اخبار داغ

وقتی که ایران به پاخاست؛

یاری و ایثار مرهم آلام سیل

یاری و ایثار مرهم آلام سیل
سیل ویرانگر بود اما درد و مصیبت تنها خبر این روزها نبود، بلکه در صدر همه ی اتفاقاتی که این چند روزه در ایران رخ داد چیزی دیگر بود که می درخشید و آن هم حس نوع دوستی، وطن پرستی و کمک به دیگران بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ نوروز سال 98 با اخبار تاسف برانگیزی آغاز شد. خبرها حاکی از این بود " سیل ایران را در می نوردد" گلستان،مازندارن، لرستان، شیراز و یاسوج طعمه های اصلی این سیل بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛,

زیر آب رفتن بسیاری از شهرها و روستا، خسارت های مالی به خانه ، باغ ها و مزارع و مهم تر از همه جان دادن تعدادی از هموطنانمان اخباری بود که شیرینی عید را به کاممان تلخ کرد.

,

اما درد و مصیبت تنها خبر این روزها نبود، بلکه در صدر همه ی اتفاقاتی که این چند روزه در ایران رخ داد چیزی دیگر بود که می درخشید و آن هم حس نوع دوستی، وطن پرستی و کمک به دیگران بود.

,

پیش از این نیز مردم ایران در حوادثی که برای سایر مناطق کشور افتاده بود، خود را به خوبی نشان دادند که از مهم ترین آنها می توان به  زلزله بم و کرمانشاه اشاره کرد.

,

یاری دادن به آسیب دیدگان و نیازمندان در ذات ما ایرانی ها است، البته این تنها به وطن پرستی و نوع دوستی مان بر نمی گردد؛ دین و شریعت مان نیز همواره ما را برای این امر خیر تشویق و ترغیب نموده است.

,

پیامبر اکرم (ص) می فرماید: "  مَنْ مَشَى فِی حَاجَةٍ لِأَخِیهِ الْمُسْلِمِ حَتَّى یُتِمَّهَا أَثْبَتَ اللَّهُ قَدَمَیْهِ یَوْمَ تَزِلُّ الْأَقْدَامُ  "کسی که برای رفع حاجت برادرش قدم بر دارد ،خداوند قدم های او را در روزی که تزلزل دارد ، ثابت و محکم می کند.

,

و یا در جای دیگری می فرماید: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِی عَوْنِ الْمُؤْمِنِ مَا کَانَ الْمُؤْمِنُ فِی عَوْنِ أَخِیهِ الْمُؤْمِنِ

,

"اگر میخواهید خدا به شما کمک کند ، شما هم کمک حال مردم باشید. "

,

در این چند روز، اتفاقات ناگوار در شیراز و گلستان با کمک های مردمی و نمایش واقعی ذات انسانی همراه بود، کمک هایی که تلخی را در کاممان خشکاند و امیدوارمان کرد.

,

زوج پزشک مشهدی برای تعطیلات به آق‌قلا رفتند

,
, ,



یک زوج مشهدی که هر دو پزشک هستند، تعطیلات نوروزی خود را به منطقه سیل‌زده آق‌قلا رفتند تا مصدومان و بیماران را ویزیت کنند.

,
,
,

البته در کنار مردم، نیروهای مسلح، سپاه، ارتش ، بسیجیان هلال احمر نیز پای کار بودند.

,




 
, ,
,
,
,
,
,
, ,

سیل در شیراز هم با طعم شیرین کمک و یاری همراه بود و مردم شیراز بلافاصله لباسهای گرم خود که داخل خانه داشتند برای توزیع بین آسیب دیدگان آوردند، درب منازلشان را به روی آسیب دیدگان باز گذاشتند، پلاکارد و تابلو در دست آدرس و شماره تلفن برای منزل مجانی نوشتند و توی باران ساعتها ایستادند.

,

,

, ,

مردم تا صبح بیدار ماندند و گشتند و رایگان پذیرای مهمانان نوروزی شدند، هتل داران شیرازی هتلهای خود را مجانی در اختیار مهمانان نوروزی گذاشتند، رستورانها برای سرو غذای مجانی اعلام آمادگی کردند، نمایشگاه بین المللی شیراز بلا فاصله هزار چادر در سالنهای خود احداث واز مردم خواست تا در فضای مجازی و در سطح شهر برای پذیرش رایگان افراد آسیب دیده اطلاع رسانی کنند، مراکز درمانی ،بهداریها و بیمارستانها و درمانگاه های خصوصی ( بدون دفترچه بیمه )برای سرویس دهی به آسیب دیدگان بطور ۲۴ ساعته و رایگان اعلام آمادگی کردند، مردم تا پایان سیل ایستادند و مجروحان را با کمک مسئولین حوادث و پادگانهای ارتش نجات و به مراکز درمانی اعزام کردند و برای یافتن آسیب دیدگان حادثه در لابلای گل و لای ناشی از سیل ساعتها جستجو کردند همچنین صافکاران ،مکانیکها و تعداد زیادی از تعمیر کاران خودرو در شیراز برای تعمیر کردن ماشینها مجانی اعلام آمادگی کردند.

,

مجانی در اختیار مهمانان نوروزی گذاشتند، رستورانها برای سرو غذای مجانی اعلام آمادگی کردند، نمایشگاه بین المللی شیراز بلا فاصله هزار چادر در سالنهای خود احداث واز مردم خواست تا در فضای مجازی و در سطح شهر برای پذیرش رایگان افراد آسیب دیده اطلاع رسانی کنند، مراکز درمانی ،بهداریها و بیمارستانها و درمانگاه های خصوصی ( بدون دفترچه بیمه )برای سرویس دهی به آسیب دیدگان بطور ۲۴ ساعته و رایگان اعلام آمادگی کردند، مردم تا پایان سیل ایستادند و مجروحان را با کمک مسئولین حوادث و پادگانهای ارتش نجات و به مراکز درمانی اعزام کردند و برای یافتن آسیب دیدگان حادثه در لابلای گل و لای ناشی از سیل ساعتها جستجو کردند همچنین صافکاران ،مکانیکها و تعداد زیادی از تعمیر کاران خودرو در شیراز برای تعمیر کردن ماشینها مجانی اعلام آمادگی کردند.

,

البته تنها شیرازی های نبودند که ابراز همدردی و یاری کردند بلکه سایر مناطق کشور به جمع آوری کمک ها برای سیل زدگان شتافتند و برای همدردی از بسیاری از جشن های نوروزی خود چشم بربستند از جمله لغو شدن باشکوه ترین جشن نوروزی در ایران که همه ساله در کردستان برگزار می شد.

,

باشکوه ترین جشن نوروزی ایران لغو شد

مراسم با شکوە نوروزی روستای تنگیسر کە هر سالە با شکوە و عظمت بسیار زیبا برگزار میشد، امسال قرار بود ۷ فروردین برگزار شود ، این مراسم بە دلیل همدردی با قربانیان سیل اخیر لغو شد.

,
,
,
, ,

به این روزها که می نگریم چیزی جز همکاری، همیاری و همدری دیده نمی شود، آزمایشی که با یاری رساندن به یکدیگر،سربلند از آن بیرون آمده ایم.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه