

وی با اشاره به نیازهای ضروری برای خدمت رسانی به این ۸۰ روستا افزود: وسایل گرمایشی، پتو، لوازم اولیه زندگی چرا که همه در سیلاب از بین رفته است و مواد غذایی کنسرو شده و آب آشامیدنی و لوازم بهداشتی از ضروریات کمک مردم است تا بتوانیم با خدمت به سیل زدگان در این خدمت بزرگ نقش آفرین باشیم.

,

دامغانی اضافه کرد: مردم شریف استان وجوه نقدی خود را نیز می توانند کمک کنند تا بتوانیم وسایل مورد نیاز را تهیه و در اختیار آسیب دیدگان در این روستاها قرار دهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه