اخبار داغ

واکنش نمایندگان به غیبت و تعلل اشخاص و دستگاه‌‌های دولتی در مدیریت سیل/1

مسئولان دولتی در روزهای نخست وقوع سیل، کاری انجام ندادند/شهرداری و دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی کم‌کاری‌ها باشند/ سپاه و بسیج در سیل مازندران و گلستان سنگ تمام گذاشتند

مسئولان دولتی در روزهای نخست وقوع سیل، کاری انجام ندادند/شهرداری و دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی کم‌کاری‌ها باشند/ سپاه و بسیج در سیل مازندران و گلستان سنگ تمام گذاشتند
نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهایی با انتقاد از مدیریت‌های ناکارآمد، به ورود دیرهنگام رئیس دولت به عرصه مدیریت بحران سیل نیز واکنش نشان دادند و از همکاری و حضور به موقع در صحنه نیروهای مسلح برای خدمات‌رسانی و عمران مناطق سیل زده تقدیر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور در نخستین روزهای نوروز 98، برخی کوتاهی ها بر آلام مردم مناطق بحرانی کشور افزود. یکی از محوری ترین موضوعات، غیبت رئیس جمهور و ورود دیرهنگام وی به بحران و همچنین تعلل دستگاه های اجرایی درباره مدیریت سیل بود که افکار عمومی به خصوص مردم مناطق سیل‌زده را تحت تأثیر قرار داد. از سوی دیگر وقوع بارندگی‌های شدید در روزهای نخست سال به راحتی تبدیل به پدیده‌های خسارت‌بار در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، لرستان و به خصوص در استان فارس شد و سیل در این استان موجب شد تعدادی از هم‌وطنان‌مان از دست بروند و یا دچار آسیب دیدگی شوند. به گفته کارشناسان، وقوع سیل علاوه بر عدم مدیریت بحران، عوامل مقدماتی نیز داشته است که از جمله آنها می‌توان به عدم مدیریت درست شهری و لایروبی مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها اشاره کرد. همه اینها در کنار غیبت و غفلت برخی مدیران شهری به خصوص در استان‌های درگیر سیل موجب شد تا خسارت‌های جبران‌ناپذیری به کشور و مردم وارد شود.

در این میان اما بازهم بسیج و سپاه و ارتش و گروه های جهادی و مردمی و ورود خودجوش مردم بود که باعث شد برخی کم کاری های دستگاه های اجرایی جبران شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

نمایندگان مجلس در گفت‌وگوهایی با انتقاد از مدیریت‌های ناکارآمد، به ورود دیرهنگام رئیس دولت به عرصه مدیریت بحران سیل نیز واکنش نشان دادند و از همکاری و حضور به موقع در صحنه نیروهای مسلح برای خدمات‌رسانی و عمران مناطق سیل زده تقدیر کردند.  

,

 

,

نماینده مردم شازند در مجلس:

, نماینده مردم شازند در مجلس: ,

قوه قضاییه عوامل وقوع سیل را بررسی کند/ دولت در رتق و فتق امور جاری خود مانده است

, قوه قضاییه عوامل وقوع سیل را بررسی کند/ دولت در رتق و فتق امور جاری خود مانده است, قوه قضاییه عوامل وقوع سیل را بررسی کند/ دولت در رتق و فتق امور جاری خود مانده, است,

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به حجم خسارات وارد شده توسط سیل به چند استان کشور بیان کرد: با توجه به اطلاعاتی رسیده مطمئنم که حجم این خسارات به حدی زیاد است که از عهده دولت خارج است و تصور می کنم که بغیر از خساراتی که بیمه می تواند آن را پوشش دهد، ما بقی خسارات را دولت نمی تواند به طور کامل پوشش دهد.

,

ابراهیمی با بیان اینکه سوء مدیریت دیرینه در حوزه حفاظت از محیط زیست یکی از دلایل وقوع چنین مشکلاتی است گفت: البته منابع مالی محدود دولت نیز کافی نبوده و وام هایی که دولت متعهد شده آن را به سیل زدگان بدهد با توجه به هزینه هایی که امروزه وجود دارد، مشکلی را حل نمی کند و دردی را دوا نمی کند.

,

نماینده مردم شازند با انتقاد از عملکرد دولت اظهار کرد: چرا همیشه باید بعد از اینکه حادثه ای اتفاق افتاد و خسارتی بر کشور وارد شد تازه مسئولین در صدد جبران آن مشکل باشند.

,

وی با بیان اینکه باید قوه قضائیه در این موضوع ورود کند تاکید کرد: قوه قضائیه و بازرسی کل کشور باید با ورود به این مسئله بررسی کند که آیا در این حادثه فقط عامل طبیعی باعث این مشکلات شده است یا سوء مدیریت انسانی در طول سال های گذشته هم در آن دخیل بوده است. همچنین باید با مقصر در هر جایگاهی برخورد شود و فرقی بین اعضای شورای شهر، شهردار، فرماندار، استاندار و یا وزیر وجود ندارد و باید کاری کرد که این اتفاقات تکرار نشود چرا که جبران خسارت مردم سیل زده با وام های 5 میلیونی و 10 میلیون تومانی دردی را دوا نمی کند.

,

ابراهیمی ادامه داد: همانطور که نتوانستیم آن طور که باید خسارات زلزله بم و کرمانشاه را جبران کنیم همانطور هم در این حوادث دولت از عهده جبران خسارات بر نمی آید چرا که دولت در رتق و فتق امور جاری خود مانده است و نباید در این خصوص به مردم دروغ بگوییم.

,

وی با تاکید بر اینکه باید بررسی های ویژه روی سیلاب های اخیر صورت بگیرد افزود: به عنوان مثال در دروازه قرآن شیراز که این سیلاب صورت گرفت باید بررسی شود که مجوز ساخت خیابان در این قسمت را چه کسی صادر کرده است، چه کسی پول آن را گرفته است و چه کسی نظارت آن را بر عهده داشته است. چند سال گذشته هم سیلابی در رودخانه قم آمد و مردمی را با خود برد ولی چرا با مقصرین مسئله برخورد نشد، فقط که نباید با مصدومین حادثه همدردی کرد.

,

نماینده مردم شازند ورود نهاد های نظامی و مردمی را در مقطع اولیه حادثه و کمک های اولیه مناسب دانست و تصریح کرد: البته باید این کمک ها با محوریت هلال احمر باشد چرا که مسئولیت اصلی این موضوع با این نهاد است.

,

 

,

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران:

, نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران:,

مجلس غفلت و غیبت مدیران و دستگاه‌های اجرایی در روزهای اول بحران سیل را بررسی می‌کند/نیروهای مسلح کم‌کاری‌ها را جبران کردند

, مجلس غفلت و غیبت مدیران و دستگاه‌های اجرایی در روزهای اول بحران سیل را بررسی می‌کند/نیروهای مسلح کم‌کاری‌ها را جبران کردند, مجلس غفلت و غیبت مدیران و دستگاه‌های اجرایی در روزهای اول بحران سیل را بررسی می‌کند/نیروهای مسلح کم‌کاری‌ها را جبران کردند,

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کردتودی در خصوص کم کاری و غفلت دستگاه های اجرایی در عدم لایه روبی بسیاری از مسیل ها اظهار داشت: مجلس قطعا این وضعیت را بررسی خواهد کرد چرا که اگر وزارت نیرو و همچنین دستگاه های اجرایی دیگر به موقع و قبل از بارندگی کارهای لایروبی را انجام داده بودند مسلما شاهد این اتفاقات ناگوار نبودیم لذا حتما این کارها که همانا مطالبات مردم است را به جد در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

,

وی گفت: متسفانه وضعیت بحران مدیریت در کشور ضعیف است و مدیران باید افرادی را به عنوان رئیس ستاد بحران انتخاب کنند که در نبود خودشان بتوانند بهترین مدیریت را انام دهند نه اینکه شاهد اتقفاقات بد و کشته شدن هموطنانمان باشیم.

,

وی ادامه داد: اولین دستور مجلس مسلما بررسی خسارت های مردم و کواهی مدیران و مسئولین و کم کاری هایشان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

,

علوی درخصوص اهمیت نقش نیروهای مسلح درجلوگیری از تبدیل شدن سیل اخیر به بحرانی برای کشور اظهار داشت: نیروهای مسلح در کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی صرفاً کارکرد نظامی ندارد بلکه پشتیبان مردم در همه شرایطی هستند و زمانی که مردم نیاز به کمک داشته باشند، به کمک آنها می روند.

,

وی با بیان اینکه در سیل اخیر کمک های مردمی زیاد بود و نیروهای مسلح کم کاری ها را جبران کردند، خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح با کار جهادی و روحیه احساس مسئولیت وارد عرصه شدند و جا دارد مجلس تشکر ویژه ای به خاطر عملکرد مثبت ار آنها داشته باشد.

,

به گفته نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، مجلس غفلت و غیبت مدیران و دستگاه های اجرایی را  در روزهای اول بحران سیل  بررسی می کند.

,

 

,

نماینده مردم ملایر:

, نماینده مردم ملایر:,

مجلس قطعا به حادثه سیل ورود خواهد کرد/ارتش، سپاه و بسیج درد مردم را کم کردند

, مجلس قطعا به حادثه سیل ورود خواهد کرد/ارتش، سپاه و بسیج درد مردم را کم کردند, مجلس قطعا به حادثه سیل ورود خواهد کرد/ارتش، سپاه و بسیج درد مردم را کم کردند,

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: بعد از اینکه شرایط به حالت طبیعی برگشت قطعا نهادهای ذیربط باید گزارش های دقیق بدهند و بر اساس آن مجلس قاطعانه به حادثه سیل ورود خواهد کرد

,

حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به حادثه سیل در برخی از شهرهای کشور اظهار داشت: در حال حاضر وظیفه همه مسئولان لشکری و کشوری این است که وضعیت به حالت عادی برگردد و مردم به خانه و کاشانه خود برگردند.

,

وی افزود: بعد از اینکه شرایط به حالت طبیعی برگشت قطعا نهادهای ذیربط باید گزارش های دقیق بدهند و بر اساس آن مجلس قاطعانه به حادثه سیل ورود خواهد کرد و قطعا اگر در جایی اهمال صورت گرفته، مسئولان مربوطه باید پاسخگوی وکلای ملت باشند.

,

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید از همه نهادهای مردمی، ارتش، بسیج، سپاه تشکر کنیم که با اقدامات جهادی خود از دردهای مردم کم کردند و انشاالله این روند ادامه داشته باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: باران نعمت خداوند است و باید تلاش کنیم با تصمیمات صحیح از تعمت خداوند استفاده کنیم. امیدواریم دیگر این اتفاقات رخ ندهد چرا که مردم انتظار دارند زندگی راحتی داشته باشند.

,

 

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس :

, عضو کمیسیون انرژی مجلس :,

مسئولان بی کفایت دولتی باید در پیشگاه ملت ایران محاکمه شوند

, مسئولان بی کفایت دولتی باید در پیشگاه ملت ایران محاکمه شوند, مسئولان بی کفایت دولتی باید در پیشگاه ملت ایران محاکمه شوند,

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه برخی مسئولان بی کفایت دولتی باید در پیشگاه ملت ایران محاکمه شوند، گفت: ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و تماشاگر این وضعیت اسفبار باشیم.

,

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به حادثه سیل در برخی استان های کشور اظهار داشت: بی تدبیری‌هایی که در گذشته در حوزه شهرسازی صورت گرفته بود امروز گریبان ما را گرفت و این خشم طبیعت است نسبت به کسانی که امور طبیعی را می خواهند از مسیر خود خارج کنند.

,

وی افزود: قوه قضائیه باید قاطعانه با کسانی که جنگل ها و مراتع کشور را نابود کردند، برخورد کند چرا که این افراد عامل از بین رفتن هموطنانمان در طول تعطیلات عید نوروز هستند و عید آنها با بی تدبیری عده ای به عزا تبدیل شد.آن افرادی که مسیل ها را پر کردند و جاده ساختند باید پاسخگوی اقدام خود باشند.

,

خادمی تصریح کرد: نتیجه کارهای غیرکارشناسی همین می شود و متاسفانه امروز می بینیم که به راحتی برخی از مدیران دولتی می‌گویند در گلستان مشکلی نداریم در حالیکه شهر تا ۲ متر غرق در آب است؛ این مدیران بی کفایت عامل نابسامانی اقتصادی کنونی کشور نیز هستند.

,

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه برخی مسئولان بی کفایت دولتی باید در پیشگاه ملت ایران محاکمه شوند، گفت: ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و تماشاگر این وضعیت اسفبار باشیم. قطعا مجلس و نمایندگان مردم بعد از تعطیلات این مطالبه را مطرح خواهند کرد.

,

 

,

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

, عضو کمیسیون قضایی مجلس:,

مسئولین سهل‌انگار در مدیریت سیل باید عزل شوند/کوتاه‌های صورت گرفته قابل اغماض نیست/ با شعار نمی‌توان به نتیجه مثبت رسید

, مسئولین سهل‌انگار در مدیریت سیل باید عزل شوند/کوتاه‌های صورت گرفته قابل اغماض نیست/ با شعار نمی‌توان به نتیجه مثبت رسید, مسئولین سهل‌انگار در مدیریت سیل باید عزل شوند/کوتاه‌های صورت گرفته قابل اغماض نیست/ با شعار نمی‌توان به نتیجه مثبت رسید,

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور اظهار کرد: باتوجه به هشدارهای صورت گرفته لازم بود مسئولان در آماده سازی محیط و امکانات مقابله با سیل آماده‌تر عمل می‌کردند.

,

وی ادامه داد: از آنجایی که حوادث طبیعی در کنترل انسان نیست نمی‌توان گفت چون مدتی است که حادثه‌ای رخ نداده در آینده نیز رخ نمی‌دهد، از این رو باید برای آن‌ها چاره‌ای اندیشید لذا این کوتاهی صورت گرفته قابل اغماض نیست و باید هشداری باشد تا شاهد تکرار آن نباشیم.

,

نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز کرد: باید مدیرانی که در سیل‌های اخیر لیاقت کاری خوبی به خرج ندادند، عزل شده و مدیران توانمند و کارشناس در حوزه کاری خاص جایگزین شوند.

,

وی افزود: علی رغم اینکه بارندگی‌ها نقطه عطفی برای کشور و احیای مسائل آبی بود، متاسفانه به حوادثی تلخ و جانباختن تعدادی از هموطنان منجر شده و این نعمت و عیدی را تحت الشعاع خود قرار داد.

,

عضو کمیسیون قضایی مجلس عنوان کرد: وقوع سیل‌های اخیر مسئله‌ای است که در گذشته و ۳۰تا ۳۵سال قدمت داد، زیرا در این مدت کار کارشناسی صورت نگرفته و در مسیر رودخانه‌های فصلی داخل شهرها که در طول زمان فاقد بارندگی بوده زیرساخت‌های شهری، خیابان، مکان تفریحی و مسکن احداث شده است.

,

وی ادامه داد: لازم است مسئولین از این تجربه تلخ و ناکامی‌ها درس عبرت گرفته، کارشناسانه عمل کرده و به دنبال روشی برای احیای مسیل رود و تغییر روش باشند و طبیعت را به حالت خود بازگردانند، زیرا با تخریب محیط زیست، طبیعت خشم خود را نشان می‌دهد.

,

طاهرخانی بیان کرد: درصورتی که کم کاری مسئولین در سیل‌های اخیر به اثبات برسد، عملشان به هیچ وجه قابل توجیه نخواهد بود و باید پست مدیریتی خود را ترک کنند، لازم است مسئولین رده‌های بالاتر نیز این افراد را خلع کرده و جایگزین‌هایی وظیفه شناس و کارشناس را به کار گیرند.

,

وی تاکید کرد: درواقع اخطار، توبیخ و سرزنش گزینه مناسبی برای برخورد با مسئولینی که کوتاهی کردند نیست، باید خلع شوند تا مردم اعتماد و ایمان پیدا کنند که مسئولین رده بالاتر و دولت در کنار مردم و به فکر آن‌ها است.

,

این مسئول اظهار کرد: لازم است مدیریت‌ها در حوزه وقوع سیل عاقلانه‌تر شود تا دوباره چنین حوادثی تکرار نشود، درواقع باید در مدیریت علمی رفتار کنیم، در مسیرهای رودها و گسل‌ها ساخت و ساز صورت نگیرد و امکانات را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که با چنین حوادثی مقابله کنیم.

,

وی در پایان گفت: با شعار نمی‌توان به نتیجه مثبت رسید و باید رفتار علمی را جایگزین کنیم و سهل انگاری‌ها و کوتاهی‌ها مورد محاسبه و بررسی قرار گیرد.

,

 

,

نماینده مردم مشهد و کلات:

, نماینده مردم مشهد و کلات:,

مجلس به موضوع کم کاری دولت در بحث سیل ورود می‌کند

, مجلس به موضوع کم کاری دولت در بحث سیل ورود می‌کند, مجلس به موضوع کم کاری دولت در بحث سیل ورود می‌کند,

رضا شیران خراسانی در گفت‌و‌گو با "صبح توس" پیرامون ضعف عملکردی دولت در بحران سیل اظهار کرد: یکی از وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نظارت بر دستگاه‌ها و به ویژه عملکرد قوه مجریه است.

,

وی افزود: به طور حتم مجلس شورای اسلامی در حادثه سیل ورود پیدا می‌کند تا علت آبگرفتگی شدید برخی شهر‌ها مشخص شود و مسائل پیرامون تخلیه آب سدها و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

,

نماینده مردم مشهد و کلات تاکید کرد: مجلس نسبت به کاستی‌ها و اهمال کاری‌ها به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند؛ به عقیده بنده بیشترین ضعف در بدنه دولت مربوط به ستاد مدیریت بحران است چرا که این ستاد به عنوان ستاد هماهنگ کننده دستگاه‌ها باید تمهیداتی می‌اندیشید و نسبت به مسائل پدید آمده هشدارهایی می‌داد.

,

شیران خراسانی با بیان اینکه در بحث مدیریت بحران مشکل جدی داریم، تصریح کرد: اگر این مشکل به ساختار برگردد،‌ مجلس باید با مصوباتی این ساختار را درست کند و اگر به اشخاص برگردد، باید اعلام کرد که علی رغم وجود قدرت و اختیار لازم، ستاد مدیریت بحران نتوانسته‌ به موقع وارد عمل شود.

,

 

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

, نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:,

اقدامات نیروهای مسلح جای تقدیر دارد/شهرداری و دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی کم‌کاری‌ها باشند

, اقدامات نیروهای مسلح جای تقدیر دارد/شهرداری و دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی کم‌کاری‌ها باشند, اقدامات نیروهای مسلح جای تقدیر دارد/شهرداری و دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی کم‌کاری‌ها باشند,

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بررسی دلایل غیبت رییس جمهور در هفته اول سیل که اوج بحران بود جزو کارها و تصمیمات هیات رییسه مجلس است، اما وضعیت و شرایط جامعه به گونه‌ای نیست که بخواهیم تنش ایجاد کنیم و مایه سوءاستفاده دشمنان شویم، اما در قالب تذکر می‌توان این موضوع را مطرح کرد.

,

وی در مورد تاخیر دستگاه‌های اجرایی و همچنین شهرداری‌ها در هفته اول وقوع سیل در چندین استان کشور نیز گفت: این موضوع قابل پیگیری است و ریاست قوه قضاییه هم دستور داده تا با کم‌کاری‌های صورت گرفته حتما برخورد شود.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی دلایل عدم انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد سیل همچون لایروبی‌ و... که وظیفه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها بوده نیز بیان داشت: این موضوع هم حتما بررسی خواهد شد و مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

,

 

,

عضو کمیسیون عمران مجلس:‏

, عضو کمیسیون عمران مجلس:‏,

مسئولان دولتی در روزهای نخست سیل کاری انجام ندادند/ نیروهای بسیجی و مردم همچنان پای کار هستند

, مسئولان دولتی در روزهای نخست سیل کاری انجام ندادند/ نیروهای بسیجی و مردم همچنان پای کار هستند, مسئولان دولتی در روزهای نخست سیل کاری انجام ندادند/ نیروهای بسیجی و مردم همچنان پای کار هستند,

محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: در دو روز اول خدمات به مردم در پی سیل خیلی خوب نبوده است و ‏مسئولین دولتی خیلی در این زمینه کاری را انجام ندادند این در حالی است که نیروهای بسیجی و مردمی پای کار بوده و در ‏دو روز اول به مردم خدمات‌رسانی کرده‌اند.‏

,

 دامادی گفت: خدمات‌دهی به مردم در روز سوم تغییر پیدا کرد به طوری که پس از ‏فرمان مقام معظم رهبری در گسیل تمامی امکانات و تجهیزات نیروهای مسلح به سمت استان‌های شمالی که درگیر سیل بودند ‏خدمات‌دهی به مردم بهتر شد.ضمن اینکه حضور فرمانده کل سپاه، جانشین سپاه و سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج ‏مستضعفین نظم‌بخشی بهتری به نحوه خدمات‌دهی به مردم سیل‌زده صورت گرفت.‏

,

وی اظهار داشت: در هر سیلی باید در ابتدا خسارت‌ها برآورد شود که این خسارت‌ها یا مالی است و یا جانی ضمن اینکه ‏متأسفانه سیل اخیر منجر به از بین رفتن تولیدات آینده کشورمان در حوزه‌های مربوط به کشاورزی و دامپروری و طیور شده ‏است و انبارهای و خزانه‌های کشاورزان هم آسیب دیده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.‏

,

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس گفت: از نظر ادوات راهسازی و تجهیزات ویژه این بخش دچار مشکل هستیم چرا ‏که امکانات به اندازه نیازهای مواقع بحران و سیل نیست. ‏

,

دامادی تصریح کرد: برخی مسئولین دولتی وعده‌هایی را در خصوص سیل به مردم داده‌اند که امیدواریم این وعده‌ها عملی ‏شود.‏

,

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات نیروهای مسلح به ویژه سپاه و ارتش در خدمت رسانی ‏به مرد سیل زده استان‌های مازندران و گلستان گفت: نیروهای مسلح در آغازین ساعات حادثه سیل پس از حضور به موقع ‏در منطقه بازدیدهای میدانی داشته و نکات مهمی را برای خروج هرچه سریع تر آب‌ها و بازگشایی راه‌های مواصلاتی در ‏دستور کار قرار دادند.‏

,

صفری ضمن تقدیر از عملکرد به موقع نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در بحث امداد و کمک‌رسانی سیل‌زدگان تصریح کرد: واقعا اقدامات نیروهای مسلح جای تقدیر و تشکر دارد که در کنار مردم بودند و با لبیک به فرمان رهبر به مدد آنها برای عبور از این شرایط سخت آمدند.

,

 

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

, عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:,

سازمان مدیریت بحران آماده سیل نبود/سپاه و بسیج در سیل مازندران و گلستان سنگ تمام گذاشتند

, سازمان مدیریت بحران آماده سیل نبود/سپاه و بسیج در سیل مازندران و گلستان سنگ تمام گذاشتند, سازمان مدیریت بحران آماده سیل نبود/سپاه و بسیج در سیل مازندران و گلستان سنگ تمام گذاشتند,

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: سازمان مدیریت بحران آماده سیل نبود و ضعف های اساسی در مدیریت بحران داریم این در حالی است که باید ساختار هوشمند پای کار باشد.

,

علی محمد شاعری در گفت و گو با بلاغ سیلاب‌های بی‌سابقه در کشور را ناشی از تحمیل تغییرات اقلیمی  دانست و گفت: پدیده تغییر اقلیم در حال تحمیل شدن به کشور است کشورباید آمادگی لازم برای مدیریت این رخ داد را که پس از گذر سال‌های خشک سالی شدید بلافاصله ترسالی‌های شدیدی رخ می‌دهد را داشته باشد.

,

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: سیل پاسخ بی‌مهری‌هایی است که در طبیعت رفته تعداد سیلاب و رخدادهای طبیعی به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

,

این مسئول برآورد خسارت سیل در مازندران را هزار و 300 میلیارد تومان اعلام کرد که ۵۵۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش زیرساخت و بقیه در حوزه مسکن است که باید جبران شود.

,

شاعری از خسارت 330 میلیارد تومانی سیلاب به شرق استان مازندران خبر داد و افزود: میزان خسارت سیلاب در بخش های کشاورزی ، زیر ساخت ها و مسکن در شهرستان بهشهر، 100 میلیارد تومان، در نکا 180 میلیارد تومان و گلوگاه 50 میلیارد تومان است.

,

وی با اشاره به اینکه دولت برای سیل‌زدگان استان مصوباتی را در نظر گرفته است گفت: درخواست ما این است که مصوبات دولت باید هر چه زودتر اجرایی و عملیاتی شود.

,

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی علل سیل اخیر و دستگاه‌هایی که کوتاهی را داشته‌اند را بررسی می‌کند، ادامه داد: قطعا گزارش خسارت سیل مازندران و علت‌های آن را به مجلس ارائه می‌کنیم.

,

این مسئول با انتقاد از مدیریت بحران، تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران آماده سیل نبود و ضعف های اساسی در مدیریت بحران داریم این در حالی است که باید ساختار هوشمند پای کار باشد.

,

شاعری با اشاره به اینکه حل مشکلات مردم سیل زده باید در اولویت دولت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با بازدیدها مشکلات مردم حل نمی‌شود و تاخیر در پرداخت کمک‌های دولتی سبب نارضایتی مردم می شود.

,

وی با اعلام اینکه مصوبات دولت نباید روی کاغذ بماند و مردم بهره مند شوند، ادامه داد: سپاه و بسیج در سیل مازندران و گلستان سنگ تمام گذاشتند و باید قدردان اقدامات جهادی و انقلابی سپاه در کمک به مردم سیل‌زده باشیم.

,

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج و نیروهای مردمی با تمام امکانات پای کار آمدند و سپاه در تخلیه آب آق قلا استان گلستان نقش اثرگذار و بسیار خوبی به جا گذاشتند.

,

 

,

نماینده مردم تبریز، اذرشهر و اسکو در مجلس:

, نماینده مردم تبریز، اذرشهر و اسکو در مجلس:,

دولت آمادگی سیل را نداشت/نمایندگان از عملکرد دولت در خصوص سیل سوال می‌کنند/حضور نیروهای بسیج و سپاه قابل تقدیر بود

, دولت آمادگی سیل را نداشت/نمایندگان از عملکرد دولت در خصوص سیل سوال می‌کنند/حضور نیروهای بسیج و سپاه قابل تقدیر بود, دولت آمادگی سیل را نداشت/نمایندگان از عملکرد دولت در خصوص سیل سوال می‌کنند/حضور نیروهای بسیج و سپاه قابل تقدیر بود,

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، اذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تبریزبیدار در واکنش به غیبت رییس جمهور در هفته اول بحران سیل گلستان گفت: دولت در این ماجرا غافلگیر شد و آمادگی های لازم را نیز نداشتند و زمینه‌ اصلی قصور نیز عدم اقدامات لازم جهت پیشگیری از سیل از جمله لایروبی بود.

,

وی در خصوص اینکه چرا باید رییس جمهور در جریان بحران بزرگی همچون سیل گلستان حضورنداشته باشد، اظهارداشت: ظاهرا آقای رییس جمهور برای سپری کردن تعطیلات نوروزی به جزیره قشم سفر کرده بود که بعد از اتمام تعطیلات ابتدا عازم تهران و سپس راهی مناطق سیل زده شد.

,

وی در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت رسیدگی مجلس به موضوع عدم حضور بموقع مسئولین دولت در مناطق سیل زده تصریح کرد: طبیعی است که همه این مسائل قابل پیگیری هستند و نمایندگان حوزه هایی که سیل در آنجا اتفاق افتاده بود، سوالاتی از دولت خواهند داشت و ما نیز همسو با این نمایندگان خواهیم بود.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور نیروهای سپاه، بسیج و ارتش در مناطق سیل زده و امداد رسانی های آنها در این مناطق، تاکید کرد: این اقدام بسیج و نیروهای مسلح قابل تقدیر بود مخصوصا حضور پررنگ سپاه عاشورا که از همان ابتدای این بحران در مناطق حضور داشتند و توانستند در جهت کاهش برخی آلام و آثار ناراحت کننده سیل، اقدامات خوب و قابل تقدیری بجای بر جای گذارند.

,

فرهنگی در پایان ضمن قدردانی از کمک رسانی های مردم به هموطنان سیل زده نیز گفت: مردم مثل همیشه در مواقع بحرانی حضور داشتند و توانستند تا حدودی از آلام و دردهای موطنان سیل زده کم کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه